کد خبر: 770195
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
رئيس‌ جمهور اساس آغاز اعتدال را انديشه و فكر دانست و گفت: اعتدال تنها يك روش، منش و شعار نيست، بلكه يك بينش، مسير تفكري و گفتمان است و امروز بايد اين گفتمان را احيا كنيم.
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته در همايش ملي «زنان، اعتدال و توسعه» با اشاره به اينكه امكان ندارد كشوري در مسير توسعه قرار بگيرد و 50 درصد جمعيت آن ناديده گرفته شوند، اظهار داشت: بايد حضور و توانمندي بانوان را باور كنيم و بدانيم كه بانوان كشورمان نيز در علم، دانش، اقتصاد، سياست و هنر همانند مردها مي‌توانند نقش‌آفرين باشند.
روحاني در ادامه همه را به هوشياري مضاعف در آستانه انتخابات توصيه و اضافه كرد: اگر چه گاهي اوقات انتخاب بسيار دشوار مي‌شود، اما همه بايد در هر شرايطي هفتم اسفند پاي صندوق انتخابات حاضر شويم.
 انتخابگري يك وظيفه و مسئوليت بزرگ است و مي‌دانيم كه اگر حضور داشته باشيم، نفعي ولو اندك را به دست خواهيم آورد اما با عدم حضور حتماً زيان خواهيم برد و معلوم است كه در چنين شرايطي، نفع كم را انتخاب خواهيم كرد. زنان در اين عرصه نيز رسالت بزرگي بر دوش دارند و بايد به مانند همه عرصه‌ها در اين عرصه نيز حضور چشمگير و مؤثر خود را ايفا كنند. رئيس‌ جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك ايام دهه فجر و با اشاره به اينكه بانوان ايران از روز اول نهضت اسلامي در صف مقدم مبارزه و نهضت حضور داشتند، گفت: آنگاه كه خيل اجتماعات مردم براي پيروزي نهضت اسلامي، خيابان‌هاي كشور را زينت بخشيده بود در همه آن صحنه‌ها زنان نقش پررنگ و فعالي داشتند. رئيس‌ جمهوري در ادامه با اشاره به اينكه زنان ايراني براي ورود به عرصه‌هاي آموزشي مشكلات فراواني را پشت سر گذاشتند تا بتوانند به دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي وارد شوند، گفت: خوشبختانه در جامعه امروز نسبت به نقش زنان در زمينه آموزشي و بهداشت و درمان تقريبا فاصله جنسيتي وجود ندارد و بانوان كشورمان در همه اين عرصه‌ها در كنار مردان حضور چشمگير و فعالي دارند. روحاني با تأكيد بر اينكه تفاوتي بين زن و مرد وجود ندارد، اظهار داشت: ما تفكر فمينيستي را قبول نداريم، اما تحجر را هم نمي‌پذيريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار