کد خبر: 770065
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
احساس خطر یک کارشناس فضای مجازی
کارشناس فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با اشاره به نفوذ برنامه ریزی شده دشمن در شبکه های اجتماعی گفت: اگر مسئولان در فکر آن هستند برای جلوگیری از آشوب های شبکه های اجتماعی در زمان انتخابات برخی از شبکه ها را قطع کنند، این گونه نیست و این قطع شدن ها به سادگی نمی تواند اتفاق بیافتد.

«روح الله مؤمن نسب» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در رابطه با نحوه استفاده دشمن از شبکه های اجتماعی و موبایلی گفت: دشمن با نفوذ خود در شبکه های اجتماعی تاکنون توانسته شناسایی های خود را انجام دهد.

وی اظهار کرد: دشمن شناسایی کرده چه افرادی موافق یا مخالف نظام هستند و با روش فیلترینگ حبابی می تواند افراد را به سمتی که می خواهد سوق دهد.

کارشناس فضای مجازی و شبکه های اجتماعی افزود: فیلترینگ حبابی یک مفهوم فنی است، یعنی نرم افزار در یک بررسی افرادی که همانند یکدیگر، به طور مثال طرفداران انقلاب هستند را جدا می کند و با برنامه ریزی این افراد را به سمت دیگری می برد و فریبشان می دهد.

مؤمن نسب تصریح کرد: افرادی را هم که مخالف نظام هستند به سمتی می برند تا آشوب به پا کنند یا به طور مثال توهمی برایشان ایجاد می کنند که تعداشان زیاد است و آنان را وارد ماجراهایی می کنند که کنترلشان دست خودشان نیست.

وی گفت: در نتیجه باید منتظر باشیم که دشمن در کشور از شرایط فضای مجازی سوء استفاده های زیادی داشته باشد که من واقعا احساس خطر می کنم و می طلب که مسئولان کشور، چاره ای برای این قضیه بیاندیشند.

به گفته این کارشناس حوزه رسانه اگر مسئولان در فکر آن هستند تا در زمان انتخابات برخی از شبکه ها را قطع کنند، این گونه نیست و  این قطع شدن ها به سادگی نمی تواند اتفاق بیافتد چرا که تعداد بسیاری کانال ها و ابزارها ایجاد و راه اندازی شده است که بعضا برخی از ارتباط ها را مختل می کند.

مؤمن نسب تصریح کرد: به همین دلیل معتقد هستیم که باید نرم افزارهای ایرانی از جمله سلام و بیسفون را جایگزین نرم افزارهای خارجی شود تا در شرایط خاص دشمن از نرم افزارها ساخته خود، سوء استفاده نکند.

دشمن با داغ کردن تنور انتخابات در شبکه های مجازی، به دنبال زیر سوال بردن اصل انتخابات است

وی همچنین در رابطه با فعالیت برخی کاندیداها در فضای مجازی عنوان کرد: اولین تقلبی که برخی کاندیدها انجام می دهند تبلیغات زودرس و غیرقانونی است و هرچیزی که از چارچوب حاکمیت خارج شود برای کشور خطرساز بوده، حتی اگر در شبکه های مجازی باشد و این گونه موارد قابل پیگیرد قانونی است.

 کارشناس فضای مجازی و جرایم تأکید کرد: دشمنان داخلی و خارجی به دنبال آن هستند تا با بهره گیری از شبکه های اجتماعی تنور انتخابات را آنقدر داغ کنند که در آستانه انتخابات، اصل انتخابات را زیرسوال ببرند و این را با استفاده از نرم افزارهایی که ساخته خودشان است پیش می برند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار