کد خبر: 769664
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي:
حـضـرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار امير دريابان شمخاني دبير شوراي‌عالي امنيت ملي و معاونان و كارشناسان دبيرخانه شورا...
حـضـرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار امير دريابان شمخاني دبير شوراي‌عالي امنيت ملي و معاونان و كارشناسان دبيرخانه شورا، با اشاره به پيچيدگي و ابعاد مختلف مقوله «امنيت» در دنياي امروز، وظيفه شوراي‌عالي امنيت ملي را تصميم‌گيري در چارچوب نگاه كلان و چندبعدي به مقوله امنيت و وظيفه مهم دبيرخانه را «تصميم‌سازي» براي ايجاد مسير صحيح «تصميم‌گيري» در شوراي‌عالي امنيت ملي خواندند و تأكيد كردند: براي آنكه دبيرخانه نقش بسيار مهم تصميم‌سازي را به‌درستي و به‌خوبي انجام دهد، بايد فضاي حاكم بر دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي و جهت‌گيري‌هاي آن، كاملاً منطبق بر «تفكر صحيح و خالص انقلابي و حزب‌اللهي» باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه امنيت يكي از حياتي‌ترين نيازهاي جامعه است و بر همين اساس در قرآن كريم بارها به آن اشاره شده است، افزودند: امروز مقوله امنيت از يك موضوع نظامي و امنيتي صرف خارج شده و داراي ابعاد اقتصادي، معيشتي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي، رواني و اخلاقي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي وظيفه اصلي شوراي‌عالي امنيت ملي را نگاه جامع به مقوله امنيت و با در نظر گرفتن همه ابعاد آن خواندند و گفتند: دبيرخانه شورا بايد وظيفه مهم تصميم‌سازي را به گونه‌اي انجام دهد كه تصميم‌گيري‌هاي شوراي‌عالي امنيت ملي در چارچوب نگاه صحيح و چندبُعدي به مقوله امنيت باشد.
  
باید فضای صددرصد انقلابی در دبیرخانه حاکم باشد
ايشان با اشاره به فعاليت‌هاي مختلف دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي خاطرنشان كردند: انجام صحيح نقش تصميم‌سازي دبيرخانه منوط به حاكم بودن «فضاي صددرصد انقلابي» در اين نهاد است زيرا اگر جهت‌گيري‌هاي زاويه‌دار با انقلاب اسلامي در دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي تأثيرگذار شود، نتيجه مطلوب به‌دست نخواهد آمد.
رهبر انقلاب با تأكيد بر اينكه «جهت‌گيري و گرايش‌هاي انقلابي»، توهمات و كليات محض نيستند، افزودند: گرايش‌ها و جهت‌گيري‌هاي انقلابي، واقعي و كاملاً روشن و واضح و مبتني بر بيانات امام(ره) است.
  
بیانات امام اصول انقلاب اسلامی
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش برخي براي جابه‌جايي خطوط اصلي و روشن انقلاب تأكيد كردند: امام(ره) «مظهر انقلاب اسلامي» است و بر همين اساس، بيانات ايشان كه در دهها جلد كتاب مدون شده، «مباني انقلاب» است. ايشان موارد تكرار شونده در بيانات امام(ره) را «خطوط اساسي و اصول انقلاب اسلامي» خواندند و گفتند: براساس سخنان امام(ره)، موضوع «مردم»، «استقلال كشور»، «تدين و پايبندي به مباني اسلامي»، «مبارزه با استكبار و زورگويي»، «مسئله فلسطين»، «موضوع معيشت مردم» و «توجه به مستضعفين و رفع فقر»، خطوط اصلي انقلاب هستند كه از تركيب آنها «هندسه انقلاب» به‌دست مي‌آيد.
رهبر انقلاب با تأكيد بر اينكه تصميم‌هاي شوراي‌عالي امنيت ملي بايد در چارچوب خطوط اصلي انقلاب باشد، خاطر نشان كردند: بايد در شوراي‌عالي امنيت ملي و دبيرخانه اين شورا، «تفكر انقلابي صحيح و خالص حزب اللهي» حاكم باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، برخي تفكر انقلابي را قبول نداشتند و برخي هم با اينكه در داخل نظام بودند اما اعتقادي به مبارزه با استكبار نداشتند كه بايد در مقابل اين جريان ايستاد. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه در ۳۷ سال گذشته، همواره مبارزه وجود داشته است، گفتند: امروز به‌واسطه شيوه‌هاي جديد و پيچيده دشمن، همچون موضوع فضاي سايبري و تأثيرات فرهنگي، اعتقادي، اجتماعي و ضدامنيتي آن، اين مبارزه سخت‌تر و حساس‌تر شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تأثير آرام و بي‌سر و صداي شيوه‌هاي جديد در «امنيت زيرپوستي جامعه» خاطرنشان كردند: شوراي‌عالي امنيت ملي بايد به همه اين مسائل در بخش‌هاي مختلف رسيدگي و تصميم‌گيري كند و بر همين اساس دبيرخانه شورا نيز بايد با انديشه كارآمد و تلاش خستگي‌ناپذير و كار كارشناسي مبتني بر تفكر انقلابي، تصميم‌سازي صحيح را براي مقابله با شيوه‌هاي پيچيده و جديد ضدامنيتي انجام دهد.
ايشان در پايان سخنان خود، امير دريابان شمخاني را در رديف يادگاران بسيار خوب دوران دفاع مقدس خواندند و از زحمات و تلاش‌هاي دبيرخانه شورا در تهيه گزارش‌هاي كاربردي و بهنگام در موضوعات مختلف قدرداني كردند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان گزارشي از فعاليت‌هاي دبيرخانه، «سياستگذاري»، «هماهنگي» و «نظارت» را سه مأموريت اصلي شوراي عالي امنيت ملي دانست و گفت: دبيرخانه شورا، حمايت و پشتيباني تخصصي از تصميمات شوراي عالي امنيت ملي را برعهده دارد و اين ظرفيت همواره بايد در خدمت سياست‌هاي كلان نظام و رهبري باشد و ارتقا يابد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید حسین نجمایی
|
Denmark
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
ساسماندهی جنگ نرم
مساجد هر استان به مرکزی جهت رفع موانع اقتصادی و فرهنگی شهرها بدل گردد.مساجد به صورت زنجیروار تبدیل به یک شبکه گسترده اقتصادی و فرهنگ اسلامی شود تا جوانان از طریق آن دین و دنیا خود را سعادت مندانه به دست آورند.به عناون مثال در یک استان بیش از سیصد مسجد وجود دارد از طریق شناسایی اعضای فعال و تاثیر گذار مساجد در عرصه های علمی و اقتصادی و با ایجادی یک سیستم هوشمند مجازی ،می توان اقدام به جذب سرمایه ها و هدایت این ثروت ها در مسیر نجات جوانان نمود.مانند یک سدی که مایۀ حیات بخش را بر مبنای یک برنامه ریزی دقیق به زمین های تشنه و مستعد می رساند.اگر در این شبکه لیست انتظاری تعیین شود،چنانچه جوانان به مسجد هدایت شوند،و چنانچه مشاوران و روان شناسان در این چرخه به کارگیری شوند،در این صورت همگان به سبک زندگی و معارف اهل بیت سوق می یابند.پیامبر(ص) فرمودند:مساجد را مرکز تحولات قرار دهید. این تحولات را با آغاز برگذاری روز خمس و جمع آوری ملی از طریق صدا و سیما شروع کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار