کد خبر: 769935
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در رابطه با سوء‌استفاده از کاربران در شبکه اجتماعی تلگرام هشدار داد.
ایسنا: سرهنگ جواد جهانشیری با حضور در میز خبر پلیس، اظهار کرد: افراد زیادی با مراجعه به پلیس فتا از هک اکانت تلگرام خود خبر داده‌اند که با تحقیقات انجام شده از شاکیان مشخص شده است که افرادی سودجو و بزه‌کار با نصب نسخه کامپیوتری شبکه اجتماعی تلگرام و سپس از طریق چت و فریب افراد نسبت به دریافت کد پنج رقمی که برای صاحبان اکانت تلگرام ارسال می‌شود، اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد سوء استفاد‌ه‌گر پیامی جعلی از سوی تلگرام با عنوان "کاربر گرامی، حساب تلگرام شما غیر فعال شده است و برای فعال‌سازی مجدد اقدام به ارسال کد پنج رقمی کنید" یا "کاربر گرامی، برای فعال‌سازی قابلیت‌های پنهان تلگرام سریعا اقدام به ارسال کد پنج رقمی کنید" و این افراد کد مربوطه را دریافت و سپس به تمام اطلاعات از قبیل لیست مخاطبان، عکس‌ها و سایر اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

جهانشیری اضافه کرد: متاسفانه افرادی که با این روش فریب خورده‌اند اطلاعات و عکس‌های شخصی فراوانی را در گوشی هوشمند خود نگهداری می‌کرده‌اند که همین امر سبب شده است پس از دسترسی سوء‌استفاده‌گران به این اطلاعات نسبت به تهدید و پیشنهادهای نامشروع، ‌انتشار تصاویر و اخاذی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به علت عدم آشنایی و تهدیدات خطرات موجود در این محیط از سوی افراد بزهکار مورد هدف قرار می‌گیرند و در این خصوص متاسفانه پرونده‌های بسیاری در پلیس فتا موجود است.

وی به سایت پلیس فتا به نشانی www.cvbirpolice.ir اشاره کرد و گفت: کاربران اینترنتی می‌توانند با مراجعه به بخش فوریت‌های سایبری و لینک ثبت گزارشات مردمی هرگونه مورد مشکوک و گزارشات خود را مطرح کنند، همچنین ساکنین خراسان رضوی می‌توانند با شماره تماس 2183918 پلیس فتا خراسان رضوی تماس گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار