کد خبر: 770549
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت گفت: یکی از سئوالات جامعه این است که آیا غذای سالم به دست مردم می‌رسد زیرا برخی معتقد هستند که بخشی از افزایش سرطان‌ها به دلیل مصرف غذای آلوده است.
صیاد یوسفی درباره برپایی نخستین همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث امروز جامعه ما موضوع غذا است؛ هم‌اکنون یکی از سئوالات جامعه این است که آیا غذای سالم به دست مردم می‌رسد یا خیر به همین دلیل برای نخستین‌بار برگزاری چنین همایشی توسط بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: از وظایف جامعه پزشکی برگزاری همایش علمی در سطح کشوری و استانی است که در گذشته نیز در چهار سال متوالی همایش‌های ملی در این سطح برگزار شده است؛ در ابتدا همایش اصلاح الگوی مصرف در نظام سلامت سپس همایش ملی طب معنوی و همایش ملی سالمندی برگزار شد و چهارمین همایش از این نوع با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره فردا برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره جزئیات همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره گفت: به دلیل گستردگی موضوع ایمنی غذا فراخوان مقاله دادیم که مقالات زیادی به دبیرخانه همایش رسید، تعدادی از این مقالات انتخاب شد و در قالب کتابچه درآمده است که برخی از این مقالات نیز برای سخنرانی در پایان همایش انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: باید مشخص شود که آیا مواد غذایی در مزرعه درست تولید می‌شود؟ و آیا از مواد شیمیایی در آنها استفاده می‌شود یا خیر و اگر استفاده می‌شود میزان آن چقدر است و استاندارد است یا خیر.

یوسفی، ادامه داد: موضوع دیگر توزیع مواد غذایی است، یعنی مواد غذایی از زمان تولید در مزرعه تا رسیدن به مراکز فروش چه مراحلی را طی می‌کنند و آیا این مراحل بهداشتی است و آلودگی‌های مختلف در آن ایجاد نمی‌شود؟

مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: نکته دیگر شیوه مصرف مواد غذایی توسط مصرف کننده است که در مقالات ما در این همایش مدنظر قرار گرفته شده است، مسئله بعدی اهمیت غذا در بحران و در ماموریت‌های بسیج است که در این زمینه سخنران خواهیم داشت؛ نکته دیگر بیوتروریسم است که برای پیشگیری از آن چه اقداماتی باید انجام داد.

وی درباره خروجی‌های همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره گفت: در این همایش آسیب شناسی می‌شود که در حوزه مواد غذایی چه مشکلاتی وجود دارد و تا مشکل مشخص نشود نمی‌توان در رفع کردن آن تلاش کرد نکته دیگر اینکه مشخص شود مردم تا چه حدی غذای سالم استفاده می‌کنند در واقع این همایش به دنبال اطلاع رسانی و تذکر به مردم و مسئولان است.

یوسفی، تصریح کرد: برخی از متخصصان معتقد هستند که بخشی از افزایش سرطان‌ها به غذای آلوده مربوط می‌شود که برپایی همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره به شناسایی عوامل ایجاد بیماری کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: این همایش ادامه دار خواهد بود و پس از عید نوروز نیز همایش دوم را به شکل سلسله وار برپا خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که همایش‌های بعدی را با کمک جهاد کشاورزی و دامپزشکی به شکل مشترک برپا کنیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این برنامه توسط بسیج جامعه پزشکی وزرات بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در زمینه استاندارد سازی مواد غذایی یکی از ارگان‌های موثر سازمان غذا و دارو است که مسئولان آن در برنامه حضور دارند تا بتوانیم خروجی قابل قبولی از همایش به دست بیاوریم و اگر همایش به نتیجه خوبی برسد حتما برای برخورد با متخلفان پیگیری قانونی انجام می‌دهیم و گزارش آن را به مراجع قانونی ارسال می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار