کد خبر: 770643
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
در دومين نشست ائتلاف اصولگرايان عنوان شد
با انتشار ليست نهايي نامزدهاي اصولگرا در تهران كه بيانگر ايجاد وحدت ميان گروه‌هاي اصولگرايي بود...
جعفر تکبیری
با انتشار ليست نهايي نامزدهاي اصولگرا در تهران كه بيانگر ايجاد وحدت ميان گروه‌هاي اصولگرايي بود، غلامعلي حدادعادل، سخنگوي ائتلاف اصولگرايان و فردي كه نقش كليدي را در ايجاد وحدت ميان اصولگرايان داشت، به ميان خبرنگاران آمد و ضمن تشريح نحوه رسيدن به ليست نهايي به سؤالات نمايندگان رسانه‌ها پاسخ داد. اين نشست در حالي برگزار شد كه بيژن نوباوه، محمد سليماني، پرويز داوودي، اسماعيل كوثري، روح‌الاميني، لاله افتخاري، مجتبي رحماندوست و علي قريشي نيز حدادعادل را همراهي مي‌كردند.
به گزارش «جوان»، غلامعلي حدادعادل در ابتداي اين نشست خبري با اشاره به اعلام ليست 30 نفره ائتلاف اصولگرايان در تهران عنوان كرد: اعضاي شوراي مركزي ائتلاف كه 22 نفر بودند پس از برگزاري 9 جلسه به يك فهرست واحد 30نفره از نامزدهاي اصولگرايان براي نامزدي در انتخابات مجلس رسيدند.
حدادعادل با اشاره به اعضاي 30نفره ليست اصولگرايان و فرآيند انتخاب آن اظهار داشت: ابتدا يك كارگروه از جانب شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان مأمور بررسي فهرست شدند. اين شورا تعداد 190 نفر از كساني را كه در استان تهران براي انتخابات ثبت‌نام كرده بودند به‌عنوان چهره‌هاي اصولگراي شاخص و شناخته شده شناسايي كردند و در مراحل بعدي يك نوبت از همه فعالان و رؤساي احزاب و همچنين يك نوبت از همه نامزدها دعوت شد تا گفت‌وگويي با آنان صورت گيرد و سپس در دو و سه  مرحله در جامعه نظرسنجي ترتيب داديم.  سخنگوي ائتلاف اصولگرايان سپس اضافه كرد: شايستگي و صلاحيت، كارآمدي و تخصص، مقبوليت، تجربه و نوآوري از جمله شاخص‌هايي بود كه كارگروه مسئول تهيه فهرست آن را به‌عنوان معيارهايي براي نامزدهاي اصولگرا انتخاب كردند. در اين فهرست تلاش شد اين شاخص‌ها و ملاك‌ها رعايت شود.  وي با اشاره به خصوصيات فهرست 30نفره براي انتخابات مجلس گفت: در اين فهرست 12 نفر متخصص اقتصاد، شش نفر در حوزه اجتماعي و 10 نفر نيز تجربه فرهنگي دارند و اشخاصي وجود دارند كه در حوزه‌هاي علم و فناوري و دفاعي و برخي در اين مؤلفه‌ها مشترك هستند.  حدادعادل با اشاره به تحصيلات اعضاي ليست 30نفره اظهار داشت: 25 نفر از اعضاي اين ليست داراي درجه دكتراي تخصصي و پنج نفر نيز كارشناسي ارشد يا تحصيلات حوزوي دارند و در اين ليست چهار نفر روحاني و شش خانم حضور دارند و 12 نفر نيز سابقه نمايندگي نداشته‌اند و در اين ليست سعي شده تركيب متوازني از صاحبان تجربه و چهره‌هاي جديد را ايجاد كنيم.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس درباره گرايش سياسي اعضاي ليست 30نفره گفت: 9 نفر از اعضا گرايش عمومي دارند كه به هيچ تشكل خاصي تعلق ندارند. هفت نفر از اين ليست به پايداري، شش نفر به جبهه پيروان خط امام و رهبري، شش نفر به ايثارگران و دو نفر نيز به ساير گروه‌ها و تشكل‌ها گرايش دارند.
    
قصد تضعيف دولت را نداريم
حدادعادل با بيان اينكه بناي اصولگرايي در تضعيف دولت نيست، ادامه داد: ما همدلي و همزباني را براي پيشبرد اهداف كشور در پيش گرفته‌ايم اگرچه اين همدلي مانع از نقد مشفقانه نمي‌شود، روش اصولگرايي ايجاب مي‌كند استقلال حفظ شود و مجلس نقش خودش را ايفا كند و اميدوارم مجلس آينده مجلسي مستقل و با اقتدار كه حاكميت ملت را نشان مي‌دهد شكل بگيرد.
وي در پاسخ به سؤالي درباره احتمال ارائه ليست‌هاي جداگانه اصولگرايان عنوان كرد: مخاطب‌هاي ما همان كساني هستند كه در دوره‌هاي گذشته به اصولگرايان رأي داده‌اند. به‌طور مشخص مخاطبان ما همان مردمي هستند كه در روز 9 دي در سراسر كشور به صحنه آمدند و ما مدافع ارزش‌هايي هستيم كه همان مردم مطالبه مي‌كردند.  سخنگوي ائتلاف اصولگرايان ادامه داد: ما مخالف ارائه ليست‌هاي ديگري نيستيم و در اختيار ما نيست كه از آنها جلوگيري كنيم. عده‌اي با معيارهاي ديگر فهرست‌هايي از سليقه‌هاي مختلف را ارائه مي‌كنند اما در نهايت اين مردم هستند كه انتخاب‌گر هستند و ما برنامه‌اي براي تخريب ساير گروه‌ها نداريم.  حداد عادل در پاسخ به سؤالي ديگر با اين مضمون كه اگر اصولگرايان اكثريت مجلس دهم را در اختيار بگيرند چه برنامه‌اي براي حل و فصل مشكلات اقتصادي از جمله ركود و اشتغال دارند، اظهار كرد: در شعار انتخاباتي معيشت را مقدم بر همه چيز گذاشتيم اگرچه در مجلس نهم تلاش بر اين بود با تصويب لوايح و طرح‌هايي به بهبود وضعيت رونق اقتصادي، خروج از ركود و مهار تورم كمك كنيم.  وي با اظهار اينكه اصولگرايان براي مجلس دهم يك برنامه دارند كه فصل‌هاي مختلفي دارد، به سرفصل‌هاي اين برنامه پرداخت و ادامه داد: اقتصاد، معيشت، ركود، معيشت روستاييان، بخش بازرگاني، آب، نفت، سرمايه‌گذاري، صادرات محصولات كشاورزي، كارآفريني، اشتغال، فناوري و مديريت استعداد از جمله سرفصل‌هاي اين برنامه است كه در ايام تبليغات نامزدها و ديگر كساني كه از اين فهرست پشتيباني مي‌كنند مي‌توانند آن را تبليغ كنند.
    
به سلامت انتخابات اطمينان داريم
در بخش ديگري از اين نشست خبري، سخنگوي ائتلاف اصولگرايان در پاسخ به سؤالي درباره ضرورت تمكين همه نهادها به قانون اظهار داشت: انتخابات يك حركت فراگير و مهم ملي است و اگر در يك مسابقه بزرگ سياسي انضباط قانوني حاكم نباشد ما امكان دارد انتخاباتمان به‌جاي فرصت به تهديد تبديل شود. اميدوارم كه همه جريانات سياسي اين‌قدر بصيرت و درك ملي داشته باشند كه قواعد بازي را رعايت كنند.
وي با طرح اين موضوع كه ما اصولگرايان به سلامت انتخابات اطمينان داريم، خاطرنشان كرد: تابع رأي و نظر مردم هستيم و به انتخاب مردم احترام مي‌گذاريم.  وي ادامه داد: پيام ما به كساني كه نامشان در اين فهرست نيست اين است كه با انصراف خودشان به رأي‌آوري اين فهرست كمك كنند اما نمايندگان در تصميم‌گيري مستقل هستند. ما فكر مي‌كنيم كساني كه خواهان پيروزي اصولگرايان باشند كاري نخواهند كرد كه رأي اصولگرايان شكسته شود.
    
طيف لاريجاني تمايل به دولت دارد
حداد عادل در پاسخ به سؤال ديگري درباره حضور طيف نزديك به علي لاريجاني در ليست ائتلاف اصولگرايان و اينكه آيا پيش‌بيني مي‌كند لاريجاني ليست جداگانه‌اي بدهد، گفت: ما از طيف آقاي لاريجاني براي حضور در ائتلاف دعوت كرديم اما طيف متمايل به ايشان در مجلس، چون صحبت از تمايل به ساير جريانات مانند اعتدال و دولت مي‌كردند، خودشان استقبالي از اين دعوت نكردند. اما اگر مي‌خواستند كه نماينده‌اي در ائتلاف داشته باشند از نظر ما منعي وجود نداشت.  وي يادآور شد: در ليست نهايي عده‌اي عضو رهروان هستند كه به آقاي لاريجاني گرايش بيشتري دارند، بناي ما حذف افراد فراكسيون رهروان نبوده چرا كه سعي ما ايجاد وحدت فراگير بوده است. بعضي از اشخاص ديگر هم در ميدان انتخاب ما بودند كه در مراحل نهايي رأي نياوردند؛ نبودن نماينده از طيف آقاي لاريجاني به‌معني نفي نمايندگاني كه به وي گرايش دارند، نيست.  حداد عادل در پاسخ به ايجاد برخي شائبه‌ها مبني بر اينكه نامزدهاي اصلاح‌طلب به‌تعداد كافي در رقابت حضور ندارند و اين باعث مي‌شود انتخابات رقابتي نشود، خاطرنشان كرد: خود اصلاح‌طلبان اعلام كردند به‌اندازه كافي نامزد دارند، شما غصه آنها را نخوريد.
    
براي وحدت بايد بهايش را بپردازيم
سخنگوي شوراي ائتلاف اصولگرايان درباره اينكه برخي‌ها گفته‌اند كه دور خورده‌اند، گفت: هروقت بخواهيد از 190 نفر به 30 نفر برسيد طبيعتاً عده‌اي ناراضي مي‌شوند و اين موضوع طبيعي است.
وي سپس اظهار كرد: هر چيزي بهايي دارد و تا بهايي نپردازيم نمي‌توانيم به هدفمان برسيم، وحدت هم بها دارد و بعضي تشكل‌ها به خواست خودشان نمي‌رسند و افرادي بيرون مي‌مانند. دوستان اصولگرا كه نامشان در ليست نيامده توجه داشته باشند كه اين بهايي است كه جريان اصولگرايي براي رسيدن به وحدت داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار