کد خبر: 769565
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
پروژه 21 ساله همچنان نقش زمان است!
کلان‌شهر اصفهان با داشتن تنها و تنها یک ورزشگاه دارای حداقل استاندارد، با معضل بزرگی روبرو است، جایی‌ که دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن که تقریباً هر ساله هر دو تیم در سه جبهه‌ لیگ و حذفی و آسیا با هم به رقابت مي پردازند.سال 70 شمسی که کلنگ احداث ورزشگاه نقش‌جهان بر زمین خورد، نوید یک ورزشگاه تجهیز با استاندارد را برای شهری که روزبه‌روز فوتبالش در حال رشد بود را مي داد اما این پروژه هم در دست‌به‌دست شدن دولت‌ها دچار بی‌مهری شد و بالاخره پس از چندین سال به بهره‌برداری رسید.نقش‌جهان که یک ورزشگاه به نسبت خوب در زمان خودش بود بیشتر از دو سه فصل شاهد مسابقه نبود و به بهانه‌ تجهیز و ساختن طبقه‌ دوم و تکمیل ورزشگاه بسته شد.فوتبال دوستان اصفهانی هم خوشحال از این‌ که قرار است تنها ورزشگاه مسقف کشور در شهرشان ساخته شود با نقش‌جهان وداع کردند و دوری راه فولادشهر را به امید برگزاری بازی طی سال‌های بعدی در یک ورزشگاه مجهز به جان خریدند.با مخالفت شورای تأمین مسابقات به فولادشهر با ورزشگاهی با فاصله‌ 30 کیلومتری منتقل شد و طی سالیان با همکاری باشگاه ذوب‌آهن و به درخواست باشگاه سپاهان این ورزشگاه مجهز شد و به معیارهای استاندارد نزدیک شد اما مشکل دوری راه قابل حل نیست.
راضیه کشاورز

دو تیم اصفهانی هواداران خود را برای تشویق در میادین داخلی و خارجی به سی کیلومتری شهر می‌کشانند که این اتفاق با حواشی هم همراه بوده و طی این چند سال مسیر طولانی ورزشگاه جان چند فوتبال دوست اصفهانی را گرفته و برای تعدادی از آن‌ها حادثه آفریده است.

اکنون سال‌هاست که ورزشگاه بزرگ نقش جهان به سوژه تکراری رسانه‌ها تبدیل شده است. حالا دیگر ماجرای ساخت ورزشگاهی که قرار بود بعد از استادیوم آزادی تهران، دومین ورزشگاه استاندارد کشور برای برگزاری رقابت های ملی محسوب شود، در اذهان عمومی در حال فراموشی است .

ورزشگاه نقش‌جهان یکی از پروژه‌هایی است که دغدغه چند دولت تاکنون بوده و براساس برآوردهای صورت گرفته و برنامه‌ زمان‌بندی شده باید خيلی وقت پیش به اتمام می رسید.پیشرفت فرسایشی ساخت این ورزشگاه امید اصفهانی ها را ناامید کرده است.

این ناامیدی ها در حالی است که استاندار اصفهان درباره آخرین وضیعت ورزشگاه نقش جهان می گوید: این ابَر پروژه امسال از لحاظ فیزیکی به اتمام رسيده و تا پایان خرداد95 افتتاح خواهد شد.

رسول زرگرپور می افزاید: روزانه 350 نفر در حال آماده سازی این مجموعه ورزشی هستند به غیر از زمین چمن مجموعه که زمان خاصی می خواهد بقیه قسمت های مجموعه طبق زمان بندی خاص خود پیشروی داشته است.

به گفته مسؤولان ورزش استان اصفهان مراحل ساخت ورزشگاه نقش‌‌جهان از برنامه زمان‌بندی شده عقب نیست.آنها معتقدند باید تیمی از کارشناسان سازه، طراحی، عمرانی و سایر تخصص ها تشکیل و اطلاعات جزیی درباره مجموعه نقش جهان تهیه و اعلام شود.

تلاش بی وقفه برای تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان

ورزشگاه نقش‌جهان در ماه‌های گذشته روند روبه رشدی را طی کرده و در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی آن برای تکمیل هرچه سریعتر دنبال می‌شود.

این گفته رئیس اداره فنی مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان است که در گفتگو با "جوان" می گوید: روند ساخت ورزشگاه نقش‌جهان باید در هفته‌ها و ماه‌های آینده با سرعت و کیفیت بیشتری دنبال شود.

حسین محمودیه با اشاره به شرایط ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان و روند ساخت این ورزشگاه مي افزايد:به گفته استاندار اصفهان که بازدیدی از روند ساخت این ورزشگاه به عمل آورده بود، ورزشگاه نقش‌جهان تا پایان خرداد سال آینده تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت ورزشگاه با تلاش بسیار دنبال می‌شود، ادامه می دهد: شرکت تاقدیساز، پیمانکار ورزشگاه نقش‌جهان در حال حاضر ساعت آن را اجرا می‌کند و شرکت فولاد مبارکه زمینه تأمین منابع مالی آن را فراهم کرده است.

رئیس اداره فنی مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان مي گويد: تلاش بی وقفه برای ساخت و تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان در حال حاضر ادامه دارد و باید کاری کرد که این روند، سرعت بیشتری به خود گیرد.

محمودیه تاکید می کند:بر اساس دستور مسئولان استان، باید این روند قدرت بیشتری گرفته و پیمانکار پروژه در زمینه ایجاد جبهه‌های کاری مناسب‌تر برای توسعه روند ساخت آن اقدامات لازم را انجام دهد.

بازی های فصل آینده لیگ برتر در نقش جهان!

این روزها سؤال اصلی دوستداران فوتبال اصفهان و به خصوص هواداران سپاهان در مورد ورزشگاه نقش‌جهان، زمان دقیق بهره‌برداری از این ابَرپروژه همیشه خبرساز نصف‌جهان است.در این بین نقل قول‌های مختلفی از سوی مقامات مسئول و ورزشی‌های اصفهان در مورد زمان تکمیل شدن این ورزشگاه در رسانه‌ها مطرح شده است.

معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه به "جوان"می گوید:ما در پروژه نقش‌جهان هزینه کرده‌ایم و نمی‌گذاریم پروژه ناتمام بماند و با امید بهره‌برداری از ورزشگاه،اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کرده‌ایم؛اما در مورد تزریق بودجه بیشتر به این پروژه مدیرعامل کارخانه باید تصمیم‌گیری کند.

احمد سعیدبخش مي افزايد: برنامه‌ریزی ما بر این اساس است که بازی‌های فصل آینده لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود و تمام برنامه‌ریزی‌های ما در این راستا صورت گرفته است.

نماینده مدیرعامل فولادمبارکه در پروژه نقش‌جهان ادامه می دهد:استاندار اصفهان در بازدید خوداز روند تکمیل ورزشگاه ابراز رضایت کرده و روند کار را خوب ارزیابی کرد، ضمن اینکه ما به دلیل تغییر استانداردهای AFC مجبور شدیم تغییراتی کلی در بخش‌هایی از پروژه ایجاد کنیم؛ به عنوان مثال ورودی بازیکنان در ورزشگاه نقش‌جهان از پشت دروازه‌ها بود که مجبور شدیم آن را به صورتی تغییر دهیم که بازیکنان از وسط زمین وارد شوند که این موضوع مستلزم تغییرات و تخریب زیادی در ورزشگاه بود.

وی مي افزايد: فولادمبارکه تا امروز حدود ۱۰ و نیم میلیارد تومان بودجه به این پروژه تزریق کرده است.

سعیدبخش در پاسخ به این سؤال که برخی اهالی ورزش اصفهان به بهره‌برداری از ورزشگاه در زمان اعلام شده خوشبین نیستند، نظر شما در این مورد چیست؟، اظهارمی کند: ما درگیر این پروژه هستیم و وضعیت آن را بهتر می‌دانیم، اهالی ورزش هدفی را برای تاریخ بهره‌برداری در نظر می‌گیرند اما ممکن است اتفاق هایی رخ دهد و این زمان با تأخیر مواجه شود،اما طبق برنامه‌ریزی ما مسابقات فصل آینده لیگ برتر را در چمن ورزشگاه نقش‌جهان خواهیم داشت و این‌گونه که پروژه پیش می‌رود، به محقق شدن این موضوع خوشبین هستیم.

متأسفانه باید اذعان کرد که استان اصفهان دارای رتبه 29 کشور در زمینه سرانه فضاهای ورزشی است و 286 طرح ناتمام ورزشی در این استان وجود دارد .

به هر حال در شرایطی که نقش جهان 21 ساله افتتاح نشده می رود تا به تاریخ بپیوندد،این ورزشگاه پیر همچنان منتظر کسانی است که قامت همت را برای اتمام آن برافراشته و با لباس های اتو کشیده برای چیدن روبان افتتاحش از سر و کله یکدیگر بالا روند.

آنچه مسلم است اینکه نقش جهان نگین اصفهان می شود اگر عزم جدی برای تکمیل تنها امید ورزش دوستان اصفهانی وجود داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار