کد خبر: 770460
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
اتفاقی که امروز رخ می‌دهد، برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب فرهنگی است.
به گزارش كمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی مشاور فرهنگی، رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول ستاد نشر و تبلیغ نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی،در گفت و گو با خبرگزاری مهر جبهه‌سازی را شرط پیشبرد فضای رسانه‌ای در راستای اهداف نظام عنوان كرد.

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، لزوم موفقیت و پیشبرد فضای رسانه‌ای در راستای اهداف نظام را جبهه‌سازی دانست و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب نقشه‌ای برای پیدا كردن راه صحیح در فضای مجازی و رسانه‌های انقلابی است كه اگر این رهنمودها نبود، رسیدن به موفقیت بسیار سخت‌تر از چیزی بود كه فكرش را می‌كردیم.

مسئول ستاد نشر و تبلیغ نامه آیه‌الله سیدعلی خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریكای شمالی، جبهه‌سازی در عرصه رسانه‌ای انقلاب را یكی از لازمه‌های رشد و موفقیت آن دانست و گفت: امروز یكی از ضرورت‌های انقلاب اسلامی این است كه نیروهای وفادار به انقلاب كه توان فعالیت در فضای مجازی و دیجیتال را دارند، با هم جمع شوند و حركتی جهادی و قرارگاهی داشته باشند؛ آن هم در شرایطی كه امروز، در فضای مجازی ما شاهد این هستیم كه دشمن جبهه وسیعی تشكیل داده است و از زوایای مختلف، مشغول مبارزه با انقلاب اسلامی است. آن‌ها از همه حوزه‌ها یعنی حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس ادامه داد: حالا در چنین شرایطی لازم است كه نیروهای انقلاب هم با هم تشكیل جبهه بدهند. البته این به این معنا نیست كه حتماً همگی با هم یكی شوند اما باید به شكل جبهه‌ای عمل كنند. این جبهه‌ای عمل كردن یعنی چه؟ یعنی هماهنگ عمل كردن، یعنی هم‌افزا بودن، مكمل بودن و متصل بودن به یك فرماندهی واحد، متصل بودن به یك قرارگاه منسجم كه آن قرارگاه، قرارگاهی هماهنگ‌ساز برای اعضای این جبهه است. در واقع جبهه تشكیل یك سازمان می‌دهد و اجزایی به هم پیوسته دارد كه همگی از یك منبع واحد انرژی و البته دستور می‌گیرند.

مقدم‌فر، راه عبور از معظلات و ناهنجاری‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ای كشور را هم جبهه‌سازی دانست كه به گفته او باعث آسان شدن بسیاری از امور می‌شود و گفت: به نظر من جبهه‌ای شدن و فعالیت جبهه‌ای خانواده رسانه‌ای انقلاب اسلامی و دیجیتال در فضای امروز، زمینه‌ای خواهد بود كه مشكلات و موانع را از سر راه برداشته بشوند و اصلاح رفتار در خیلی از مسائل ناپسند رخ بدهد. واقعیت این است كه ما گاهی با تنها بودن نمی‌توانیم از تمام توانمان استفاده كنیم و از موانع عبور كنیم. بدون هماهنگ بودن، در مسیر راه‌مان با چالش‌های زیادی روبرو خواهیم كه نیازمند كمك دیگران هستیم. اما با هم بودن، متحد بودن و هم‌افزا بودن باعث می‌شود بزرگترین موانع از سر راه برداشته شود و حل شود. این خودش بهترین راه‌حل برای تسهیل امور و حل مشكلات می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های فرهنگی مورد نظر نیروهای انقلابی، از سخنان رهبر انقلاب به عنوان چراغ راهی تعبیر كرد كه اگر از ایشان كمك بگیریم، قطعا به موفقیت خواهیم رسید و در این رابطه بیان كرد: به نظر می‌رسد كه تنها چیزی كه در پیاده كردن فرهنگ انقلابی در فضای رسانه و تاثیر بر فضای جامعه می‌تواند موثر باشد، فرمایشات حضرت آقا است كه به طور مكرر در این زمینه صحبت فرموده‌اند. ما باید مانند یك نقشه راه و قطب‌نما از حرف‌هایشان استفاده كنیم تا مسیر این قرارگاه و جبهه برایمان باز شود و این فضا را نشان‌مان بدهد. رهنمودهای ایشان، مانیفستی است كه اگر از او پیروی كنیم و آن را راهبرد اساسی خودمان قرار بدهیم، می‌توانیم به افق‌های بلندی دست پیدا كنیم و واقعا خدا را شكر كه امروز این نعمت بزرگ در اختیار ما است.

مقدم‌فر در پایان با تقدیر از عوامل اجراكننده نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، گفت: اتفاقی كه امروز رخ می‌دهد، برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب فرهنگی است. در حقیقت این نمایشگاه، محصولی را نمایش نمی‌دهد. البته ممكن است محصولاتی جزیی هم در بین باشد اما این نمایشگاه بیش از اینكه بخواهد چیزی را نشان بدهد، می‌خواهد اجزایی را كه در فضای دیجیتال و فضای رسانه‌ای مشغول به كار هستند، اعم از سایت‌‌های خبری، بازی‌های یارانه‌ای و سایت‌هایی كه در حوزه‌های اجتماعی كار می‌كنند را بیشتر از گذشته به هم مرتبط كند. اینكه همه بیایند و به بهانه یك نمایشگاه دور هم جمع بشوند و آن ارتباط مورد نظر برای تشكیل قرارگاه و ستاد شدن ایجاد شود. طبیعتاً این یكی از ضرورت‌های انقلاب اسلامی در فضای رسانه‌ای كشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار