کد خبر: 769915
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
همزمان با تشديد حرکت هاي اسلام ستيزانه دولت جمهوري آذربايجان، مقامات امنيتي اين کشور دو پايگاه اينترنتي شيعي را  که در باره تحولات اسلامي اين کشور اطلاع رسانی می کردند ، مسدود کردند.
به گزارش سایت فاکت خبر، درپي مسدود شدن سايت «اسلام – آذري» در هفته گذشته، سايت «جنوب نيوز» نيز از طريق صفحه فيسبوک خود به فيلتر شدن پايگاه اينترنتي خود در داخل جمهوري آذربايجان اعتراض کرد.
سايت هاي شيعي «اسلام – آذري» و «جنوب نيوز» تاکيد کردند برغم فيلتر شدن اين سايت ها در داخل جمهوري آذربايجان، از طريق شبکه هاي اجتماعي به فعاليت خود در اطلاع رساني در خصوص سرکوب مردم مسلمان جمهوري آذربايجان ادامه خواهند داد.
چند ماه پیش جمهوری آذربایجان بدون اطلاع قبلی پخش کانال 12 که برنامه های دینی پخش می کند را از ماهواره آذر اسپیس قطع کرد.
پيش از شروع دور جديد برخورد با سايت هاي شيعي در جمهوري آذربايجان، افلاطون آماشوف، رييس شوراي مطبوعات اين کشور خواستار جلوگيري از فعاليت رسانه هايي شده بود که در چارچوبي که دولت آن را «امنيت خبري» کشور مي خواند، فعاليت نمي کنند!
همچنين، پارلمان اين کشور با تغييراتي در قانون «آزادي اطلاع رساني» اين کشور، شرايط برخورد قضايي  با پايگاه هاي اينترنتي و فعالان اجتماعي منتقد دولت را  تسهيل کرد.
در همين حال، پايگاه اينترنتي وهابي موسوم به «سلف خبر» و شبکه تلويزيوني تبليغ کننده جريان «نورچي» و نيز شبکه تلويزيوني آ.ت.و. که تبليغ کننده صهيونيسم  است و نيز سايت هايي از قبيل «لنت آذ» که بطور مستمر اخباري در حمايت از فرقه ضاله بهائيت را در جمهوري آذربايجان منتشر مي کنند، و سایت تجزیه طلب و ضد ایرانی آزادانه به فعاليت خود ادامه مي دهند،و "امنیت خبری" مدنظر دولت باکو را بخطر نمی اندازند.
همچنين گوندوز اسماعيل اف، معاون کميته دولتي امور گروه هاي ديني جمهوري آذربايجان اعلام کرد بر اساس طرح «بنياد دانش» رياست جمهوري آذربايجان، در مساجد اين کشور، کتب و ادبيات دنيوي و سکولاریستی نيز درمساجددردسترسمراجعانقرارخواهدگرفت.
همزمان با این روند ، شبکه تجزیه طلب گون آذ تی وی وابسته سازمان سیا که از شیکاگو امریکا علیه آذریهای ایران برنامه های تجزیه طلبانه پخش می کند ، اعلام کرد برنامه جدیدی علیه ایران از طریق استودیو مجهز خود در باکو تهیه و پخش خواهد کرد .
به موازات سرکوب جريان هاي شيعي در جمهوري آذربايجان، و توسعه فعالیت جریانه صهیونیستی و ضد ایرانی ، باکو تمايلات آشکارتري را  به همکاري با کشورهاي مخالف سوريه از خود نشان داده و الهام علي اف، رييس جمهوري آذربايجان در کنفرانس رهبران دولتهاي اروپايي و عربي در مورد کمک مالي به سوريه، در لندن شرکت و از موضع ترکیه در قبال سوریه حمایت کرد.
علي اف پيش از عزيمت به لندن ، در سفر دو روزه خود به امارات متحده عربي نيز با مقامات اماراتي در مورد اوضاع منطقه رايزني کرد.
بر اساس این گزارش جمهوری آذربایجان نه میلیون و پانصد هزار نفر جمععیت دارد که 85 درصد آن را شیعیان تشکیل می دهند .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار