کد خبر: 770243
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
روحاني در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برجام:
روحانی گفت: از آقای ظریف خواستم که حرف رهبری روی زمین نماند که این کار را انجام داد. اگر رهبری نبود انسجام ملی، وحدت ملی و دستاورد ما در این حدی که امروز می‌بینیم، نبود.
جوان آنلاين: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برجام، گفت: امروز روز پرافتخاری برای ماست تا ادای وظیفه به آنهایی که رنج، سختی‌ها، درشتی‌ها و مشکلات را به جان خریدند تا رنجی را از دوش ملت بزرگ ایران بردارند، کنیم.

وی با بیان اینکه امروز 19 بهمن قرین با روز نیروی هوایی ارتش است، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و ایثارش در سال 57 کمر قدرت نظامی رژیم استبدادی را در هم شکست و در برابر امام راحل و بزرگوار ادای احترام نظامی کرد. آن‌چنان این حرکت تکان‌دهنده بود که برای همه نشان از پیروزی یک ملت در برابر استبداد و استعمار بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: بر روان امام(ره) درود می‌فرستیم که هرچه داریم از جمله استقلال، سربلندی، عزت، پایمردی و اعتماد به نفس همه را از او داریم.

روحانی با ابراز "درود بر روان پاک همه شهیدان از آغاز نهضت اسلامی تا بهمن 57 می‌فرستیم" گفت: تمام شهیدان برای استقرار این انقلاب تلاش کردند و در این مراسم به‌ویژه به روح شهیدان فناوری صلح‌آمیز سرزمین‌مان ــ که عالمانه، آگاهانه و دلاورانه این راه پرخطر را برگزیدند و اگرچه می‌دانستند این راه خطرناک است ذره‌ای عقب‌نشینی نکردند، اگر ده‌ها شهید در این راه می‌دادیم باز هم دانشمندان هسته‌ای راه ملت، راه عزت و سربلندی را رها نمی‌کردند ــ درود می‌فرستیم و برای خانواده‌‌های بزرگ‌شان عزت بیشتر آرزو می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز روز نشان است، تصریح کرد: امروز روز قدردانی یک ملت از سرداران فداکار صحنه دفاع بین‌المللی یک ملت است، امروز روز تقدیر از همه آنهایی که برای عظمت این ملت شبانه‌روز تلاش کردند، است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز روز شکرگزاری در برابر خداوند کریم، حکیم و عزیز است، گفت: امروز روز شکرگزاری از خدایی است که همه چیز از اوست و من شک ندارم اگر در این صحنه نمایندگان ملت ایران در برابر قدرت جهانی پیروز شدند لطف خداوند، دعای سوخته‌دلان و خانواده‌های شهیدان، صالحان و اجابت دعای شب‌های قدر این آخرین ماه رمضان از سوی آن معبود بزرگ است.

روحانی ادامه داد: آن معبود بزرگ بود که نظر لطف و رحمت بر ما انداخت وگرنه ما کجا و پیروزی عظم تاریخی یک ملت تاریخ‌ساز کجا؟ و امروز روز سپاسگزاری در برابر پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) و روز تواضع و فروتنی در برابر ولی‌الله اعظم(عج) است که عنایت او بود که کارساز شد.

وی با تأکید بر "امروز روز سپاس و تشکر ویژه از ثامن‌الائمه(ع) است که هرآنچه در کشور داریم در پناه اوست" ادامه داد: امروز روز تشکر از ملت بزرگ ایران است که در همه صحنه‌ها ایستادگی کردند و هیچ‌گاه در برابر قدرت‌های بزرگ و جمعیت‌های بزرگ نترسیدند و سر فرود نیاوردند و در 15 خرداد و 17 شهریور و 22 بهمن به‌تنهایی ایستادند و مقاومت کردند و پشت به پشت هم در جنگ تحمیلی آنهایی را که می‌خواستند ما را به ذلت بکشانند خوار کردند و حماسه آفریدند و پیروزی بزرگ ایجاد کردند.

رئیس‌جمهور با اعلام "هر کجا همه با هم بودیم پیروز شدیم و هر کجا شیطان توانست ولو برای چند روز میان ملت فاصله ایجاد کند سرافکنده شدیم" گفت: نمونه‌هایی از پیروزی در فتح عملیات ثامن‌الحجج، طریق‌القدس، فتح‌المبین، آزادی خرمشهر، پیروزی والفجر 8 و 10، که با پیروزی مردان سرافراز ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی همراه بود، از نشانه‌های وحدت در کشور است.

روحانی با ابراز "روزهای سختی را پشت سر گذاردیم" ادامه داد: به همان میزان که تصمیم‌گیری در عملیات کربلای 4 و 5 سخت بود به همان نسبت شب توافق ژنو برای ما سخت بود و سر شب تا 5 صبح مذاکره می‌کردیم و در تماس بودیم، اما راه را گم نکردیم و خدا ما را تنها نگذاشت.

وی ادامه داد: کنار لطف خدا و همت و ایستادگی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری که هر وقت از ایشان درخواست داشتیم جلساتی را با ایشان داشته باشیم و یا مشورت خواستیم و یا اینکه جمعی و یا فردی درخواست داشتیم در خدمت ایشان باشیم هیچ‌گاه دریغ نکردند و همه تجربه‌های خودشان را در اختیار ما گذاشتند و ما را هدایت کردند و چارچوب‌های دقیقی پیش پای ما گذاشتند به این پیروزی‌ها رسیدیم و مذاکره‌کنندگان ما تلاش کردند تا سخنی از رهبر معظم انقلاب به زمین نماند، حتی اگر لازم بود 10 یا 17 شبانه‌روز تلاش می‌کردند و سختی‌ها را تحمل می‌کردند.

رئیس‌جمهور افزود: اگر رهبری نبود انسجام ملی، وحدت ملی و دستاوردها در این حد نبود یا حتی شاید دستاوردی نداشتیم و اساس کار ما لطف خدا، ایستادگی ملت و راهنمایی‌های رهبری بود.

روحانی تصریح کرد: کنار مؤلفه‌های ذکرشده کاردانی افراد باتجربه و همت و ایثارگری آنها باعث این دستاوردها شد. اگر دانش، تجربه و خلوص این افراد در طول این مدت ــ که من ناخالصی از آنها ندیدم ــ نبود این پیروزی‌ها نصیب ما نمی‌شد.

وی ادامه داد: در طول این مسیر من بارها جلساتی با آقایان ظریف، عراقی و تخت‌روانچی در روزها و مراحل سخت داشتم و در تمامی مراحل خلوص، توانمندی و شهامت آنها را دیدم. مگر این کار بزرگ بدون شهامت، دانش، آشنایی به رموز مذاکره امکان‌پذیر بود؟ اگر دولت یازدهم هنری داشت، هنرش در این بود که بهترین‌ها را برای این مصاف برگزیده بود و اگر اینها نبودند کار بسیار سخت بود.

روحانی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای در به ثمر نشاندن این مذاکرات، گفت: اگر سرداران رشید در بغداد، سامرا، فلوجه، تکریت و رمادی ایستادگی نمی‌کردند و در دمشق و حلب به ملت سوریه کمک نمی‌کردند  و اگر شهامت ارتش و سپاه و ناجا و وزارت اطلاعات نبود، ما امنیتی نداشتیم که بتوانیم به این خوبی مذاکره کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز روز سپاس از همه است و برجام نه کار حزبی است و نه کار تبلیغاتی و متعلق به هیچ حزب و جناح خاصی نیست بلکه از افتخارات ملی است.

وی اضافه کرد: من 2 سال پیش دیدم و دروغ نگفتم که ساختمان تحریم‌ها ترک برداشته و اعلام کردم که این ساختمان تحریم و دیوار بی‌اعتمادی در برابر جهان فروریخته و افتخار از آنِ هیچ حزب و دولتی نیست و از آنِ ملت بزرگ ایران است.

روحانی با یادآوری مراسم تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بنده در آن روز در برابر نمایندگان قسم یاد کردم که جهانیان در برابر ملت ایران باید راه تکریم را برگزینند و راه تحقیر و تحریم را کنار بگذارند و دلیل موفقیت برجام نیز در یک کلمه دنیا راه تحقیر و تحریم را کنار بگذارد و راه تکریم را برگزیند، بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دنیا فهمید که در برابر ملت ایران راه دومی وجود ندارد، گرچه می‌خواستند جنگ را بر ما تحمیل کنند. رئیس‌جمهور فرانسه به من گفت که در سال 2012 یعنی سال 91 سران قدرت‌های بزرگ برای تعیین ساعت و روز حمله به ایران با هم مشورت می‌کردند اما امروز همه برای مشارکت با ایرانیان و حضور اقتصادی کنار ملت ایران سخن می‌گویند.

وی با بیان "با برجام کار عظیمی صورت گرفت و تهدید را تبدیل به فرصت کردیم" اظهار داشت: به‌خلاف آنچه برخی کودکانه سخن می‌گویند که آنچه بعد از برجام ما برای ملت ایران خواهیم آورد کالای ساخته شده خارجی به‌جای کالای داخلی نیست، ما سرمایه و فناوری را خواهیم گرفت. مشارکت برای تصاحب بازارهای جدید را خواهیم گرفت.

روحانی خاطرنشان کرد: به آنها می‌گویم که دروغ نگویید، ملت خواهند دید که ما دروغ نگفته‌ایم. از روز اول راست گفتم که هرچه وعده داده‌ام به‌یاری خدا به آن عمل کرده، انجام داده و انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به عزم دولت در نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور گفت: اجازه نخواهیم داد مردم ایران در هواپیماهای کهنه با ترس و لرز بنشینند و تحقیر شوند. ما ناوگان هوایی، زمینی و ریلی را نوسازی خواهیم کرد. قطارهای پرسرعت و مدرن برای راحتی ملت ایران خواهیم آورد و این هنوز از نتایج سحر است، بدبینانه و بدخواهان هرچه می‌خواهند بگویند، راه ملت مشخص است.

روحانی با ابراز "می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ ما خادم مردم هستیم، برجام را خدا آورد" اظهار داشت: پیروزی ملت اراده حق بوده و همان خدا هم برای ملت سربلندی بیشتر و رفاه بیشتر خواهد آورد. ما باید برای خدمت به ملت افتخار کنیم. افتخار می‌کنیم که رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش قطب بزرگ اقتصادی است در برابر فتوای رهبر انقلاب سر فرود می‌آورد، آیا این افتخار ندارد؟ او گفت "به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران به‌خاطر فتوای تاریخی رهبر ایران اعتماد می‌کنیم"، معنای این حرف این است که دنیا هم رهبری رهبر را به‌خوبی می‌فهمد و فتوای او را نیز درک می‌کند، می‌داند فتوا در یک جامعه اسلامی چه جایگاه بلند و بزرگی را دارد.

به‌گفته رئیس‌جمهور دنیا فهمید که اگر رهبر انقلاب در ایران سخنی گفت و قولی داد دنیا به این سخن و قول او اعتماد می‌کند.

وی با انتقاد از برخی از بداخلاقی‌های صورت گرفته نسبت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: اینکه دنیا فهمید صهیونیست‌ها پس از 12 سال دروغ گفته‌اند، استکبار دروغ گفته و آمریکا دروغ گفته، آیا این افتخار ندارد؟ با همه نامهربانی‌هایی که در حق تیم هسته‌ای شد اما آنها هیچ‌گاه عصبانی نشدند، حالا شاید جایی دکتر صالحی به‌ظاهر عصبانی شدند که آن عصبانی هم قشنگ بود (خنده حاضرین)، می‌خواهم بگویم که اینها خشم فرو بردند و اراده‌شان را آهنین کردند.

روحانی ضمن تشکر از همه کسانی که وی آن را خادمین ملت و خدمتگزاران انقلاب دانست، عنوان کرد: در برابر آن‌همه محبت و ارشاد رهبری سر تواضع فرود می‌آورم، از همه مراجع و علمای بزرگ تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. از قوای قضائیه و مقننه به‌ویژه برادر عزیزم دکتر لاریجانی که در روزهای پرفراز و نشیب کمک کردند تشکر می‌کنم. از همه دولت‌ها از دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و  از دو دولت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای خاتمی و همچنین دو دولت آقای احمدی‌نژاد که به‌سهم خود تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.


منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
2
1
مردان مجاهد ديپلماسي خدا قوت وخدا شما عزيزان را در امان نگه دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
1
2
تا حالا همه چیز تقصیر احمدی نژاد بود حالا که چوب خط احمدی نژاد پر شده تمام تقصیرها سمت ...!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
درود بر مردان دیپلماسی که با شجاعت از حق ایران دفاع کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار