کد خبر: 769554
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
نمایشگاه فناوری های ویژه نابینایان برای نخستین بار در سطح کشور و اصفهان و به همت انجمن روشن بین اصفهان برگزار شد.

در این نمایشگاه وسایل در چهار قسمت تقسیم بندی شده است. در اولین میز وسایل کمک توانبخشی همچون انواع عصاهای سفید، عصاهای دارای ویبره، عصاهای آنتنی، عصاهای ویژه کودکان، عصاهای پنج تکه و چهار تکه و ... وجود دارد. از دیگر وسایل این قسمت می توان به تب سنج های گویا، فشار سنج و سنجش قند خون گویا، ترازوی حمام گویا، برچسب نگار به صورت برجسته، شی یاب و قطب نما گویا، اشاره کرد.

دومین بخش را وسایل آشپزخانه تشکیل می داد که بسیاری از خانم های کم بینا و نابینا را به سمت خود کشاند و بازدید را بسیار سخت کرده بود. ترازوی آشپزخانه، دستگاه دارای ویبره سریز مایعات، پارچ ها و انواع پیمانه ها و ظروف که با علایم برجسته از یکدیگر تفکیک شده بودند و وسایلی همچون ماکروفر گویا که از جالبترین وسایل این نمایشگاه بود همگی بخشی بحث بر انگیز برای نابینان را فراهم کرده بودند.

در بخش دیگر بازی های فکری، پازل ها، منچ ها و انواع دیگر از وسایلی که در بازار وجود دارد و می تواند هر کودکی را به سمت آموزش و یادگیری بهتر سوق دهد در این بخش به صورت برجسته و قابل لمس برای کودکان و بزرگسالان نابینا و کم بینا وجود داشت.

در بخش چهارم دیگر وسایلی که می توانند برای نابینایان کاربرد داشته باشند همچون ساعت های گویا و لمسی در شکل ها و اندازه های مختلف، وسایل ویژه افراد کم بینا در کنار برجسته نگارهای زیبا و کوچک، و در کنار آن متن خوانها که توانایی گویا سازی کتب را دارا بودند همگی شهر فرنگی را درست کرده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار