کد خبر: 769902
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
سقوط آزاد قیمت نفت هر چند موقتا متوقف شده است اما با ادامه کاهش شدید قیمت گاز طبیعی و به ویژه LNG برخی از کشورها از اجرای طرح‌های جدید تولید و صادرات گاز انصراف داده‌اند.
مهر: با وجود توقف روند سقوط آزاد قیمت طلای سیاه در بازار جهانی، اما کاهش شدید قیمت گاز به ویژه LNG در بازار جهانی ادامه دارد.

بر این اساس در معاملات منتهی به ۲۵ ژانویه سال‌جاری میلادی، قیمت هر میلیون بی‌تی‌یو تک محموله LNG در بازار شمال شرق آسیا با کاهشی نزدیک به ۷۰ سنتی، ۴ دلار و ۹۵ سنت معامله شد.

در بازار جنوب غرب اروپا هم قیمت هر میلیون بی‌تی‌یو تک محموله LNG با کاهشی حدود ۵۰ سنتی، ۴ دلار و ۸۰ سنت در بازار داد و ستد شده است.

کاهش شدید قیمت گاز در بازار NBP انگلیس هم متأثر از بازارهای آسیایی و جنوب غرب اروپا ادامه یافته به طوری‌که قیمت هر میلیون بی‌تی‌یو تک محموله LNG با کاهش ۴۷ سنتی به ۴ دلار و ۱۸ سنت تنزل یافته است.

پیشی گرفتن عرضه و تقاضا، کاهش شدید قیمت نفت خام و احتمال افزایش مناقصات فروش محموله‌های LNG توسط پروژه ساخالین روسیه و گینه استوایی از مهمترین عوامل پایین بودن قیمت گاز در معاملات منتهی به ۲۸ ژانویه سال جاری میلادی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، منابع خبری با انتشار گزارش‌هایی اعلام کردند که اجرای طرح‌های جدید LNG در کشورهای مختلف جهان متوقف شده به طوری که در استرالیا اجرای چهار طرح جدید تولید LNG با ظرفیت تولید ۳۰ میلیون تن LNG در سال و هزینه سرمایه‌گذاری ۳۹ میلیارد دلاری به حالت تعلیق درآمده است.

علاوه بر این، در کل جهان هم اجرای ۶۸ طرح جدید تولید LNG با سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیون دلار متوقف شده است و پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از طرح جدید تولید LNG کشور آفریقایی موزامبیک با ظرفیت تولید سالانه ۲۲.۵ میلیون تن LNG هم به دلیل پایین بودن قیمت گاز در بازار تا اطلاع ثانوی به تعویق بیفتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار