کد خبر: 769586
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان از افتتاح سرای تجاری ایرانیان تا چند ماه آینده در آستراخان روسیه خبر داد.

هادی تیزهوش تابان در نشست با سفیر روسیه در ایران و اعضای اتاق و سرکنسول جدید روسیه فدراتیو در رشت با بیان اینکه سرای تجاری ایرانیان متعلق به تمام نقاط ایران است، افزود: اتاق های بازرگانی دیگر استان های کشور در راه اندازی این سرا اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه نصب مجسمه خیام در آستراخان روسیه گفت: در سفر اخیر به آستراخان روسیه، تفاهمنامه ای در زمینه نصب مجسمه خیام منعقد شد و تا پنج ماه دیگر این مجسمه در آستراخان نصب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه را قابل قبول ندانست و ادامه داد: در صورت همکاری بیشتر روسیه در رسیدگی به قرنطینه محصولات صادراتی و کشاورزی، می توان به حجم مبادلات کالا افزایش داد.

تیزهوش تابان وی نگه داشتن کامیون های حامل محصولات کشاورزی در مرز آستراخان را موجب بی کیفیت شدن این محصولات دانست و اعلام كرد: انجام اقدام های لازم و مساعدت بیشتر طرف روسی، می تواند محصولات باکیفیت را وارد روسیه کند.

آستراخان، یکی از استان های روسیه است که در بخش شمالی دریای خزر قرار دارد و هیات های متعدد تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از این استان، به گیلان و مازندران سفر می کنند.

الکساندر ژیکلین استاندار آستراخان روسیه اردیبهشت ماه سال گذشته در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی، تجاری و فرهنگی به گیلان آمد و ضمن دیدار با استاندار گیلان، از منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و نیز چند طرح تولیدی در شهرهای رشت و لاهیجان بازدید و متقابلا از استاندار گیلان برای سفر به آستراخان دعوت کرده بود. در این سفر، تفاهمنامه خواهرخواندگی شهرهای رشت و آستراخان نیز به امضای شهرداران این دو شهر رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار