کد خبر: 769925
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
دستور آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی شدن خط آهن مشهد-تهران صبح شنبه با حضور رئیس جمهور در ایستگاه راه آهن مشهد مقدس صادر و به طور رسمی این پروژه آغاز شد.
مهر: در مراسمی که صبح شنبه با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزیران و مدیران استانی خراسان رضوی در ایستگاه راه آهن مشهد مقدس برگزار شد حجت الاسلام حسن روحانی دستور آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی شدن خط آهن مشهد-تهران را صادر و این پروژه عظیم به طور رسمی وارد فاز اجرایی شد.  

در این مراسم همچنین با آغاز عملیات اجرایی برقی سازی قطار مشهد - تهران، مرحله نخست افزایش ظرفیت این مسیر ریلی در قالب تراک بندی و هوشمندسازی ترافیک قطار و توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه آهن مشهد با حضور حجت الاسلام روحانی به بهره برداری رسید.

طرح برقی سازی راه آهن مشهد - تهران با حل مشکل فاینانس آن در سفر اخیر رئیس جمهوری چین به ایران، در قالب کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران ایرانی و چینی اجرایی شده است.

از جمله اهداف این طرح راه اندازی قطارهای سریع مسافربری برای دستیابی به زمان سیر حرکت در مسیر راه آهن مشهد - تهران ظرف مدت شش ساعت است

افتتاح ۶ پروژه از طریق ویدئو کنفرانس

همچنین طی این مراسم با حضور رئیس جمهوری در مشهد، از طریق ویدئوکنفرانس شش پروژه صنعتی دیگر با مجموع سرمایه گذاری سه هزار و ۱۱۰ میلیار ریال بهره برداری شد

این پروژه ها شامل کارخانه نیسان شرق تولیدکننده نوشابه با سرمایه گذاری ۸۴۰ میلیارد ریال، کارخانه رنگین در طوس تولید کننده مواد پلاستیکی در مشهد با سرمایه ۱۳۰ میلیارد ریال، کارخانه اسیدسیتریک در شهرستان جوین با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، کارخانه کنسانتره فولاد در شهرستان خواف با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه، کارخانه سیمرغ دارو عطار در شهرستان نیشابور با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیار ریال و کارخانه لوازم خانگی کلور نیز در شهرستان نیشابور با ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهوری همچنین از طریق ویدئو کنفرانس بیمارستان حشمتیه و پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را با ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه و کنارگذر شهرستان چناران را با ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه مورد بهره برداری قرار داد.

بهره برداری از پنج هزار واحد مسکن مهر شهرجدید گلبهار با هزینه ۷۶۰ میلیارد ریال و ۱۱۵ کیلومتر بهسازی و آسفالت راهها، ۸۱ کیلومتر راه روستایی، پنج مجتمع خدماتی بین راهی و چهار هزار و ۵۰۰ متر ساختمانهای عمومی بین راهی در خراسان رضوی از دیگر پروژه ها افتتاح شده در سفر امروز حجت الاسلام و المسلمین روحانی به مشهد بود.

گفتنی است: از پنج هزار واحد مسکن مهر مورد بهره برداری در خراسان رضوی سه هزار واحد در شهرجدید گلبهار و دو هزار واحد دیگر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این استان به بهره برداری رسیدند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مشتاق زیارت حضرت معصومه س
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
سلام
آرزو دارم همانگونه که با مترو از درخانه به زیارت حضرت عبدالعظیم می رویم
ادامه خط مترو به قم برسد ونیاز به وسیله نقلیه دیگری نباشد. مسوولان لطفا توجه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار