کد خبر: 770579
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
شرکتی به نام ممفیس میتز به تازگی خبر از تولید گوشت در آزمایشگاه خود داده است. این بدان معنا است که هیچ حیوانی برای تهیه این گوشت کشته نشده است.

وب‌سایت تکنوشات: بسیاری از افرادی که به گیاه خواری روی آورده اند، دلیل اصلی خود را اینطور اعلام می کنند که علاقه ای به ریختن خون حیوانات بی گناه ندارند. اما آیا خوردن گوشت همیشه مستلزم کشتن حیوانات است؟

شرکتی به نام ممفیس میتز به تازگی خبر از تولید گوشت در آزمایشگاه خود داده است. این بدان معنا است که هیچ حیوانی برای تهیه این گوشت کشته نشده است.

اوما والتی از مدیران ممفیس میتز متخصص قلب و عروق است و این ایده را از مدت ها پیش در ذهن داشته است. او همواره به دنبال پیدا کردن روشی برای تولید گوشتی بوده که نه تنها برای انسان مضر نیست، که مفید هم هست. او در مصاحبه خود گفته: "همیشه به این فکر می کردم که چطور می شود گوشتی سرشار از پروتئین تهیه کرد که فقط چربی مناسب برای ما را داشته باشد؟"

اما روش کار ممفیس میتز به چه صورت است؟

روش کار این آزمایشگاه درست مانند فرایند کاشت و پرورش سلول های بنیادین برای ساخت بافت بدن انسان است.
دانشمندان برای پرورش این گوشت، ابتدا چند سلول بنیادین را از حیوان، برای مثال، گاو، دریافت می کنند، آنها را در ظرف های آزمایشگاهی حاوی مواد مغذی تکثیر می کنند و سپس آنها را رشد می دهند تا به بافت های عضلانی قابل خوردن برای انسان تبدیل شوند، درست مانند همان گوشتی که تاکنون خورده ایم.

البته این محصول دارای یک نقطه ضعف است. قیمت بالای این گوشت مانع اصلی توسعه استفاده از آن است، به طوری که تولید هر گرم از این گوشت 40 دلار هزینه دارد.

ممفیس میتز گفته تلاش می کند هزینه تولید این گوشت را به 5 دلار به ازای هر گرم کاهش دهد، که البته همچنان قیمت بالایی است. ولی می توان امیدوار بود که با پیشرفت فناوری و رایج شدن این روش، هزینه آن در آینده کاهش پیدا کند و تولید آزمایشگاهی گوشت صرفه اقتصادی پیدا کند.

والتی در این باره گفته: " به نظر من، مردم در 50 سال آینده وقتی به گذشته نگاه کنند، به اینکه ما برای تهیه گوشت حیوانات را می کشتیم خواهند خندید."

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار