کد خبر: 769345
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دشمن در نقشه جدید خود شورای نگهبان را هدف گرفته است.
مهر: علیرضا زاکانی در نشست بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی و نفوذ که صبح سه شنبه برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: دشمن اهمیت نقش رهبری و ولی فقیه را در حزب انقلاب و آرمان های آن درک کرده و از این رو به دنبال ضربه به این اصل است.

وی افزود: بی شک کمرنگ کردن نقش شورای نگهبان و وارد کردن افراد نفوذی به این شورا راهکار دشمن برای ضربه به جایگاه شورای نگهبان و به دنبال آن رهبری جامعه است.

زاکانی تاکید کرد: امروز در مقطع حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم که رسالت و مسئولیت بزرگی بر عهده ماست.

وی با اشاره به سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: با نگاهی به گذشته و مرور آنچه که در قبل بوده‌ ایم و درک این مهم که اکنون به چه جایگاهی رسیده ایم، بسیار راهگشاست.

زاکانی افزود: ما ملتی بودیم که به رغم برخورداری از تمدنی کهن، جغرافیای سیاسی مهم و موهبات مادی کم نظیر در محدوده کشور مجبور به پرداخت حق توحش به آمریکایی هایی بودیم که در کشور ما حضور داشتند.

وی ادامه داد: ما ملتی بودیم که از اسلام حداقلی در عرصه اجتماعی هم محروم بودیم و در این میان تنها نگاه اجتهادی و عمیق امام خمینی (ره) بود که گوهر اسلام را برای ما نمایان کرده و قیام مردم را بر ضد استبداد پایه‌ریزی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: امروز ما میراث دار انقلابی بزرگ هستیم که الهام بخش بسیاری از کشورهای منطقه بوده و سرمنشاء تحرکات ضد استکباری زیادی در جهان است.

زاکانی گفت: حفاظت از این میراث تنها با شناخت مولفه های قدرتی که در دست داریم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه عنایت خاص خدا و اهل بیت، مدد شهدا و امام (ره) از جمله مولفه های مهم قدرت ملت ایران است گفت: پرچم حق در دستان ملت ایران بوده و در هر برهه از زمان که این پرچم در دست هر ملتی قرار داشته، از نگاه ویژه خداوند و اهل بیت برخوردار بوده است.

مولفه های ممتاز قدرت در کشور

زاکانی همچنین از مولفه های ممتاز قدرت در کشور را تکیه به منطق قوی اسلام دانست و اظهار کرد: بسیاری از کشورهای منطقه به رغم اینکه داعیه دار اسلام هستند، اما به سبب نداشتن نگاه اجتهادی و تکیه نکردن بر منطق اسلامی به درک درستی از اسلام و قوانین اسلامی نرسیده اند.

نماینده مردم تهران افزود: منطق قوی اسلام در سراسر دنیا طرفدار داشته و باعث شده تا با استناد به این ویژگی کشور ما حرف هایی که از ایران اسلامی به گوش سراسر دنیا می رسد، دارای اهمیت بوده و محل استناد نخبگان جهانی، سیاست‌ مداران و توده های مردم در سراسر جهان باشد.

وی، محبت و عنایت خاص امام زمان (عج) به ملت ایران را سومین مولفه قدرت در کشور ایران دانست و افزود: داشتن چنین ویژگی برای ما امتیازاتی ایجاد کرده که یکی از مهمترین آنها رهبری نایب برحق امام در کشور است.

زاکانی در ادامه سخنان خود، عامل رهبری را سبب پیوستگی و وحدت اقوام و عناصر در کشور دانست و گفت: به واسطه تمام این ویژگی ها و رهبری در جامعه است که امروز ایران کشوری قدرتمند در منطقه بوده و موقعیت ممتازی دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ولایت فقیه و رهبری در جامعه ما مانند نخ تسبیح و عمود خیمه است  که اگر به هر دلیل وجود نداشته باشد و یا نقشش کمرنگ شود، اقتدار ما در منطقه از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تصور کمرنگ شدن نقش امام و رهبر در برهه های مختلف تاریخ اتفاقات ناگواری را به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: در تمام برهه های تاریخ کشور اگر نقش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب کمی کمرنگ تر از آنچه که واقعا وجود داشت می شد، معلوم نبود که بر سر انقلاب و جامعه اسلامی چه خواهد آمد.

زاکانی تصریح کرد: اگر جسارت امام (ره) نبود انقلابی شکل نمی‌ گرفت و بعد از انقلاب نیز در زمان هایی که بارها مملکت به بیراهه رفت، کشور چاره ای جز تسلیم در مقابل آمریکا و همدستانش را نداشت.

وی افزود: وجود شخص حضرت امام خمینی (ره) شرایط استقلال را برای ما رقم زد و حفاظت از این استقلال وظیفه امروز ماست.

نماینده مردم تهران همچنین با تاکید بر نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در برهه های حساس مملکت گفت: بعد از امام خمینی (ره)، رهبری جامعه به عهده رهبر انقلاب بود  که در لحظه های حساس همواره به دنبال حفظ انقلاب و دفاع از آرمان های آن بود.

زاکانی ادامه داد: زمانی که بوش پدر اعلام نظم نوین جهانی و اداره دنیا به کدخدایی آمریکا کرد و به دنبال آن شوروی سابق فرو پاشید، این تنها تدبیر رهبر بود که در مقابل سلطه گری های آمریکا ایستاد.

وی همچنین با اشاره به حوادث سالهای دهه ۸۰ تصریح کرد: اگر اقتدار رهبر نبود ما نمی توانستیم در مقابل آمریکا ایستادگی کرده و منبع الهام برای کشورهای دیگر باشیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر منطقه، تاکید کرد: امروز تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب شده و به رغم تلاش آمریکا و هم پیمانانش برای ایجاد بی ثباتی در منطقه و کشور ما نه تنها ایران، بلکه کشورهای منطقه نیز از ثبات برخوردارند.

زاکانی ادامه داد: امروز خط مقاومت در جهان اسلام به دست رهبر معظم انقلاب ترسیم شده  و اگر تدبیر ایشان نبود، الان داعش و النصره در رشت، قزوین و کرمان و شهرهای دیگر کشور داشتند یکه تازی می کردند.

وی تصریح کرد: اگر نقش رهبر را در جامعه کمرنگ کنیم بی شک تا امروز چیزی از مکتب امام باقی نمانده بود و عده ای کاخ نشین انقلاب را از مسیر خود خارج کرده بودند.

نماینده مردن تهران در مجلس بیان کرد: پرچم مطالبه عدالت، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و اشرافی گری اکنون در دست رهبر انقلاب بوده و اگر ایشان نبودند، صاحبان ثروت کشور را به یغما برده بودند.

عده ای دنبال به تنگنا کشیدن کشور در عرصه سیاسی هستند

وی در ادامه سخنان خود به اشاره به اینکه عده ای دنبال به تنگنا کشیدن کشور در عرصه سیاسی هستند، گفت: امروز دشمن متوجه شده که انقلاب ما به واسطه رهبری و اصل ولایت فقیه حفظ شده و با درک همین موضوع، هجمه های خود را نسبت رهبری و شورای نگهبان آغاز کرده است.

زاکانی تاکید کرد: در این شرایط حساس که دشمن به دنبال نفوذ در صندوق های رای است باید دفت کنیم تا  ملاک و محکی که امام (ره) همواره از آن یاد کرده اند را برای انتخاب افراد اصلح در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز راه برخی در جهت برآورده کردن اهداف آمریکا در کشور است و این کشور به صراحت از برخی اعلام حمایت کرده که این موضوع بیدار باش برای ملت ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فتنه سال های ۷۸ و ۸۸ خاطرنشان کرد: امروز با انتخاباتی حساس مواجهیم که دشمن از قبل آن می خواهد فتنه گری کرده و یا افراد مدنظر خود را از صندوق ها بیرون بکشد که ملت آگاه و هوشیار باید راه هرگونه فتنه گری را ببندند.

زاکانی تاکید کرد: مکتب امام (ره) میزان و معیار است و اگر کسی از مکتب اما دست برداشته ولو اینکه سابقه انقلابی گری هم داشته باشد، صلاحیت راهبرد جامعه را نداشته و اجازه گمراه کردن دیگران را هم ندارد.

نفاق امروز از سمت کسانی رخ می دهد که سوابق طولانی در انقلاب دارند

وی با بیان اینکه متاسفانه نفاق امروز از سمت کسانی رخ می دهد که سوابق طولانی در انقلاب دارند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، هرکس حرفش با آمریکا یکی باشد حتی اگر سابقه انقلابی هم داشته باشد، باید هوشیار شود و اگر بعد از راهنمایی باز حرف خود را تکرار کرد باید به دیده منافق به او نگریست.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این شرایط حساس که دشمن برای عمود خیمه جامعه اسلامی نقشه کشیده، ما مکلفیم که در جامعه حضور داشته و با کاری جهادگونه، مانع از ورود آسیب به انقلاب شویم.

وی تصریح کرد: امروز یک عده برای انقلاب تصمیم گرفته اند و می خواهند به جایگاه رهبری از طریق تضعیف شورای نگهبان لطمه وارد کنند که جلوگیری از این امر وظیفه همه آحاد مردم است.

زاکانی خاطر نشان کرد: اگر جایگاه شورای نگهبان به عنوان دیده بان و قابلیت های رهبری در جامعه از بین رود، بدون شک کشور دچار شقاق و از هم گسیختگی شده و اقتدار خود در منطقه را از دست خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار