کد خبر: 770388
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
وزير نفت به شدت دنبال خام‌فروشي است، او نيروهاي تحصيلکرده را از وزارت نفت اخراج کرد، زنگنه خارجي‌ها را ناجي مي‌داند...
وزير نفت به شدت دنبال خام‌فروشي است، او نيروهاي تحصيلکرده را از وزارت نفت اخراج کرد، زنگنه خارجي‌ها را ناجي مي‌داند؛‌ رفتار او در اوپک قيمت را ارزان کرد و اين در حالي است كه وزير نفت حاضر نيست ريسک‌پذيري آوردن پول به داخل کشور را به عهده بگيرد، زيرا سوابق خوبي در پرونده کرسنت و دوران اصلاحات ندارد.
اصغر ابراهيمي‌اصل، معاون وزير سابق نفت در گفت‌وگوي تفصيلي با «نسيم آنلاين» با بيان مطلب فوق در خصوص عملکرد زنگنه در وزارت نفت طي 900 روز گذشته اظهار کرد: از زماني که دولت دکتر روحاني بر سرکار آمد، آقاي زنگنه اعلام کرد که من کشورهاي خارجي را براي توسعه صنعت نفت و گاز کشور به ايران مي‌آورم و اصلاً وقتي براي شرکت‌هاي داخلي نگذاشت.  ابراهيمي‌اصل افزود: زنگنه تمام وقتش را به مذاکره با شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي و انواع و اقسام وعده‌ها اختصاص داد، اما در اين ميان، هم ميزان فروش نفت به شدت کم شد و هم قيمت به شدت کاهش پيدا کرد.
 وي به نقش شخص زنگنه در کاهش درآمدهاي نفتي کشور اشاره کرد و به نسيم آنلاين گفت: وزير نفت حاضر نيست ريسک‌پذيري آوردن پول به داخل کشور را به عهده بگيرد، زيرا سوابق خوبي در پرونده کرسنت و عملکردش در دوران اصلاحات ندارد. بنابراين در دو سال و نيم گذشته تمرکز خود را بر اجراي برجام و حضور شرکت‌هاي بين‌المللي در صنعت نفت و گاز کشور گذاشته است.
 ابراهيمي‌اصل با انتقاد از برنامه‌ريزي زنگنه در خصوص خام‌فروشي نفت به نسيم آنلاين عنوان کرد: زنگنه به جاي استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي و تمرکز روي صنايع پايين‌دستي نفت و گاز و پتروشيمي، SME‌ها و پتروپالايشگاه‌ها به دنبال خام‌فروشي است. متأسفانه ايشان در تله غرب گرفتار شده است، زيرا غربي‌ها از مدت‌ها قبل قصد داشتند که با انداختن ايران به رقابت با عربستان و عراق براي خام‌فروشي کاري کنند که کشورمان نفت خام را توليد کرده و مفت بفروشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
همین اقای وزیر اسبق نفت با ان در امد های بالای قیمت نفت برای وزارت نفت چه کاری انجام دادند به جز خام فروشی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار