کد خبر: 770689
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
حدادعادل:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دلایل وضع تحریم‌ها را دروغین دانست و علت این کار را جنگ اقتصادی علیه ایران برای پشت کردن مردم به انقلاب عنوان کرد.
جوان آنلاین: غلامعلی حدادعادل سه‌شنبه شب در جشن دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، گفت: برای وارد کردن 12 نفر جدید به لیست اصولگرایان ناچار شدیم برخی از افرادی که در حال حاضر نماینده مجلس هستند و مشکلی ندارند را از لیست حذف کنیم تا مسئله نوآوری و استفاده از شخصیت‌های جدید را رعایت کرده باشیم.

وی افزود: اصولگرایان سراسر کشور باید با هم متحد شوند و بر سر مسائل بی‌اهمیت به تفرقه دامن نزنند که به لطف خدا توانستیم با کمک علمای حوزه علمیه برای تهران لیست واحد ارائه بدهیم و امیدواریم این امر در سایر شهرها نیز رخ بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به‌رغم احترام به جایگاه افراد، در مسئله ولایت فقیه با کسی شوخی نداریم و اگر کسی از این مسیر فاصله بگیرد با وی برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برجام هم تهدید است و هم فرصت ابراز کرد: در نیت خیر تیم مذاکره‌کننده شکی نداریم و بر این باوریم که آن‌ها در حد توانشان عمل کردند اما از آن‌جایی که طرف مقابل غیر قابل اعتماد است و به فشار و تحریم معتاد شده بر لزوم هوشیاری دولت تاکید داریم.

حدادعادل افزود: اگر در دوران پسابرجام راه برقراری روابط بانکی و اقتصادی با اروپا برایمان باز شود هم می‌تواند تهدید باشد هم فرصت، چون در صورتی که هدف اروپا فروش کالاهایش به ما و تبدیل ایران به بازار مصرف باشد سودی عاید ما نخواهد شد ولی اگر دولت با برنامه‌ریزی بتواند زمینه شکوفایی اقتصادی را فراهم کند برجام را فرصت می‌دانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجلس به طور دقیق بر روند اجرای برجام نظارت می‌کند تا مشخص شود دولت با چه برنامه‌ای می‌خواهد از برجام به عنوان فرصتی برای رونق دادن به اقتصاد استفاده کند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی دست از سر ما بر نمی‌دارد، گفت: با پایین آمدن قیمت نفت طبیعتا باید شاهد کاهش قیمت کالاهای غربی باشیم اما چنین اتفاقی رخ نداده و این بیانگر دشمنی اقتصادی بی‌پایان آن‌ها با ماست چرا که تا بحث لغو تحریم پیش آمد قیمت نفت را به یک ششم رساندند تا افزایش فروش نفت توسط ایران تاثیری بر رونق اقتصادی نداشته باشد.

حدادعادل افزود: در توافقات اولیه هسته‌ای تا یک کشور اروپایی برای برقراری روابط اقتصادی به ایران می‌آمد از طرف آمریکا دستور می‌گرفت که فعلا دست نگه‌ دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برنامه اقتصادی دشمن برای کشور گفت: دشمن در پی این بود که با فشار اقتصادی بر ایران مردم را علیه نظام بشوراند اما سرش مثل همیشه به سنگ خورد.

وی افزود: دشمن از ابتدا تحریم‌ها را به دلایل ساختگی و دروغین و تهمت‌های نابه‌جا وضع کرد اما ملت ایران از پا در نیامد و با اقتدار پای انقلاب ایستاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری به مسئله اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: توجهی که رهبر معظم انقلاب به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دارند بیشتر از سایر بخش‌هاست.

حدادعادل با بیان اینکه یارانه ثروتمندان حتما باید قطع شود، اظهار کرد: تاکید ما به دولت یارانه ندادن به ثروتمندان و قطع نکردن یارانه نیازمندان است و این را به خود دولت واگذار کردیم اما همچنان به طور کامل و روشن انجام نشده و ما از این بابت به دولت انتقاد داریم.

وی به مسئله خرید هواپیماهای ایرباس اشاره کرد و گفت: بر اساس توضیحات آقای آخوندی به مجلس بناست پول این هواپیماها از هزینه مسافرت‌های خارجی تامین و طی اقساطی هشت ساله پرداخت شوند که به نظر بنده این کار درست و منطقی است.

حداد عادل افزود: البته تاکید ما به دولت تقویت صنایع داخلی است؛ از هواپیما گرفته تا واگن و ریل قطار توسط خودمان ساخته شود.

وی ادامه داد: نگرانی ما این است که مبادا به شکل شتاب‌زده‌ای پول‌های مملکت را بدهیم و کالا وارد کنیم آن وقت شاهد لطمه خوردن صنایع داخلی شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس مسئله ازدواج آسان را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئله کاهش جمعیت بیش از آنچه به نرخ تولد مربوط شود به دیر شدن ازدواج ربط دارد که یکی از دلایل آن بالا رفتن توقعات خانواده‌هاست.

وی افزود: دختری که توقع دارد خواستگارش درآمد میلیونی داشته باشد و برایش مراسم‌های مفصل عروسی بگیرد رسما با ازدواج مخالفت کرده است بنابراین خانواده‌ها باید همچون گذشته با آسان‌گیری زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار