کد خبر: 770348
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
نامزدهاي سال 2016 دشمنان احمق ملت ايران معرفي شدند
ستاد مردمي جشنواره بين‌المللي باروت خيس، نامزدهاي سال 2016 ميلادي اين جايزه را معرفي کرد که در بين آنها اسامي رئيس‌جمهور فرانسه و رئيس آکادمي اسکار امريکا نيز به چشم مي‌خورد.
محمدصادق عابديني
جايزه باروت خيس در چهارمين سال برگزاري، چهار شخصيت سياسي و هنري را که رفتار‌هاي احمقانه‌اي عليه ملت ايران داشته‌اند، معرفي کرد.
   
باروت خيس جايزه‌اي براي احمق‌ها
«جايزه باروت خيس به نمايندگي از ملت شريف و بيدار ايران اسلامي، جسورانه دست به انتخاب و نمايش آدم‌هاي مضحکي مي‌زند که همواره پوشالي بودنشان براي همگان آشکار بوده و هست و اين ماهيت، هنگامي که آميخته با خود باوري کاذبشان مي‌شود، بدل به حماقتي بي‌پايان مي‌گردد.» اين تعريفي است که ستاد مردمي جشنواره بين‌المللي باروت خيس از اين جايزه ارائه داده است.
اين جايزه براي نخستين‌بار  زماني مطرح شد که ميشل اوباما، همسر رئيس‌جمهور امريکا جايزه اسکار بهترين فيلم را به فيلم ضدايراني «آرگو» اهدا کرد. اين جايزه در اختتاميه کنگره بين‌المللي رهاورد سرزمين نور، با حضور کاروان‌هاي راهيان نور اهدا و تنديس جشنواره به سفارت سوئيس در تهران ارسال شد تا به عنوان حافظ منافع امريکا در ايران به دست ميشل اوباما برساند. بعد از آن سال، جايزه باروت خيس به طور سالانه در حال برگزاري است و هر بار سياستمداران يا افراد شاخصي که دشمني احمقانه‌اي با ملت ايران دارند، در فهرست نامزدهاي دريافت اين جايزه قرار مي‌گيرند.
   
حضور پررنگ چهره‌هاي هنري در نامزد‌هاي 2016
 امسال نامزدهاي دريافت جايزه باروت خيس با اعلام ستاد مردمي برگزاري اين جشنواره و جايزه معرفي شدند. چريل بون ايساکس (آيزاکس)، يورگن بوس، فرانسوا اولاند و پيرس هندلينگ چهار نامزد دريافت اين جايزه‌ هستند.
 در اطلاعيه اين ستاد در معرفي نامزدهاي سال 2016 مي‌خوانيم: «برخلاف نظر عده‌اي، امروز سرعت تبادل اطلاعات بين ملت‌ها يک فرصت تاريخي است که مي‌توان نقشه‌هاي شوم دشمنان را که در کمين پاره‌پاره کردن حقيقت هستند با کمک آزاديخواهان عالم برملا كرد.
جشنواره بين‌المللي باروت خيس براساس فلسفه وجودي‌اش که تبيين حقيقت براي ملت‌هاست به خود مي‌بالد که براي چهارمين سال متوالي در مسير روشنگري و بصيرت‌افزايي انسان‌ها، در سراسر عالم، در حد توان و بضاعت خود، گام‌هاي مؤثري برداشته است.
امسال که دشمنان انقلاب اسلامي با نقاب فرهنگي و به ظاهر دوست در پي نفوذ به لايه‌هاي مختلف حريم ارزش‌هاي ملت‌هاي آزاديخواه و اسلام ناب محمدي برآمده است و تلاش دارد جلوه‌هاي حقيقت اين عرصه عظيم را وارونه  به افکار عمومي عالم انعکاس دهد، جشنواره مردمي باروت خيس با استعانت از پروردگار و با استقبال و کمک از نظرات ملت‌هاي آزاديخواه جهان و مردم فهيم و بصير ايران اسلامي، اقدامات شايسته تقدير دشمنان را در عرصه فرهنگي، در صدر اولويت‌هاي خود قرار داده است.»
يکي از نکات جالب توجه در اين فهرست حضور سه چهره به ظاهر هنري در اين ليست است. خانم چريل بون ايساکس (آيزاکس)، رئيس آکادمي هنرهاي سينمايي و علوم اسکار به دليل حذف فرمايشي فيلم محمد(ص) از گردونه رقابت‌ها و مجدداً برملا کردن ماهيت ضداسلامي اسکار؛ يورگن بوس، رئيس نمايشگاه کتاب فرانکفورت به دليل دعوت از سلمان رشدي مرتد به نمايشگاه کتاب فرانکفورت و پرده‌برداري از ماهيت صهيونيستي و ضداسلامي اين نمايشگاه؛ فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه و استاد بزرگ جايزه لژيون (شواليه) به خاطر انتخاب نسنجيده هنرمند ايراني براي دريافت جايزه شواليه و اهداي آن به «درايه درخشش» اپوزيسيون فرهنگي ايران و پيرس هندلينگ، رئيس جشنواره بين‌المللي فيلم تورنتو به دليل حضور فيلم سپتامبرهاي شيراز و بر ملا کردن ماهيت ضدايراني اين جشنواره به عنوان نامزدهاي نهايي شايسته جايزه باروت خيس برگزيده شده‌اند.
   
فرانسوي‌ها امسال هم شانس دارند؟
امسال براي دومين سال پياپي است که يک چهره سياسي فرانسوي در بين نامزدهاي دريافت جايزه باروت خيس قرار مي‌گيرد. سال گذشته مانوئل والس نخست‌وزير فرانسه به خاطر توهين به اعتقادات اديان الهي در حالي که ادعا دارند در فرانسه، آزادي انديشه و حقوق انساني وجود دارد، توانست در رقابت با بنيامين نتانياهو، جان مک‌کين، ديويد کامرون و کلوديا روت، موفق به کسب جايزه باروت خيس شود. امسال نيز رئيس‌جمهور فرانسه در يکي از چهار بخت دريافت جايزه بين‌المللي باروت خيس شده است.
شايد امسال نيز فرانسوي‌ها شانس بيشتري نسبت به ساير رقبا براي دريافت عنوان دشمن احمق را داشته باشند. علاقه‌مندان براي رأي دادن به دشمنان ايران مي‌توانند به سامانه اينترنتي جايزه باروت خيس مراجعه کنند و هم با مشارکت در اخذ آرا، آخرين نتايج رقابت براي دريافت جايزه را مشاهده کنند.
طبق آخرين آمار ارائه شده توسط سامانه اخذ رأي ستاد مردمي جشنواره بين‌المللي باروت خيس، چريل بون ايساکس و فرانسوا اولاند هر دو با 44 درصد آرا در رقابت تنگاتنگي با يکديگر قرار دارند. يورگن بوس نيز با 11 درصد در جايگاه سوم قرار داد و پيرس هندلينگ نيز در رده چهارم قرار گرفته است.
ستاد مردمي جايزه باروت خيس با دعوت از مردم براي مشارکت در انتخاب نامزد نهايي اعلام کرده است: اميد که همچون گذشته با مشارکت گسترده آحاد مردم به ويژه نخبگان جامعه، براي انتخاب نامزد نهايي، شاهد برگزاري باشکوه چهارمين انتخابات مردمي جايزه بين‌المللي باروت خيس باشيم، چراکه بنا به فرمايش امير‌مومنان علي(ع)، هرگز ملامت هيچ گروه و قومي را جدي نخواهيم گرفت: «من از قومى هستم که ملامت هيچ ملامتگرى، آنان را از راه خداى باز نمي‌دارد!»
اختتاميه سومين جايزه باروت خيس اسفند‌ماه 93 در خرمشهر برگزار شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار