کد خبر: 769363
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
سخـنـان روز دوشـنبـه هاشمي‌رفسنجاني از يك سو مورد حمايت رسانه‌هاي بيگانه و ضدانقلاب قرار گرفته و از سوي ديگر مورد حمايت جريان تجديدنظرطلب واقع شده
سخـنـان روز دوشـنبـه هاشمي‌رفسنجاني از يك سو مورد حمايت رسانه‌هاي بيگانه و ضدانقلاب قرار گرفته و از سوي ديگر مورد حمايت جريان تجديدنظرطلب واقع شده به گونه‌اي كه رسانه‌هاي وابسته به اين طيف روز گذشته با درج تيتر و تصاويري مرتبط، به استقبال از سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداختند، آنها با اين عبارات از گفته‌هاي هاشمي ذوق زده شدند: «همه به بيت امام بدهكاريم»، «شخصيتي كه اشبه به امام بود تأييد نشد»، «محبوب بي‌قدرت»، «آيت‌الله هاشمي: هديه خوبي به امام ندادند»، «هر آنچه داريم از امام داريم»، «هاشمي: همه به امام و بيت امام بدهكاريم»، «شما صلاحيت خود را از كجا آورده‌ايد»،«افكار عمومي كمتر از ما اشتباه مي‌كند‌»، «همه بدهكار اماميم»و «دفاع انقلابي از حريم انقلاب.»
هاشمي كه در دوران گذشته شوراي نگهبان را از حملات ناجوانمردانه خود بي‌نصيب نكرده بود در اين دور از انتخابات ترجيح داده موج حملات خود عليه اين نهاد انقلابي را گسترده‌تر و راديكال‌تر كند به گونه‌اي كه از نوع حملات هاشمي هم برخي از جماعت تجديدنظرطلب شوكه شده و به اعتراض نسبت به سخنان هاشمي پرداختند.

   هاشمي ترجيح مي‌دهد سيدحسن ردصلاحيت شود
عباس عبدي فعال سياسي اصلاح‌طلب در مطلبي انتقادي مي‌نويسد: اين موارد خلاصه مطالبي است كه به‌نقل از آقاي هاشمي‌رفسنجاني در انتقاد ايشان از عدم‌احراز صلاحيت سيدحسن آقاي خميني از سوي شوراي نگهبان در رسانه‌ها منتشر شده است.
در بخشي از اين نوشته آمده است: بنده با توجه به مجموعه اطلاعاتي كه دارم و با توجه به نظرات آقايان علماي قم و با توجه به قرائن گوناگون از جمله تأييد نكردن صلاحيت آقاي بجنوردي معتقدم عدم‌احراز صلاحيت علمي سيدحسن آقاي خميني براي انتخابات خبرگان حتي در چارچوب قانون فعلي نيز قابل دفاع نيست و به‌لحاظ سياسي هم اثرات مطلوبي ندارد و شرايط سياسي و علمي ايشان براي حضور در خبرگان به‌مراتب بالاتر از بسياري از افراد حاضر در انتخابات خبرگان اول است ولي دفاع از اين ادعا هيچ ربطي به انتساب به ريشه خانوادگي ايشان يا بدهي به امام و خانواده امام ندارد و اين استدلال نه‌تنها ضعيف و بي‌ربط بلكه نادرست نيز است و خواسته و ناخواسته در جهت موجه جلوه دادن ردصلاحيت ايشان است و جز به تنش سياسي كمك نمي‌كند. اين منطق قبيلگي و خلاف آرمان‌هاي شناخته شده است. به نظر مي‌رسد آقاي هاشمي در موارد ديگر هم با همين منطق انتساب خانوادگي يا بدهكار و طلبكاربودن، از افراد دفاع يا به آنها حمله مي‌كنند.
عبدي ادامه مي‌دهد: اگر حسن آقا شرط حداقل اجتهاد را براي نامزدي خبرگان دارند كه با توجه به جميع جهات عرفي بالاتر از حداقل‌ها را دارند در اين صورت بايد تأييد شوند و اگر ندارند كه نبايد تأييد شوند و انتساب به بيت امام هيچ مزيتي براي اين مورد ندارد.
اينكه امام چه كرده هيچ ربطي به اين حق ندارد. به‌علاوه اينكه چه‌كساني اين صلاحيت‌ها را تشخيص مي‌دهند؛ همان‌هايي هستند كه آقاي هاشمي هنگام رياست خود بر خبرگان آنان را متولي اين كار قرار داد. هركس نسبت به مرجع يا منطق اين ردصلاحيت‌ها ايرادي داشته باشد، قابل فهم است و حق دارد جز آقاي هاشمي، بنابراين ايشان حتماً متوجه اين نكات هستند، ولي چرا چنين مي‌گويند؟ به‌نظرم عدم تأييد و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجيح مي‌دهند يا مي‌خواهند اگر احتمالاً ايشان تأييد شدند آن را به حساب حرف‌هاي خود بگذارند و ديگران را مديون خويش بدانند و با توجه به منطق سخنان ايشان انتظارشان از تبعات اين مديوني هم روشن است، همان‌طور كه سعي كردند آمدن سيدحسن آقا را برخلاف واقعيت به حساب خود بگذارند.
به گزارش تسنيم، اين فعال اصلاح‌طلب مي‌افزايد: روي اصلي سخن بنده آقاي هاشمي نيست بلكه دوستان اصلاح‌طلب است. اصلاح‌طلبان نبايد در برابر اين گونه سخنان سكوت كنند يا بدتر اينكه به استقبال آن بروند، سخناني كه هيچ ربطي به منطق اصلاح‌طلبانه ندارد و مشروع‌كننده منطق طرف‌هاي مقابل است. متأسفانه پيروي چشم‌بسته و شايد از روي ناچاري اصلاح‌طلبان از برنامه‌هاي آقاي هاشمي نتيجه وضعيتي است كه براي خود ايجاد كرده‌اند و براي آينده كشور و جريان اصلاحات خطرناك است.

   هاشمي مي‌خواهد آراي سيدحسن را جلب كند
همچنين حجت‌الاسلام محمدعلي ابطحي رئيس دفتر و معاون رئيس دولت اصلاحات با اشاره به هجمه هاشمي‌رفسنجاني به شوراي نگهبان كه به بهانه عدم‌احراز صلاحيت سيدحسن خميني انجام شده است، نوشت: انتقاد تند آقاي هاشمي‌رفسنجاني از شوراي نگهبان را در اين روزها اصلاً نمي‌فهمم.
وي در ادامه نوشته است: مي‌شد هرگونه نقدي را پس از پايان وقت رسمي اعتراضات و پاسخ شوراي نگهبان انجام داد. درست در اوج رايزني‌ها و گفت‌وگوها و نياز به همدلي براي ساخت آينده‌اي بهتر و علاقه بسياري به حضور سيدحسن آقاي خميني و ديگران در خبرگان و مجلس، اين هجوم تند و بي‌مقدمه تنها مي‌تواند به زيان رد‌صلاحيت‌شدگان باشد. اين چيزي نيست كه آقاي هاشمي سياستمدار نداند، البته اين رفتار در چارچوب پوپوليستي جواب مي‌دهد كه آراي شخصيت‌هاي محبوبي مثل سيدحسن آقا را به سبد رأي آقاي هاشمي سوق دهد.

  ذوق‌زدگي رسانه‌هاي عرب از سخنان هاشمي
اظهارات ساختارشكنانه اكبر هاشمي‌رفسنجاني در روز ابتدايي دهه فجر بازتاب بين‌المللي وسيعي در رسانه‌هاي عربي داشته و از زواياي مختلفي به آن پرداخته شده، به ويژه اينكه اين اظهارات مورد استقبال رسانه‌هاي دشمن قرار گرفته است.
 روزنامه سعودي «الحيات» با اشاره به اظهارت هاشمي در سرمقاله ديروز خود تيتر زد «هاشمي به [آيت‌الله] خامنه‌اي جسارت كرد.»
الحيات در ادامه نوشت: حمله شديد هاشمي به جهات رسمي و دولتي ايران در حالي صورت گرفت كه آيت‌الله خامنه‌اي بارها ديگران را از تبعات منفي سخنان مشابه سخنان هاشمي برحذر داشت چراكه با اصول انقلاب اسلامي در تعارض است و بر اخلاق جامعه ايراني تأثير منفي خواهد گذاشت.
 روزنامه الكترونيكي «رأي اليوم» هم در اين ارتباط نوشت: هاشمي در سالروز بازگشت امام خميني(ره) حمله شديدي به اصولگرايان كرد و خطاب به آنها گفت: اگر امام خميني(ره)، نهضت وي و اراده عمومي مردم نبود، هيچ كدام از اصولگرايان نيز نبودند. هديه بدي به بيت امام(ره) در زماني كه بايد همه به هم تبريك بگوييم دادند.
 شبكه خبري «العربيه» نيز در وب سايت خود اين چنين تيتر زد: «هاشمي به نظام ايران هشدار داد.»
 اين رسانه وابسته به خاندان آل‌سعود در ادامه آورده است: هاشمي‌رفسنجاني در سالروز بازگشت امام خميني(ره) از تبعيدگاهش به تهران مسئله ردصلاحيت سیدحسن خميني از سوي شوراي نگهبان قانون اساسي را مورد انتقاد قرار داد.
«الجزيره»، شبكه خبري وابسته به كشور قطر در اين ارتباط گزارش داد: هاشمي طي اظهاراتي از عملكرد احراز صلاحيت‌ها انتقاد كرد.  الجزيره تأكيد كرد: از آنجا كه برخي چهره‌هاي حامي اصلاح‌طلبان ردصلاحيت يا صلاحيتشان احراز نشد، مي‌توان گفت اين شكستي براي هاشمي محسوب مي‌شود.
 آنچه در اين ميان نبايد فراموش كرد اين نكته است كه سخنان هزينه‌زاي هاشمي‌رفسنجاني تنها مورد استقبال و حمايت افراد يا رسانه‌هايي قرار گرفته است كه دل خوشي از انقلاب نداشته و تنها آرمان آنها زدودن نام و روش حضرت امام است و همراهي و همگامي هاشمي با اين طيف با توجه به آنكه هاشمي همچنان خود را تنها رهرو راه امام مي‌داند، جاي پرسش است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
0
اقای هاشمی "خیلی ازمردم هستند"
که دلشان نمی خواست صلاحیت شما برای خبرگان تائید شود"اما شورای نگهبان بر اساس قانون صلاحیت شما را پذیرفته ست.اما حق اعتراض مردم در
کجا باید بیان شود؟
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
Hashemi is not qualify for...
سید حسن غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
هاشمی رهرو راه .... نیست ...
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
بابا ولمان کنید...
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
1
0
گویند: وقتی فردی در حال غرق شدن ست"حتی به یک تکه چوب هم خود را وصل می کند.اگر اقای هاشمی با این
تفکر که ارای سیدحسن را مال خود کند"
این هیاهو را براه انداخته ست "وضعیت ارای خود را" درشرایط خوبی نمی بیند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
1
این آقای ابطحی کجا بود حالا پیداش شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
0
0
آیا دلیل عدم احراز صلاحیت سید حسن، غیبت در آزمون بود؟

...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار