کد خبر: 770387
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
30 سال پيش در چنين روزي فرزندان اين ملت حماسه عمليات والفجر 8 را رقم زدند. شب بيستم بهمن سال 1364 يكي از شب‌هاي به‌يادماندني و تاريخي دفاع مقدس و حتي جنگ‌هاي كلاسيك دنيا است. هنگام وداع فرا رسيده است.
علیرضا سجادی‌فر
30 سال پيش در چنين روزي فرزندان اين ملت حماسه عمليات والفجر 8 را رقم زدند. شب بيستم بهمن سال 1364 يكي از شب‌هاي به‌يادماندني و تاريخي دفاع مقدس و حتي جنگ‌هاي كلاسيك دنيا است. هنگام وداع فرا رسيده است. بچه‌ها همديگر را در آغوش مي‌كشند و پيشاني‌بند يا زهرا(س) را بر سر مي‌بندند. تا ساعتي ديگر عده‌اي از اينان با خدايشان ملاقات دارند! با غروب آفتاب به آب مي‌زنند تا خود را به آن سوي رودخانه برسانند. دشمن نبايد خبردار شود. كسي تا ساعت 10 شب حق تيراندازي ندارد. ساعت 10 و 10 دقيقه است. فرمان حمله مي‌رسد و رمز عمليات خوانده مي‌شود؛ يا زهرا يا زهرا يازهرا. بچه‌ها يا زهراگويان بر دشمن مي‌تازند. اروند پرخروش در برابر ايمان و اراده رزمندگان تسليم مي‌شود. 9 صبح روز 21 بهمن محور عمليات تا شهر فاو به دست رزمندگان اسلام در مي‌آيد. در عمليات والفجر 8 هزاران غواص ايراني پس از ماه‌ها آموزش شبانه‌روزي تن به دل رود سپردند تا بزرگ‌ترين حماسه جنگ تحميلي را بيافرينند. غيرممكني كه به همت جوانان عاشق اين سرزمين ممكن شد. باز هم ملت ايران حماسه‌اي آفريد و در عمليات‌هاي والفجر و كربلا كاري كرد كارستان و اين بار متجاوز به كشور را از كارش پشيمان كرد و او را به خاك سياه نشاند.
اكنون سال‌ها پس از دفاع مقدس، رزمندگان ديروز و فرزندان آن رزمندگان در كارزاري ديگر در قالب مدافعان حرم در حال دفاع از حرم اهل بيت و مرزهاي اعتقادي نظام جمهوري اسلامي هستند. همانان كه در نشان دادن وفا و صيانت از شجره طيبه اهل بيت(ع) مرزها را در نورديدند و با ولايت‌پذيري و ايثار و شهامت و شهادت خود زيباترين تحليل فلسفه قيام حسيني را براي جهانيان معنا و تفسير عيني كردند. وفاداري اين نسل به خون و راه شهداي دفاع مقدس و شهداي انقلاب اسلامي نشان مي‌دهد كه فرزندان انقلاب هم با بصيرت راه اسلاف خود را ادامه مي‌دهند و گويي دفاع مقدس ديگري در حال رقم خوردن است. اراده‌هاي پولادين و عزم مصمم رزمندگان و مدافعان حرم رفته رفته نصرت آنان را در جبهه‌هاي مبارزه با تكفيري‌‌ها بروز مي‌دهد.
حدود دو هفته ديگر قرار است اين ملت حماسه‌اي ديگر بيافريند و در ميدان آزمون ديگري قرار بگيرد، چرا كه از يك طرف تبليغات بيگانگان از رسانه‌هاي گوناگون و با لطايف‌الحيل و اشكال‌تراشي‌هاي بي مورد آنان در مسائل داخلي و از طرف ديگر دغل‌بازي‌هاي برخي افراد فرصت‌طلب در داخل دست به دست هم داده تا ميان مردم و انقلاب و رهبر جامعه فاصله ايجاد كنند و به اصطلاح مردم را نسبت به مسائل داخلي، به خصوص انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي سست كنند، ولي مردم ايران همچون گذشته با بصيرت‌شان نشان خواهند داد كه دين و شرف و عزت‌شان را آسان به دست نياورده‌اند تا آسان از دست بدهند. اين ملت اجازه نخواهد داد كه كشورمان جولانگاه افراد وابسته و مزدور بيگانه شود، چرا كه مردم ايران دل‌شان با انقلاب و امام و رهبر فرزانه انقلاب است و تا ظهور منجي عالم بشريت از انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي آن و از راه امام و شهدا پاسداري خواهند كرد. اين ملت شكرگزار نعمت ولي فقيه است، امنيت و عزت و استقلال سياسي خود را مديون شهدا مي‌داند و آن را پاس خواهد داشت. با نگاه به موارد فوق درمي‌يابيم كه درخت انقلاب اسلامي با خون‌هاي پاكي كه به پايش ريخته شده است، درخت تناور و پرثمري شده است كه دوستان از عزت و اقتدار آن خوشحال هستند و دشمنان روز به روز بر وحشت و اضطراب‌شان افزوده مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار