کد خبر: 770389
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
دفاع از منافع ملي و امتياز ميزباني كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا خواسته به حقي است كه اميدواريم تلاش مسئولان فوتبال به احقاق اين حق منجر شود. با وجود اين در راه رسيدن به اين هدف نبايد عزت ملي را زير سؤال برد.
شيوا نوروزي
دفاع از منافع ملي و امتياز ميزباني كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا خواسته به حقي است كه اميدواريم تلاش مسئولان فوتبال به احقاق اين حق منجر شود. با وجود اين در راه رسيدن به اين هدف نبايد عزت ملي را زير سؤال برد.
رفتارهاي سياسي مسئولان فوتبال عربستان سبب شده تا كنفدراسيون آسيا يك بار ديگر تحت تأثير ادعاهاي واهي آنها قرار بگيرد. بسته شدن سفارت اين كشور در تهران بهانه خوبي بود تا آل‌سعود از طريق فوتبال عقده گشايي كند. سران اين رژيم كه در عرصه سياسي و بين‌المللي در مقابل سياستمداران كشورمان همواره يك شكست خورده محض بوده‌اند اين بار قصد دارند با ناامن دادن جلوه دادن فضاي ايران پس از گذشت نزديك به چهار دهه از انقلاب اسلامي اقتدار كشورمان را خدشه دار كنند. در اين راه اگرچه رئيس فدراسيون با تأخيري طولاني مجبور به واكنش به اتفاقات رخ داده شد اما در مجموع دست‌اندركاران ورزش هرگز اجازه نمي‌دهند سعودي‌ها حتي خواب اين رويا را ببينند. از همين رو ثابت كردن ميزباني خوب و حرفه‌اي ايران از جمله مواردي است كه در دستوركار قرار گرفته است.
توجه به اين نكته كه نبايد بيش از حد لي‌لي به لالاي عرب‌ها بگذاريم ضروري است. همانطور كه طي اين سال‌ها ثابت كرده‌ايم ورزش ايران به درجه‌اي از اعتبار رسيده است كه توانايي ميزباني هر رقابتي را داريم. پذيرايي از تيم‌هاي مختلف جهان اعم از باشگاهي و ملي مويد اين ادعاست. در شرايطي كه هنوز تحريم‌هاي ظالمانه عليه كشورمان وجود داشت و دشمن بزرگ گاه و بي‌گاه برضد نظام جمهوري اسلامي موضع‌گيري مي‌كرد تيم‌هاي امريكايي به كشورمان مي‌آمدند و بدون هيچ دردسر و مشكلي در رشته‌هاي مختلف با ورزشكاران ايراني رقابت مي‌كردند. عكس‌هاي يادگاري متعدد، بازديدهاي توريستي از نقاط ديدني شهر و همچنين رضايت غيرقابل وصف آنها از پذيرايي كشورمان تنها نمونه‌هايي از ميزباني بي‌عيب و نقص ما است. علاوه بر اين سال‌هاي سال است كه تيم‌هاي باشگاهي فوتبال‌مان در رقابت‌هاي قاره‌اي حضوري فعال دارند. آن زمان كه بسياري از شيخ‌نشين‌ها محلي از اعراب در فوتبال نداشتند سرخابي‌ها در آسيا آقايي مي‌كردند. طي اين مدت هرگز كوتاهي در ميزباني كشورمان ديده نشده. تمامي تيم‌هاي غرب و همچنين شرق قاره كهن همواره از سفر به شهرهاي مختلف ايران استقبال كرده‌اند. با در نظر گرفتن پيشينه قوي‌مان در امر ميزباني از كشورهاي مختلف مسئولان فوتبال بايد حواس شان را حسابي جمع كنند كه در راه جلب رضايت‌اي اف سي عزت كشور و مردم را زير سؤال نبرند. شنيده شده كه بلافاصله پس از ورود تيم الجيش به تهران رئيس باشگاه نفت استقبالي رسمي و ويژه از قطري‌ها انجام داده تا ديگر جاي هيچ جاي حرف و حديثي براي شيخ نشين‌ها باقي نماند.
 فراموش نكنيم كه ما همان ايران مقتدري هستيم كه در مذاكره با كشورهاي اروپايي و حل مسئله هسته‌اي منافع ملي را حفظ كرديم و حتي با تحميل تحريم‌هاي ظالمانه هم امتيازي به آنها نداديم. امنيت كشور ما سال هاست كه براي جهان ثابت شده. اگرچه غربي‌ها تلاش مي‌كنند با تبليغات منفي خود اين واقعيت را زير سؤال ببرند اما برگزاري بازي‌هاي تيم‌هاي جنگ زده‌اي چون عراق و افغانستان در ايران آن هم با تأييد بي‌چون و چراي فيفا تبليغات منفي دشمنان را خنثي مي‌كند. با اين تفاسير نيازي نيست كه براي ثابت كردن ميزباني حرفه‌اي و درجه يك خود براي تيم‌هاي عربي فرش قرمز پهن كنيم و خودمان را به هر دري بزنيم. در واقع اين عربستاني‌ها هستند كه بايد مشكلات پيچيده سياسي خود را حل كنند تا هزاران نفر از حجاج جان خود را در راه كشمكش‌هاي آل‌سعود از دست ندهند. اگر قرار باشد كشوري امنيتش را ثابت كند اين سعودي‌ها هستند كه بايد تكليف حضور گسترده نظامي خود را در ساير كشورهاي عربي روشن كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار