کد خبر: 769460
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر این که برای نگهداری انقلاب اتحاد و همبستگی لازم است و نباید انتخابات سبب اختلاف و تخریب شود، تصریح کرد: افراد ناصالح نباید برای جناح‌بندی به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی فرستاده شوند.
جوان آنلاين: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: قرب الی‌الله مستلزم یک سفر است که بدون عبادت، راز و نیاز شبانه به جایی نمی‌رسد، نورانیت، صفا، معنویت و توفیق ربانی در سایه این امر محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شب انسان حالت خاصی دارد، زیرا خستگی انسان برطرف شده، چیزی که او را به خود مشغول کند، وجود ندارد و بدون هر گونه ریا است که نتیجه آن حضور قلب است که روح عبادت محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عبادت شبانه روح انسان را پرورش می‌دهد، گفت: قرآن به پیامبر اکرم(ص) می‌گوید مقام محمود می‌خواهی نافله شبانه را به جا آور، خوشا به سعادت کسانی که هر شب برای عبادت برمی‌خیزند، لذت در چنین عبادتی در هیچ چیز نیست.

وی عنوان کرد: برای حل مشکلات علمی سعی کنید، عبادت شبانه را انجام داده و جوانان را به این عبادت تشویق کنید، در زمان کنونی پرداختن به فضای مجازی و فیلم‌ها چنان افراد را به خود را مشغول کرده که نماز صبح افراد نیز قضا می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به ایام دهه فجر گفت: پس از 37 سال با عداوت دشمنان و کارشکنی‌های داخلی و خارجی جای شکر است که نظام باقی مانده و قوی‌تر از همیشه در منطقه حرف نخست را می‌زند و ایران در دنیا نیز یکی از کشورهایی است که حرف اول را می‌زند، این قدرت بزرگی  است که در سایه نظام محقق شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نکاتی که در انقلاب وجود دارد، گفت: این سئوال مطرح است که چرا انقلاب شد و دوران شاه چه ایرادی داشت که نظامی جدید شکل گرفت، وابستگی به بیگانگان در آن دوران وجود داشت و مستشاران آمریکایی در ارتش و مکان‌های دیگر حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران شاه ثروت‌های کشور را غارت می‌کردند، مسائل ضد ارزشی وجود داشت، تعداد مشروب‌فروشی‌ها در تهران بیش از نانوایی‌ها بود و مفاسد دیگر رواج داشت و دستگاه شاه آلوده به مفاسد اخلاقی بود که نباید آنها را شرح داد و برخی در فیلم‌ها این مسائل را باز می‌کنند، در حالی که یک جاهایی بیان آنها خوب نیست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: سفرهای خارج کشور، عیاشی‌ها و بی‌حجابی‌ها از دیگر مشکلات رژیم شاهنشاهی بود و مساجد را خالی کرده بودند و عزاداری‌ها کم‌رنگ بود، امام خمینی(ره) با مشاهده این مسائل قیام کردند.

وی با اشاره به عوامل پیشرفت انقلاب گفت: همبستگی، اتحاد مردم، قاطعیت، شجاعت و اخلاص امام خمینی(ره) سبب پیشرفت انقلاب شد که زاییده ایمان است.

این مرجع تقلید با اشاره به عوامل نگهداری انقلاب گفت: برای نگهداری انقلاب اتحاد و همبستگی لازم است، نباید انتخابات سبب اختلاف و تخریب شود و حضور پای صندوق کمرنگ نشود و افراد ناصالح نباید به خاطر جناح‌بندی به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی فرستاده شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی عوامل نگهدارنده انقلاب فکر کرد، گفت: نباید وابستگی به خارج باشد، در عین اینکه می‌توانیم با دیگران معامله داشته باشیم، ولی باید از وابستگی پرهیز کرد، باید قوی، متحد و آشنا به مسائل روز بود و کاری کنیم که اتحاد و همبستگی باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: باید همه بیدار باشیم، قدر این نعمت را بدانیم و سعی کنیم مشکلات آن حل شود، باید بدانیم اگر شرایط این روز مانند اینترنت‌ها، ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی در آن دوران وجود داشت، چه غوغایی می‌شد، امیدواریم به مقدار توان تلاش و کوشش کنیم و بیشتر از خدا بخواهیم تا این نظام را حفظ کنیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار