کد خبر: 770731
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
مردم ایران اسلامی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن اتحاد و ایستادگی خود را در سی‌و هفتیمن فجر انقلاب اسلامی جشن گرفتند.
جوان آنلاین: راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن، ساعت ۹ صبح همزمان در تهران و  سراسر کشور  آغاز شد. 

مردم ایران در سی و هفتمین بهار انقلاب با سر دادن شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» باردیگر پایبندی خود را به آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) اثبات کردند.

سخنران مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در تهران، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور است. همچنین قرار است «لوئیز فراخان» رهبر سیاه پوستان آمریکا نیز در این مراسم سخنرانی کند.

بنا بر این گزارش، در طول مسیر راهپیمائی بیش از هزار و سیصد غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی و مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلای حقوقدان نیکوکار، توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برای بازدید مردم برپا شده است.



امسال بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش خبری می‌دهند.

قرار است در مراسم راهپیمایی تهران از نمایندگان خانواده شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، هسته‌ای، مدافعان حرم و جان باختگان مکه و منا و جانبازان و آزادگان تجلیل شود.

مراسم گلباران مردم نیز توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم انجام می شود.

به گزارش مهر صبح امروز در حالی که هنوز مراسم راهپیمایی گرامیداشت ۲۲ بهمن به طور رسمی آغاز نشده بود، خیل جمعیت در مسیر خیابان محمدعلی جناح به سمت میدان آزادی برای حضور در جشن پیروزی انقلاب به راه افتاده است.

دانش‌آموزان با لباس‌های متحدالشکل نظامی در مسیر راهپیمایی و خیابان منتهی به میدان آزادی در حال حرکت هستند.

در خیابان‌های اطراف میدان صادقیه به سمت آزادی ایستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی دایر شده است.

راهپیمایان با در دست داشتن بنرهایی با مضمون «لبیک یا خامنه‌ای»، «مطیع امر رهبریم»، «ذلت نمی‌پذیریم» و پرچم‌ ایران و سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مطیع امر رهبریم» وارد مسیر راهپیمایی شدند.

همچنین در تقاطع جناح- شیخ‌فضل‌الله، راپل‌کاران در حال پایین آمدن از پل این تقاطع هستند.



خبرنگاران و تصویربرداران بسیاری در محل استقرار خبرنگاران در میدان آزادی مستقر شده و در حال ثبت تصاویر پیش از آغاز رسمی راهپیمایی۲۲ بهمن سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند.

در حال حاضر سرود تاریخی «بهمن خونین جاویدان، تا ابد زنده یاد شهیدان» در میدان آزادی تهران در حال پخش شدن است.

همچنین راهپیمایان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت، پرچم های فلسطین و حزب الله را در کنار پرچم ایران به اهتزاز در آوردند.

دست نوشته های مردم در این راهپیمایی کاملا رنگ و بوی ضداستکباری و البته انتخاباتی دارد. برخی از این دست نوشته ها اینگونه اند؛«در غیرت ما ذلت نمی گنجد»، «آنها که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند»، « حضور در انتخابات آگاهی است. بصیرت است»، «مصالحه با شیطان خیانت است به قرآن».

همچنین پلاکاردهایی گروه های مختلف سیاسی هم در مسیر راهپیمایی و در دستان مردم دیده می شود، پوسترهای ائتلاف بزرگ اصولگرایان با شعار «معیشت، امنیت، پیشرفت» و همچنین بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است، از جمله آنهاست.

نمایش نمادین دستگیری تفنگداران آمریکایی دستگیر شده توسط نیروی دریایی سپاه در جریان راهپیمایی از سوی جوانان تهرانی صورت گرفت.



با آغاز رسمی راهپیمایی در ساعت ۱۰ و تلاوت قرآن کریم به سرعت بر خیل راهپیمایان ۲۲ بهمن در میدان آزادی و خیابان های منتهی به آن اضافه می شود.

صوت سوره «والفجر» در سی و هفتمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی  در میدان آزادی طنین انداز شد.

تعدادی از اعضای فدراسیون ورزش های رزمی با لباس های رزمی در راهپیمایی حضور یافتند.

حضور هموطنان اقلیت ارمنی و کلیمی در جشن انقلاب هم قابل توجه است، خصوصا که با لباس های خاص خود حاضر شده اند.

هر ساله تعداد زیادی مهمانان خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به ایران می آیند تا ضمن حضور در جشن های سالگرد پیروزی انقلاب، راهپیمایی بی بدیل ایرانیان را هم به تماشا بنشینند، اتفاقی که امسال هم تکرار شده است.



برخی از شرکت کنندگان در راهپیمایی پرشور تهران سربند هایی با عنوان «اجازه نفوذ نمی دهیم» بر پیشانی بسته اند.

اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه سان ارتش در میدان آزادی برنامه دیگری است که پس از قرائت قرآن به اجرا درآمد.

۱۰ چترباز سپاه و نیروی انتظامی در حالی در آسمان میدان آزادی تهران به پرواز در آمدند که «پرچم های کلنا عباسک یا زینب» را به اهتزاز در آوردند.

راهپیمایان ضمن گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم در میدان آزادی شعار «الله اکبر»، «لا الله الا الله»، «ای رهبر آزاده اماده ایم آماده»، «ما همگی برادریم پیرو خط رهبریم» و  «هیهات من الذله» سر دادند.

با توجه به آغاز رسمی مهلت دو هفته ای تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان از صبح امروز، پلاکاردهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان در مسیر راهپیمایی نصب شده است. همچنین بروشورهای معرفی آنها نیز میان مردم توزیع می گردد.

حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و دریادار سیاری در چهارراه ولیعصر به جمع تهرانی ها پیوستند.



محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان هم از حوالی دانشگاه صنعتی شریف به خیل راهپیمایان پیوست.

غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان هم از خیابان زنجان در راهپیمایی ضد استکباری تهران حضور پیدا کرد.

موشک ماهواره بر سیمرغ همزمان با ۲۲ بهمن در قسمت شرقی میدان آزادی به نمایش در آمده است.

تجلیل از خانواده ۵ شهید مبارزه با رژیم پهلوی، دفاع مقدس، مدافع حرم، هسته ای و یک جان باخته منا در جایگاه رسمی راهپیمایی امروز صورت گرفت.

در این مراسم از خانواده های محبوبه دانش از شهدای مبارز انقلاب اسلامی، شهید همت از فرماندهان دفاع مقدس، شهید رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای، میثم نظری شهید مدافع حرم و نیز از غضنفر رکن‌آبادی دیپلمات برجسته کشورمان که در فاجعه منا جان باخت، تجلیل شد.

سرود سرزمین لاله ها توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفری دانش آموزان در میدان آزادی اجرا شد.

ایت الله املی لاریجانی رئيس قوه قضائيه به اتفاق برخي مسئولان عالي قضايي از محدوده اتوبان نواب به جمع راهپيمايان ۲۲ بهمن پيوست.

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در اجتماع ضداستکباری تهرانی ها حضور یافتند.

قطعنامه راهپیمایان در سالگرد سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی در میدان آزادی قرائت شد. راهپیمایان با مشت های گره کرده و فریادهای الله اکبر بندهای این قطعنامه را تایید کردند.

شعارهای « یک پارچگی امت حزب الله/ غوغا کند در هفتم اسفند ماه»، «با انتخاب مجلس و خبرگان/ رسوا شود نقشه استکباران» و مرگ بر آمریکا دیگر شعارهای مردم در تایید قطعنامه بود.



هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، رحمانی فضلی وزیر کشور، محسنی اژیه ای معاون اول قوه قضائیه از دیگر مقامات حاضر در راهپیمایی امروز تهران هستند.

در راهپیمایی امروز نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی هم حضوری پررنگ داشتند و بعضی در ترکیب های چند نفره در راهپیمایی مشارکت کرده اند؛ علیرضا زاکانی، سیدمسعود میرکاظمی، محسن مهرعلیزاده، الیاس حضرتی، محمدرضا عارف، کاظم جلالی، محسن اسماعیلی، وکیل پور، سید علی قریشی، مهرداد بذرپاش، مهدی کوچک زاده و ... .

حضور جوانان با سربند «من انقلابی ام» در راهپیمایی بسیار پررنگ و قابل توجه است.

رئیس جمهور در بخشی از سخنرانی خود با تاکید براینکه ملت ایران در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نخواهند شد، گفت: هرکسی اهل مقاومت، مدارا، مشارکت باشد انقلابی است. هرکسی خطری از کشور دفع کند انقلابی است.

با پایان گرفتن مراسم رسمی راهپیمایی و همزمان با اذان ظهر، مردم تهران در مساجد نزدیک به محل راهپیمایی و برخی نیز در خیابان به اقامه نماز پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار