کد خبر: 770738
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
روحانی در اجتماع بزرگ 22 بهمن میدان آزادی:
رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند، گفت: هیچکس نباید با صندوق رای قهر کند و همه مردم باید در این انتخابات حاضر شوند.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در اجتماع بزرگ راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران، با بیان اینکه مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری متبلور می‌بینند، اظهار داشت: جهانیان در برابر انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی ایران بهت‌زده شدند و دیدند که چگونه کلام یک رهبر دینی و معنوی این همه می‌تواند در جهان معاصر در میان مردم صاحب نفوذ باشد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

روحانی افزود: امام با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی، گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و در مسیر عدل جذب کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، انقلاب مسالمت آمیز، انقلابی بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود چراکه دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال و مهربانی و برادری برای همه مردم است.

وی گفت: البته مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

روحانی ادامه داد: کشورهایی که سالیان طولانی عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند، امروز بعد از حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند که ملت بزرگ ما در برابر هیچ فشاری و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

وی افزود: این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع 8 ساله خودشان در برابر تجاوز بیگانگان، به دنیا نشان دادند که با استقامت می‌ایستند و این مردم بزرگ ما بودند که در 10 سال اخیر در برابر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی سر تسلیم فرو نیاوردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز همه آنهایی که بخاطر کینه و یا بخاطر بد فهمی و یا بدخواهی به مردم ایران فشار می‌آوردند، در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده‌ و از اقدامات گذشته خود مأیوس هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌تواند در برابر قدرت‌های جهان بایستد و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی کند، بلکه در عرصه دیپلماسی، در عرصه منطق، در عرصه استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارند و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استقلال حقوقی و سیاسی، انسجام و وحدت ملی در سایه تدابیر مقام معظم رهبری، تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و لغو کند و همچنین همه قطعنامه‌های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که ادعای تهدید ایران علیه جهانیان یک دروغ است.

وی ادامه داد: امروز شورای حکام آژانس و سازمان ملل متحد هم پذیرفته‌اند که ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی و سلاح هسته‌ای نیست و افکار عمومی جهان هم به این موضوع رسیده‌اند که تبلیغات صهیونیستها و امریکایی‌ها علیه ملت ایران دروغ بوده است.

رئیس جمهور، کردم ایران را مردمی صلح‌طلب خواند و گفت: ملت ما برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند و ما به حول و قوه الهی با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم پروژه ایران‌هراسی را به شکست کشانده و دنیا را متوجه کنیم که مردم ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار سایر کشورهای دوست در منطقه هستند و تهدیدهایی که درخصوص صلح و امنیت جهانی به ایران نسبت می‌داده‌اند بی‌اساس بوده است.

روحانی گفت: امروز دوران 37 ساله تثبیت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم  و امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود.

وی تصریح کرد: بعد از 37 سال، قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت نیست. دولت ایران دولتی نیست که قابل انزوا باشد و ملت ایران نیز ملتی نیست که بتوان اراده و تصمیم او را از صحنه اجتماعی و جهانی دور کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز همه قدرتهای جهانی به اشتباهات 37 ساله گذشته خود معترف هستند و همه دنیا و کشورهای بزرگ جهان مایل به تعامل و روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند.

روحانی ادامه داد: شما در ماه‌های گذشته دیدید رئیس جمهور روسیه به تهران آمد و با او توافقات و قراردادهای مهمی به تصویب و تائید رسید. رئیس جمهور چین کمتر از یک ماه پیش به ایران آمد و توافق برای یک همکاری بلند مدت 25 ساله با این کشور بزرگ آسیایی منعقد شد. در سفر فرانسه و ایتالیا نیز ما توانستیم توافقات و قراردادهای مهمی به نفع ایران برای پیشرفت این کشور منعقد کنیم.

وی گفت: دنیا امروز فهمیده است دوران زبان تحریم و تحقیر پایان یافته است. دنیا امروز فهمیده است با ملت ایران تنها می‌توان با زبان تعظیم و با زبان تکریم سخن گفت. امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیشرفته است و این کار در صورت انزوای کشور امکان‌پذیر نخواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید از سرمایه، دانش و تکنولوژی جهان استفاده کنیم، افزود: گرچه مردم ما مردمی دارای علم، فرهنگ و دارای روحیه تلاش و اراده هستند  و ما قادر هستیم بهترین صنایع را با برنامه‌ریزی درست در جهان امروز عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم.

روحانی با بیان اینکه به حول و قوه الهی و با کمک مردم و تکیه بر اقتصاد مقاومتی، ایرانی آباد و سرافراز و بهتر از گذشته خواهیم ساخت، اظهار داشت: مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند. بلکه ملت ما مستحق بهترین‌هایند.

وی افزود: ما با جمعیت 80 میلیونی و با مردمی تحصیلکرده، با جوانانی غیور و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های بسیار معتبر در این کشور، می‌توانیم در عرصه اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم.

رئیس قوه مجریه گفت: امروز شرایط بین‌المللی برای مشارکت و فعالیت دیگران با ملت ایران فراهم شده و این راه را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

روحانی با بیان اینکه امروز روز تقابل جناح‌ها و احزاب با یکدیگر نیست، گفت: امروز همه باید متحد شویم، امروز همه باید دست به دست هم دهیم و بدانیم که هرگونه تقابل و منازعه، خلاف مصالح و منافع ملی است.

وی با تاکید بر اینکه ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی داریم، ادامه داد: ما باید «برجام 2» را اجرا کنیم و باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برنامه 5 ساله ششم باید به رشد 8 درصدی برسیم، افزود: برای تحقق این منظور باید تمام سرمایه داخلی ما در این زمینه فعال شود و علاوه بر آن ما نیاز به 30 تا 50 میلیارد در سال برای جذب سرمایه خارجی هستیم و این کار امکان‌پذیر است و دلیل آن نیز تحولاتی است که در همین 3-2 سال اخیر در کشورمان رخ داده است.

روحانی افزود: دولت با همه توان در کنار مردم می‌تواند معضلات را حل کند و سال آینده، سال شکوفایی و پیشرفت کشور ایران به حول و قوه الهی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آینده گفت: ما در آستانه یک انتخابات سرنوشت ساز هستیم و انقلاب ما، انقلاب میدان دادن به زن و مرد، پیر و جوان بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس انقلاب، آزادی، آراء مردم، حقوق اساسی ملت، اخلاق و قانونمداری بوده است، افزود: این انقلاب، انقلاب همه مردم است و تعلق به هیچ جناح یا حزب خاصی ندارد.

روحانی گفت: این انقلاب در ذیل ایران، اسلام و وحدت ملی تعریف می‌شود و این میراث گرانبها تعلق به جناح خاص نداشته و از آن همه ملت ایران و همه آزادیخواهان جهان است.

وی افزود: ما طی این سالها در برابر همه مشکلات ایستادگی کردیم چون به هویت ایرانی و اسلامی خود بازگشتیم و چون امام، عزت واقعی را برای ما تعریف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما در سایه وحدت و یکپارچگی توانست از همه مشکلات عبور کند، گفت: اسلام، پناه همه ایرانیان و همه آنهایی است که در این کشور زندگی می‌کنند و اگر کسی مسلمان هم نباشد، احساس می‌کند که اسلام پناه اوست.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و از آرمانهای آن به خوبی دفاع کنیم. بین انقلاب و اعتدال، انقلاب و اصول فاصله‌ای وجود ندارد، اصولگرای واقعی، اصلاح طلب واقعی اعتدالگرای واقعی، همه انقلابی هستند و باید زبان انقلاب را روز‌آمد کنیم..

وی تصریح کرد: ما امروز باید با یک اقدام مشترک ملی در جهت وحدت، آشتی ملی، اقتدا و اراده انقلابی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم و انتخابات پیش رو نیز مصداقی از همین گفت‌وگوی ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند، گفت: هیچکس نباید با صندوق رای قهر کند و همه مردم باید پای صندوق آرا بشتابند.

روحانی ادامه داد: همانطور که رهبری معظم فرمودند، فرضاً اگر کسی به نظام و حکومت هم نقد دارد نباید با صندوق آرا قهر کند. این صندوق، حق‌الناس است و همه ما باید به آن احترام کنیم چراکه سرمایه اجتماعی ما در کار این صندوق خواهد بود و ایی رای ملت است که حرف آخر را می‌زند.

وی گفت: رای ملت ایران در 7 اسفند، رای به امید، عقلانیت، قانون و  دفاع از حقوق ملت است. رای 7 اسفند ملت بزرگوار ما، رای به ساختن ایران عزیز بر پایه گفت‌وگو و اعتماد است.

رئیس جمهور تصریح کرد: رای ما «نه» به آنهایی است که می‌خواهند به قانون پشت کنند، «نه» به آنهایی است که اهل منازعه و افراط هستند و ما عظمت این ملت و کشور را با اتحاد و وحدت به نقطه مطلوب خواهیم رساند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
برجام 2"دیگر چه صیغه ای ست؟هنوز استخوان برجام یک "درگلوی ملت گیر کرده ست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار