کد خبر: 769657
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
بازخواني مصاحبه‌اي از حاج احمد خميني
مركز اسناد انقلاب اسلامي اقدام به انتشار گزيده‌اي از مصاحبه مطبوعاتي مرحوم سيداحمد خميني درخصوص منسوبين حضرت امام(ره) و جايگاه آنان در نظام اسلامي كرد.
به گزارش پايگاه مركز اسناد انقلاب اسلامي، در گراميداشت سالروز بازگشت حضرت امام خميني(ره) به ميهن‌ هاشمي‌رفسنجاني طي سخناني با انتقاد از روند بررسي صلاحيت سيدحسن خميني گفت: «صلاحيت شخصيتي كه اشبه به جدش امام خميني است را قبول نمي‌كنيد؛ شما صلاحيت خود را از كجا آورده‌ايد؟ چه كسي به شما اجازه داده است كه قضاوت كنيد؟ چه كسي به شما اجازه داد كه يك‌جا بنشينيد و داوري كنيد؟ براي مجلس و دولت و جاهاي ديگر و اختيارات را در دست بگيريد؟ چه كسي اجازه داد كه اسلحه براي شما باشد و تريبون‌ها براي شما باشد؟ چه كسي اجازه داد كه تربيون‌هاي نماز براي شما باشد و صداوسيما براي شما باشد؟ چه كسي به شما اينها را داد؟ اگر امام خميني و نهضت ايشان و اراده عمومي مردم نبود هيچ‌كدام از اينها نبودند. زماني كه بايد همه به هم تبريك بگوييم هديه بدي به بيت امام داديد.» مركز اسناد انقلاب اسلامي با توجه به رسالت خود در زمينه ثبت تاريخ انقلاب اسلامي و جلوگيري از تحريف آن، اقدام به انتشار گزيده‌اي از مصاحبه مطبوعاتي مرحوم حجت‌الاسلام سيد احمد خميني درخصوص منسوبين حضرت امام(ره) و جايگاه آنان در نظام اسلامي مي‌كند.
   
سيداحمد خميني: اگر امام نبود كسي ما را نمي‌شناخت
در اين مصاحبه كه در تاريخ ۲۴ فروردين ۱۳۶۰ برگزار شده است  سيد‌احمد خميني پيش از طرح سوال خبرنگاران گفت: ابتدا لازم مي‌دانم يكي دو مسئله را تذكر دهم؛ اول اينكه منسوبين حضرت امام بايد توجه داشته باشيم كه فقط به علت نزديكي با ايشان است كه با ما مصاحبه مي‌شود و يا به ما احترام مي‌شود والا خود ما كه چيزي نيستيم و ويژگي‌هايي نداريم. وي ادامه داد: نه زندان رفته‌ايم و نه شكنجه شده‌ايم و نه در فلسفه غرب و شرق اهل نظريم و نه در فقه و اصول مجتهد، نه اديبيم و نه منطقي فقط و فقط منسوب اماميم. پس بايد دقيقاً توجه كنيم كه اگر امام نبودند هرگز كسي ما را بدان صورت نمي‌شناخت تا با ما مصاحبه كند، پس من من نكنيم كه هيچيم. من چون فرزند امام هستم مي‌آيند و با من مصاحبه مي‌كنند چاپ مي‌كنند و آن را تيتر مي‌كنند والا از قبيل من زيادند و از من بهتر بسيار و در حوزه‌هاي علميه سراسر ايران از قبيل ما فراوان كه كسي با آنان مصاحبه نمي‌كند. سيد احمد خميني ادامه داد: بنابراين بايد توجه كنيم كه از اين انتساب سوء‌استفاده نكنيم كه خلاف شرع مبين است. وي گفت: مسئله ديگر اينكه اگر هم بگوييم كه من كاري با امام ندارم و من خودم هستم و حرف‌هاي من، حرف‌هاي من است و به امام مربوط نمي‌شود كما اينكه از روي عدم آگاهي قبلا گفته شده بود اين خدعه و فريب است زيرا تنها با عنوان فرزند امام و ... است كه مي‌توانند لي لي به لالامان بگذارند و الا كسي هستي تا كسي تو را بشناسد!؟ چه رسد به اينكه با تو صحبت كند و تيتر كند و هر كس استفاده خودش را بكند!؟ خودت را بكشي فرزند امامي و با اين ژست كه: نه خير من با امام كاري ندارم و فقط حرف‌هاي خودم را مي‌زنم كار تمام نمي‌شود. سيد احمد خميني ادامه داد: پس يا بايد مصاحبه نكني و يا وقتي مصاحبه مي‌كني صد در صد امام راضي باشد و الا سوء‌استفاده چي هستي چون چيزي نيستي. تو را به خدا به خودمان رجوع كنيم: آيا غيراز اين است!؟ پس سعي كنيم خلاف نكنيم چون مي‌دانيم از قبيل ما هزاران هزار هستند پس چرا نمي‌روند با آنان مصاحبه كنند؟
وي درباره نظرات سيدحسين خميني نيز گفت: من صريحاً مي‌گويم كه مواضع وي را قبول ندارم اين مواضع نه به من مربوط است و نه به شخص امام و ايشان يا عصباني شده و يك حرف‌هايي را زده و يا فكر كرده و منطقاً به اين مواضع رسيده است. سيد احمد درباره مواضع عموي خود آيت‌الله پسنديده نيز گفت: من با مواضع ايشان مخالف هستم ولي به ايشان شديداً احترام مي‌گذارم. ما نبايد زحمات زياد ايشان را فراموش كنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
1
0
امام خمینی وحاج احمد اقای خمینی "
انقدر اگاه بودند"که می دانستند عده ای
در هر زمان ومکان قصد دارند از نام امام برای پیشبرد اهداف شان "سوئ استفاده کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
دشمني ... كاملا روشنه ......................
سیدجلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
1
خدا رحمت کند امام ودویادگارش را جدا جای انها خالی است تا تودهن انها که بقانون و نهادهای برخاسته از قانون ومورد احترا م امام مخالفت میکنند بزنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار