کد خبر: 769896
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو نمی‌تواند "به طور یکجانبه" حملات هوایی را متوقف کند، گفت که حملات تروریست‌ها همچنان ادامه دارد و بمباران‌های ائتلاف آمریکا هم تشدید شده است. وی در ادامه به مشروعیت اقدام نظامی مسکو در روسیه اشاره کرد.
ایسنا: به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل پس از نشست غیر علنی شورای امنیت درباره سوریه گفت: ما نمی‌توانیم به حملات هوایی در سوریه به صورت یکجانبه پایان دهیم. نظر شما درباره تروریست‌ها و گروه‌های اپوزیسیون چیست؟ آیا آنها هم حملاتشان را متوقف می‌کنند؟ ائتلاف تحت امر آمریکا چطور؟

با این حال وی بر اهمیت مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد و گفت که از تعلیق مذاکرات در ژنو متاسف شده است. چورکین افزود: تمام پیشنهادات در ژنو مطرح شد اما هیات اپوزیسیون از مذاکرات بیرون رفت. متاسفانه به نظر می‌رسد که این اقدام از سوی برخی از شرکای غربی ما تحریک شده بود.

در همین حال سفیر فرانسه در سازمان ملل مدعی شد که استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به دلیل حملات هوایی روسیه مذاکرات را به زمان دیگری موکول کرد.

چورکین در پاسخ به این اتهامات گفت: چنین چیزی مطرح نبود. دی‌میستورا یک دیپلمات حرفه‌ای است و بهتر است که حرف در دهان او نگذارید. ائتلاف تحت امر آمریکا هم هیچ دلیلی ندارد که به لحاظ اخلاقی یا رسمی بخواهد روسیه را متهم کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه به مشروعیت حملات کشورش در سوریه اشاره کرد و گفت: این اقدام به درخواست دولت سوریه انجام شد. بهتر است از اتهام‌زنی اجتناب کنیم. این کار در شرایط کنونی اصلا مناسب نیست.

قرار است گروه کشورهای به اصطلاح "حامی سوریه" یازدهم فوریه نشستی را در مونیخ برای گفت‌وگو درباره سوریه برگزار کنند.

چورکین گفت: روسیه با ایده‌های جدیدی به مذاکرات می‌آید و امیدواریم که سایر همکاران و سایر اعضای گروه حامیان بین‌المللی سوریه نیز مسوولیت‌پذیری نشان دهند. غرب باید برای حل بحران سوریه همکاری کند. به محض اینکه ما در سی‌ام سپتامبر کمپین بمباران خود را درسوریه آغاز کردیم، از آمریکا و ائتلاف آنها خواستیم تا به مقر هماهنگی ما در بغداد بپیوندند. ما در آنجا کارهایمان را با عراق و سوریه و ایران هماهنگ می‌کنیم. اما آنها امتناع کردند. شاید آنها می‌ترسند که برخی ارتباطات میان اعضای ائتلاف و گروه‌های تروریست بر ملا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار