کد خبر: 770454
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
رئیس سازمان بورس از برنامه بازار سرمایه برای تحریک بخش مسکن خبر دادواعلام کرد: وزیر راه و شهرسازینامه‌ای برای عرضه ۱۰هزارمیلیاردتومان اوراق جدید رهنی به معاون اول رئیس جمهور ارسال کرده است.
مهر: محمد فطانت امروز در نشستی خبری با بیان اینکه دستورالعملی اوراق جدید رهنی توسط سازمان بورس ابلاغ شده و مراحل تصویب آن در ارکان مختلف صورت گرفته است، گفت: بانک مسکن درصدد است که ۳۰۰ میلیارد تومان از این طریق در بازار عرضه کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افرود: براساس نامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس جمهور عرضه ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق جدید رهنی پیش بینی شده است، البته باید این را بگویم که با تمهیدات صندوق‌های بازار بدهی از منابع بازار سرمایه منفک است و سازمان به نحوی عمل خواهد کرد که رشد بازار بدهی در کنار بازار سهام به طریقی باشد که آثار زیان باری در بازار سهام نداشته باشد.

رئیس شورای عالی بورس ادامه داد: مطالبات بانک مسکن بابت وام‌هایی که قبلا پرداخت کرده و مطالباتی که دارد در قالب فروش اوراق به نهاد واسط انجام می شود و سود حاصل از این کار به دارندگان اوراق تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه بازار مسکن که در حال حاضر دچار رکود است، می تواند از طریق منابعی که از این طریق جذب می‌کند دچار تحریک شود و این اوراق بخش مسکن را تحریک می کند، افزود: براساس برنامه ریزی‌ها، قرار است که اوراق در سال‌جاری بر روی تابلو قرار گیرد. به دلیل اینکه برای اولین بار است که این اقدام صورت می گیرد، نیاز است تمام افرادی که به نحوی در زمینه سازی برای آمدن اوراق به بازار دخیل هستند، همکاری داشته باشند تا بتوانیم اوراق را در بازار عرضه کنیم.

فطانت خاطرنشان کرد: برای عرضه اوراق در بورس و فرابورس تفکیک قائل نیستیم و ابزار صکوک و بازار بدهی توامان در بورس و فرابورس باید عرضه شود و رشد کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، یکی از برنامه های بورس را کمک به تعیین تکلیف بدهی دولت به شرکت‌ها ذکر کرد و افزود: یکی از بزرگترین مطالبات را شرکت مپنا داشت که در قالب اسناد خزانه اسلامی تعیین تکلیف شد. رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۹۵ پیش بینی شده و با تصویب مجلس در بازه دو تا سه ساله وضعیت مطالبات دولت که دغدغه همگان است، حل خواهد شد، حل شدن این موضوع تحریک اساسی در شرکت‌ها و گروه های بانکی بورس ایجاد می کند.

وی در مورد افزایش دو هزار واحدی روزانه شاخص بورس گفت: براساس وعده های صورت گرفته، باز کردن دامنه نوسان به حجم مبنا انجام شده است. اینکه بازار دارد با سرعت بیشتری تخلیه می کند و شاهد رشد دو هزار و هزار واحدی و کم و بیشتر شاخص کل بورس هستیم، نتیجه این اقدامات است و مطالباتی که در این زمینه از سازمان بورس وجود داشت، در حال به نتیجه رسیدن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار