کد خبر: 770343
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
ديروز مراسم تقدير از دست‌اندركاران برجام با حضور رئيس‌جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد
ديروز مراسم تقدير از دست‌اندركاران برجام با حضور رئيس‌جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد؛ مراسمي كه به طور حتم اجراي آن جاي هيچ شك و شبهه‌اي نداشت، اما در اين ميان همه چيز كامل نبود. در اين مراسم خانواده شهداي هسته‌اي و همچنين اعضاي تيم مذاكره‌كننده حضور داشتند و به دريافت نشان از سوي حسن روحاني رئيس‌جمهور اسلامي ايران مفتخر شدند اما در اين ميان جاي همه دست‌اندركاران برنامه هسته‌اي ايران خالي بود؛ كساني كه طي 12 سال گذشته در عرصه هسته‌اي حاضر بودند و تلاش فراواني براي رسيدن برنامه هسته‌اي ايران به اين نقطه صرف كردند؛ كساني كه شايد با دولت اختلاف نظر و عقيده داشته باشند، اما نتيجه زحمات آنها در اين نتيجه بسيار مؤثر بود. حالا به نظر مي‌رسد حتي اگر رئيس‌جمهور ادعاي اجرايي شدن برجام را داشته باشد بايد اين نكته را مد‌نظر خود قرار مي‌داد.
 
  نشان رئيس‌جمهور بر سينه ظريف نشست
رئيس‌‌جمهور در اين مراسم به محمدجواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان نشان درجه يك لياقت و مديريت، به علي‌اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي نشان درجه يك شجاعت، به سردار دهقان وزير دفاع و امور پشتيباني نشان درجه يك شجاعت و به ساير اعضاي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در بخش‌هاي ديپلماتيك، حقوقي و فني نشان‌هاي درجه 2 لياقت، درجه 3 خدمت و لوح زرين سپاس اهدا كرد. روحاني همچنين به همسران شهداي هسته‌اي كشورمان مسعود علي‌محمدي، دكتر مجيد شهرياري، داريوش رضايي نژاد، مصطفي احمدي‌روشن و رضا قشقايي لوح يادمان زرين اهدا و از فداكاري و ايثارگري اين شهيدان تجليل كرد. تمام اعضاي دولت و همچنين تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان و استانداران و معاونان رئيس‌جمهور و خانواده شهداي هسته‌اي در مراسم ديروز حضور داشتند. ظريف پس از دريافت نشان درجه يك لياقت گفت: آنچه باعث شد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بتواند اين وظيفه را به انجام برساند، هوشياري و مقاومت ملت ايران بود كه حربه تحريم را ناكارآمد كرد و قدرت‌هاي بزرگ جهان را به تكريم واداشت. وزير امور خارجه افزود: اين افتخار را مديون شهداي انقلاب و شهداي هسته‌اي و پيام راستين انقلاب و يادگار واقعي امام راحل هستيم؛ امامي كه به ما آموختند خود را باور كنيم و در برابر قدرت‌هاي جهاني نه از مقاومت و نه از مذاكره بهراسيم.  
 
  از برنامه موشكي كوتاه نمي‌آييم
حسين دهقان وزير دفاع كشورمان در مراسم تجليل از خانواده شهداي هسته‌اي و افتخارآفرينان برجام گفت: ملت ايران، دولت و رئيس‌جمهور ذره‌اي از تقويت توان دفاعي كشور و از جمله توان موشكي كه خار چشم دشمن است، غفلت نخواهد كرد. وي ادامه داد: ملت ايران بايد دو دستاورد بزرگ را مورد عنايت قرار دهند؛ اول تثبيت حقوق هسته‌اي كه ناشي از مقاومت ملي و فناوري‌هاي بومي است و دوم رد اين اتهام ناجوانمردانه به ملت ايران كه از مسير صلح‌آميز هسته‌اي بيرون رفتند. وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رئيس‌جمهور كه به نمايندگي از مردم به تعدادي از دست‌اندركاران اين اتفاق بزرگ تقدير كردند، سپاسگزاري كرد و يادآور شد: ملت بايد خود را قدردان تدبير و اميدآفريني رئيس‌جمهور بدانند. دهقان ادامه داد: اين دستاورد، مديون مقاومت ملت، هدايت رهبري، عزم، اراده و مسئوليت‌پذيري، هدايت مدبرانه رئيس‌جمهور، تلاش خستگي‌ناپذير دست‌اندركاران پيشبرد مذاكرات در صحنه عملي متكي بر عزم و اراده ايمان و اعتقاد و دانستن همه پيچ و خم‌هاي اين حركت پيچيده است.
 
  نبايد حرف رهبري روي زمين مي‌ماند
همچنين حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان در مراسم تجليل از خانواده شهداي هسته‌اي و افتخار‌آفرينان برجام اظهارداشت: امروز روز پر افتخاري براي ماست تا اداي وظيفه كنيم نسبت به آنهايي كه رنج و سختي‌ها و درشتي‌ها و مشكلات را به جان خريدند تا رنجي را از دوش ملت بزرگ ايران بردارند.
روحاني خاطرنشان كرد: امروز روز تشكر از ملت بزرگ ايران است كه در برابر همه عرصه‌ها ايستاد؛ ملتي كه هيچ‌گاه در برابر قدرت‌ها و جمعيت‌هاي بزرگ نترسيد و سر فرود نياورد و نهراسيد. آن روز كه 15 خرداد بود، به تنهايي ايستاد. روزي كه 17 شهريور بود، ايستاد و در 22 بهمن مقاومت كرد. آن روز كه همه پشت به پشت هم دادند تا در يك جنگ تحميلي، ما را به ذلت بكشانند، اين مردم بزرگ دشمنان را ذليل و خوار كردند و عظمت آفريدند و پيروزي بزرگي براي اين سرزمين خلق كردند. رئيس‌جمهور تصريح كرد: كدام پيروزي را نام ببرم و فتح عمليات ثامن‌الحجج، شكستن حصر آبادان، پيروزي طريق‌القدس، پيروزي فتح‌المبين، پيروزي والفجر8 و والفجر10 و آزادي خرمشهر كه در تمام صحنه‌ها پيروزي مردان سرافراز بزرگ ماست، از ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي كه همه منسجم به پيروزي رسيدند. روحاني گفت: هر كجا همه با هم بوده‌ايم پيروز شده‌ايم و هر كجا شيطان در بين اين مردم بزرگ توانست، ولو براي چند روز فاصله ايجاد كند، سرافكنده شديم. يك ملت منسجم، متحد، بزرگ و سرافراز، هميشه افتخارآفرين است.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه روزهاي سختي را در زمان مذاكرات گذرانديم، گفت: ساعات سخت، شب‌ها و روزهاي سختي را گذرانديم، همانقدر كه تصميم‌گيري عمليات كربلاي 4 و 5 براي ما سخت و سرنوشت‌ساز بود، به همان نسبت شب توافق ژنو براي ما سخت بود و از سر شب تا 5 صبح در تماس بوديم و صحبت كرديم، اما راه را گم نكرديم و خدا ما را تنها نگذاشت و دست ياري‌اش را روي شانه مذاكره‌كنندگان به عيان ديديم. وي اضافه كرد: با همت و ايستادگي مردم و رهنمودهاي مقام معظم رهبري به پيروزي رسيديم. مقام معظم رهبري كه هر زمان از ايشان خواستيم كه جلسه‌اي خواه به صورت جمعي يا فردي بگذاريم و در خدمت ايشان باشيم، هيچ‌گاه دريغ نكردند و همه تجربيات ذي‌قيمت خويش را دراختيار ما گذاشتند و ما را هدايت كردند. چارچوب‌هاي مشخص و دقيق پيش پاي تيم مذاكرات هسته‌اي قرار دادند و تيم مذاكره‌كننده نيز تلاش كردند تا سخني از ايشان بر زمين نماند.
روحاني تصريح كرد: اگر لازم بود 10 يا حتي 17 شبانه‌روز تلاش كنند، اين كار را انجام دادند، نه من و نه آقاي ظريف يادمان نمي‌رود كه به وي گفتم از شما مي‌خواهم حرف آقا روي زمين نماند و ظريف با توانمندي، شهامت، ايستادگي و كارداني اين كار بزرگ را انجام داد. رئيس‌جمهور با بيان اينكه اگر رهبري نبودند انسجام ملي نبود، اظهار داشت: اگر رهبري نبودند، وحدت ملي نبود، اگر رهبري نبودند، دستاورد ما درحدي كه امروز مي‌بينيم نبود يا شايد دستاوردي نداشتيم. وي لطف خدا، ايستادگي ملت و راهنمايي‌هاي مقام معظم رهبري را سه پايه پيروزي در مذاكرات برشمرد و گفت: در كنار اين سه پايه، كارداني كاردانان، افراد باتجربه، همت و ايستادگي‌شان بود. مردي با اين همه دانش، تجربه و خلوص خالصانه كار كرد و ما جلساتي را با ظريف، عراقچي و تخت‌روانچي در روزهاي سخت داشتيم كه همه خالصانه كار مي‌كردند. روحاني در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: همچنين اگر نيروهاي مسلح ما امنيت اين كشور را حفظ نمي‌كردند و سرداران رشيد ما در بغداد و سامرا و فلوجه و الرمادي و... ايستادگي نمي‌كردند و اگر در دمشق و حلب به دولت سوريه كمك نمي‌كردند و اگر شهامت ارتش و سپاه و بسيج و ناجا نبود، ما امنيتي نداشتيم كه بتوانيم به اين خوبي مذاكره كنيم و در اين زمينه همه با يكديگر همكاري كردند و امروز روز سپاس و تجليل از همه است.

   برجام متعلق به هیچ حزب و دولتی نیست
روحاني ادامه داد: اين كار نه كار حزبي و نه كار دولتي است، نه تعلق به دولت يازدهم دارد و نه تعلق به فكر و جناح خاص دارد زيرا همه افتخارات ملي است، بنده دو سال پيش ترك‌هاي شكسته شدن تحريم‌ها را ديدم و اعلام كردم و اين ساختمان تحريم و ديوار بي‌اعتمادي در برابر جهان فرو ريخت و افتخارش از آن جناح و دولت و فرد نيست زيرا اين افتخار از آن ملت ايران است. روحاني ادامه داد: دشمنان ما را در حصر اقتصادي گذاشته بودند و فكر مي‌كردند با اين فشار و تحريم ‌مي‌توانند ملت ايران را تسليم كنند، بنده در آغاز اين دولت و در روزي كه در برابر مردم ايران قسم ياد مي‌كردم و مراسم تحليف بود، به جهانيان خطاب كردم كه در برابر ملت ايران بايد راه تكريم را برگزينند.
وي تأكيد كرد: دليل موفقيت برجام در يك كلمه است دنيا راه تهديد و تحريم را كنار گذاشت و راه تكريم و تجليل را از ملت ايران برگزيد، دنيا فهميد در برابر ملت ايران راه دومي ندارد گرچه مي‌خواستند حتي جنگ را بر ما تحميل كنند، رئيس‌جمهور فرانسه گفت: در سال 2012 يعني سال 91 سران قدرت‌هاي بزرگ براي ساعت و روز حمله به ايران با هم در مشورت بودند و امروز همه براي مشاركت با ايرانيان و براي حضور اقتصادي در كنار ملت ايران در كنار هم سخن مي‌گويند و مشورت مي‌كنند. رئيس‌جمهور افزود: شما مشاهده مي‌كنيد كه يك اتفاق بسيار عظيمي انجام گرفت و تهديد تبديل به فرصت شد و به جاي تحريم مشاركت‌هاي دسته‌جمعي آغاز شد. برخلاف آنچه برخي كودكانه سخن مي‌گويند و آنچه بعد از برجام ما براي ملت ايران خواهيم گرفت، كالاي ساخته شده خارجي به جاي كالاي داخلي نيست. رئيس‌جمهور در پايان تصريح كرد: بنده به نمايندگي از ملت بزرگ ايران از تمام اين خادمين تشكر و سپاسگزاري مي‌كنم.
روحاني خاطرنشان كرد: بنده از رؤساي دو قوه ديگر و از مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه و به ويژه برادرم دكتر لاريجاني تشكر مي‌كنم كه در روزهاي پر فراز و نشيب ياري كردند. همچنين از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و كساني كه ما را در اين مسير ياري كردند چه از وزارت امور خارجه، ‌سازمان انرژي اتمي، وزارت اطلاعات و... تشكر مي‌كنم. روحاني تأكيد كرد: بنده از تمام رؤساي جمهور از زمان آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و دو دولت او كه در زمينه هسته‌اي تلاش كرد و همچنين از دولت حجت‌الاسلام خاتمي كه در دو دوره خود تلاش كرد و همچنين از دولت آقاي احمدي‌نژاد و از همه تشكر مي‌كنم كه به سهم خود كار و تلاش و خدمت كردند و خواستند براي اين مردم افتخار بيافرينند، به سهم خود تشكر مي‌كنم و اجر و مزد همه با خداوند باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
1
آيا مراسم گرفتن براي اين كه دولت . مراكز هسته اي كشور را به سبمان و بتن پركرده است . افتخار دارد ؟!!!

اين كه عين ذلت و خواري است !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار