کد خبر: 770606
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از آسیب­ها افزایش طلاق در جامعه است. ۵۵ درصد طلاق­‌هایی که در کشور رخ می دهد، ناشی از اعتیاد است.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در حوزه زنان است.

شهین دخت مولاوردی در جمع خبرنگاران افزود: زنان ۱۰ درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به بالا بودن آمار اعتیاد در افراد متاهل بیان کرد: اعتیاد افراد متاهل آسیبهای اجتماعی بیشتری برای خانواده‌ها به ویژه کودکان به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: یکی از این آسیب­ها افزایش طلاق در جامعه است. ۵۵ درصد طلاق­‌هایی که در کشور رخ می دهد، ناشی از اعتیاد است.

مولاوردی مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید را تامین و ارتقای سرمایه اجتماعی دانست و گفت: ثبات و آرامش اقتصادی و سیاسی و تحقق امنیت و اخلاق در حوزه فرهنگی در کشور از مهمترین برنامه‌های این دولت است.

وی ادامه داد: بودجه خاصی به بانوان اختصاص داده نشده است. رویکرد دولت یازدهم توانمندسازی زنان و ایجاد عدالت جنسیتی است که این عدالت در برخورداری عادلانه زنان و مردان از منابع و فرصت‌ها شکل می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده حمایت از برنامه‌های سمن­ها را یکی از فعالیتهای مهم در حوزه کار امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری عنوان و اظهار کرد: در راستای این امر تفاهم‌نامه همکاری با وزاتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان‌ زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی امضاء شد که با توجه به این تفاهم نامه و همکاری این دستگاه‌ها برنامه حوزه زنان و خانواده در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

مولاوردی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید به مسائل زنان در مناطق محروم توجه ویژه‌ای دارد و توسعه متوازن و تقسیم عادلانه منابع و فرصت­ها درحوزه زنان و خانواده بویژه در مناطق و استانهای کمتر برخوردار از رویکردهای مهم دولت یازدهم است.

وی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و جزء مناطقی است که نیاز به سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها دارد و در سفر دولت به استان که در آینده نزدیک انجام می‌شود بخشی از مشکلات و توسعه نامتوازن این استان رفع خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین یک برنامه جامع در خصوص وضعیت زنان در کشور گفت: در این راستا اطلس وضعیت زنان در کشور تدوین می شود و با اجرای این برنامه وضعیت زنان و آسیبهای اجتماعی این حوزه به خوبی مشخص می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم که با ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین سازمانهای مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی موضوع آسیبها در هم در حوزه زنان که هم در کهگیلویه و بویراحمد و هم در سایر استانها نیاز به توجه بیشتری دارد، در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته توجه چندانی به تشکل‌های مردم نهاد به عنوان کانونهای مهم مدنی و اجتماعی نمی شد، افزود: این نهادها در دولت گذشته تا حدودی دچار بحران هویتی شده بودند و یکی از راهبردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، هویت یابی و استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مشکلات متعدد پیش روی دولت تدبیر و امید در آغاز کار اشاره و تأکید کرد: روی کارآمدن دولت یازدهم در شرایطی بود که کشور با مشکلات متعدد و چالش های اساسی در ابعاد مختلف روبرو بود. بی ثباتی و ناآرامی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور و رکود بی‌سابقه از مهمترین مشکلات و آسیبهای مهم کشور در قبل از شروع دولت یازدهم بودند.

مولاوردی اضافه کرد: با همت و تلاش مضاعف دولت تدبیر و امید برنامه‌ها و اهداف تعیین شده از سوی رئیس جمهوری و دولت یازدهم یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار