کد خبر: 769617
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
نادر طالب‌زاده در نشست خبري سومين همايش بين‌المللي«تحجر و اسلام امريکايي»:
نادر طالب‌زاده در نشست خبري سومين همايش بين‌المللي «تحجر و اسلام امريکايي» با تأكيد بر حوزه فيلمسازي و اینکه ما وظيفه سنگيني داريم و اين عرصه خاکريز ماست، معتقد است كه يک کتاب ممکن است ۵ هزار جلد منتشر شود، اما يک فيلم با ميليون‌ها نفر بازديدکننده قطعاً تأثيرگذاري بالايي دارد.
مصطفي محمدي
نادر طالب‌زاده، دبير سومين همايش بين‌المللي «تحجر و اسلام امريکايي» روز گذشته در نشست خبري اين برنامه با اشاره به اينكه براي من توفيقي است که کار تخصصي انجام مي‌دهيم و با توجه به تحولاتي که پيش آمده فرصت بيشتري براي توضيح اين حرفه‌ها وجود دارد، خاطرنشان كرد: در اين بين حضور رسانه‌اي نيز بسيار مهم است. من به خاطر تلاش اين دوستان مي‌دانم که عمار مي‌تواند کار خوبي را انجام دهد. انقلاب به ثبات رسيده و نقشه‌هاي عليه انقلاب نيز برملا شده و شکل‌گيري اين عمليات‌ها اهميت بيشتري پيدا كرده است. در مستندي که 25 سال پيش در پروژه‌اي با شهيد آويني کار مي‌کردم، از يک انديشمند امريکايي درباره فرمايش امام(ره) در خصوص اسلام امريکايي سؤال کردم و او توضيحاتي در خصوص نقش وهابيت داد که امروز بعد از 25 سال از آن مصاحبه، ردپاي آن را در جهان مي‌بينيم. وي با اشاره به فشارهايي که وهابيت به مسلمانان امريکا مي‌آورد، گفت: سياهپوستان امريکا سال‌ها در معرض وهابيت بودند و ايران به آنها کمتر پرداخته است. اميدواريم با مستندسازان جوان بتوانيم در اين عرصه تأثيرگذار باشيم. از يک کتاب ممکن است 5 هزار جلد منتشر شود، اما يک فيلم ميليون‌ها نفر بازديدکننده دارد و اين عرصه خاکريز ماست. ما وظيفه سنگيني در اين عرصه داريم. وهابي‌ها کارهاي بسياري را انجام دادند، اما مساجد ما در امريکا بيشتر محلي براي تجمع ايراني‌ها در زمان ماه رمضان بوده است.
اين فعال فرهنگي يکي از اورژانسي‌ترين اقدامات فرهنگي در عصر حاضر را دعوت از مستشرقين و علماي غرب به ايران دانست و گفت: «آلکساندر دوگين» فيلسوف، ايدئولوگ، و نظريه‌پرداز سياسي روس درباره نامه امام(ره) گفت: نياز به نامه دوم امام داريم، زيرا اگر گورباچف نامه امام را درک کرده بود، ما در روسيه شرايط ديگري داشتيم! اين در حالي است که در امريکا وهابي‌ها صدماتي به سياهپوستان اين کشور زده‌اند، آنها يکصد حسينيه و نمازخانه در تگزاس ساخته‌اند و مراکز اسلامي ما فقط به مراسم ماه رمضان و دعا اکتفا مي‌کنند، پس الان موقع کار کردن است. بايد موج رسانه‌اي اين حرکت را به دوش بگيريم و تلويزيون خالي از اين مطلب است، اگر کاري صورت نگيرد، نفوذ منفي اتفاق خواهد افتاد. وي در بخش ديگري از اين نشست خبري گفت: ديروز(سه‌شنبه 13 بهمن) سالگرد اولين مصاحبه امام در دوران دهه فجر بود و همه خبرنگاران از رسانه‌هاي مختلف جمع شده بودند، اما اين مصاحبه در هيچ‌جا به شکل درستي منتشر نشد. در آن روز خبرنگاران مختلف يک ساعت از امام سؤال مي‌کردند و ايشان جواب مي‌داد. يک نفر از جمع سؤال کرد، اگر لازم شود شما حکم جهاد مي‌دهيد؟ امام جواب دادند، بله اگر لازم باشد، حکم جهاد مي‌دهم. امام يک مصاحبه مطبوعاتي بين‌المللي داشتند و اين مصاحبه تهديدات کودتا را خنثي کرد، چون آنها از صحبت‌هاي امام ترسيدند به اين دليل که در ناخودآگاه غرب از قرون وسطي مسيحيان از مسلمانان دهها بار شکست خوردند.
حجت‌الاسلام مرتضي امينيان هم در اين نشست گفت: اين همايش سه سال است که در مشهد برگزار شده و محور اين جلسات پيام امام به حوزه‌هاي علميه معروف و منشور روحانيت است. اين مهم‌ترين پيام امام به حوزه علميه است. در اين پيام از علماي راستين تجليل شده و خدمات حوزه‌هاي علميه را گوشزد مي‌کنند. زمان صدور اين پيام نيز بسيار مهم است، اين پيام در سوم اسفند سال 67 صادر شده و اکنون 27 سال از صدور اين پيام مي‌گذرد. با توجه به آنکه اين پيام مهم‌ترين پيام است، اين انتظار مي‌رفت که حوزه‌ها در انتشار و شرح آن تلاش کنند و توسط علما تحليل شود. اين کمترين کاري بود که حوزه‌هاي علميه بايد انجام مي‌دادند. متأسفانه حوزه‌هاي علميه در مورد اين پيام موضع درستي نگرفتند و حتي بي‌توجهي عجيبي نسبت به اين پيام وجود داشت، نه‌تنها اين نامه پرورش داده نشد، بلکه سانسور هم شد. وي افزود: حضرت امام در اين پيام دو گروه را به عنوان دشمنان دين و متحجرين و ليبرال‌ها را مصداق اسلام امريکايي معرفي مي‌کند. در اين 27 سال حوزه‌هاي علميه در اين مسئله کاري نکردند، اين مؤسسه تلاش کرده که اين پيام را از مهجوريت بيرون آورد. اولين همايش ما در سال 92 و در يک روز با حضور آيت‌الله علم‌الهدي و آقاي رحيم‌پورازغدي برگزار شد. دومين همايش هم در سال 93 و به شکل کشوري شکل گرفت. امسال اين همايش به صورت بين‌المللي برگزار شده و علاوه بر انديشمندان داخلي، متفکراني از کشورهاي اسلامي ديگر، روزهاي 12 و 13 اسفند در مشهد براي برگزاري اين همايش حضور پيدا مي‌کنند. اين همايش را در اصل بايد حوزه علميه برگزار مي‌کرد و ان‌شاءالله در سال‌هاي آينده منتظر همراهي آنها هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار