کد خبر: 770275
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
رئیس کل سازمان خصوصی سازی کشور از احتمال تجدیدنظر هیئت وزیران در واگذاری سرخابی ها خبر داد و گفت: مقرر شد به مشمولان سهام عدالت شش ماه فرصت بدهیم تا از محل آورده های خودشان، مانده بدهی را پرداخت کنند.
تسنیم: میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس کل سازمان خصوصی سازی کشور در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه واگذاری باشگاه های سرخابی طبق مصوبه هیئت وزیران فعلاً منتفی شده و این دو باشگاه مشمول موسسات فرهنگی شده اند، گفت: با توجه به مکاتبات و مذاکراتی که از آنها خبر دارم احتمال اینکه هیئت وزیران در مصوبه خود تجدیدنظر کند وجود دارد.

وی افزود: به محض اصلاح مصوبه هیئت وزیران ، سازمان خصوصی سازی کار واگذاری این دو باشگاه را انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که توانایی آن را دارند که این دو باشگاه را از طریق تعاونی اداره کنند، گفت: ممکن است هر دستگاهی برای شرکت در مزایده ای تعاونی تشکیل دهد که ما از هر نوع تلاشی برای ایجاد این نوع تعاونی ها که توانایی مزایده در واگذاری سرخابی ها را داشته باشد، استقبال می کنیم .

وی افزود: اما اینکه تصور شود سرخابی ها فارغ از شرکت در مزایده و درقالب مذاکره به کسی واگذار شود درست نیست و صحت ندارد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین از تعیین تکلیف سهام عدالت در نیمه دوم سال آینده یا نیمه اول سال 96 خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شد به مشمولان سهام عدالت شش ماه فرصت بدهیم تا از محل آورده های خودشان، مانده بدهی را پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به رقم 38 هزار میلیارد تومان سهم پیش بینی شده برای فروش در سال گذشته گفت: این سازمان در سال گذشته موفق به فروش 3 هزار میلیارد تومان سهم شد.

پوری حسینی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 2 هزار و 200 میلیارد تومان سهم توسط سازمان خصوصی سازی فروخته شد.

وی با اشاره به فضای بین المللی ایجاد شده ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران خواهیم بود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شد: این در حالیست که طی 14 سال از تشکیل این سازمان حتی یک مورد شرکت خارجی در مزایده های این سازمان حضور نداشت.

پوری حسینی با بیان اینکه از مجموع 1100 شرکتی که از سال 1380 در لیست واگذاری قرار گرفت 50 درصد آنها واگذار شد تصریح کرد: دلیل واگذار نشدن برخی از این شرکتها مانند شرکتهای توزیع برق و گاز را فراهم نبودن شرایط برای واگذاری عنوان کرد.

وی در پایان گفت: سازمان خصوصی سازی امیدوار است تا سال آینده، شرکتهای باقی مانده را واگذار خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار