کد خبر: 769283
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
خشایار الوند گفت: سریال «سنگ پا» طنز اجتماعی است و با شرایطی که پیش آمده دیگر نمی‌توان کار کمدی به آن مفهوم انجام داد. زمانیکه شما با هر فردی شوخی می‌کنی به سرعت به او برمی‌خورد،بنابراین نمی‌شود کمدی خوب و جذابی نوشت و بهتر است کاری شیرین را طراحی کرد و به نگارش درآورد.
فارس: خشایار الوند نویسنده سریال «سنگ پا» گفت: تا الان پنج قسمت از سریال «سنگ پا»‌ را به نگارش درآوردیم و زمانیکه متن‌ها به10 قسمت برسد، اگر شرایط مالی و بازیگران فراهم شود به امید خدا در اسفند ماه شروع به ضبط می‌کنیم تا به ماه مبارک رمضان برسیم.

وی درباره اینکه آیا این احتمال می‌رود تا تمام بازیگران «پایتخت»‌ در «سنگ پا»‌ نیز حضور داشته باشند، بیان داشت:‌ تا الان از گروه بازیگران فقط تنابنده و مهرانفر انتخاب شده‌اند. در حقیقت انتخاب بازیگر با من نیست و تنابنده و مقدم خودشان در این زمینه تصمیم می‌گیرند،از طرفی نقش‌های این سریال به گونه‌ای نیست که بتوانیم از همه بازیگران «پایتخت» استفاده کنیم.اما به هر حال همه بازیگران پایتخت از بهترین بازیگرها هستند و اگر در هر پروژه‌ای باشند، کلاس آن را بالا خواهند برد.

نویسنده سریال «پایتخت» افزود: نقش‌هایی که در سریال سنگ پا داریم هم تعداد و هم تنوع بیشتری به نسبت پایتخت دارند و بر همین اساس شاید نتوانیم در خدمت همه دوستان باشیم اما امیدواریم تا گروه خوبی از بازیگران ما را همراهی کنند.

الوند درباره کمدی بودن سریال جدید خود ادامه داد: کلیت کار،طنز اجتماعی است و با شرایطی که پیش آمده دیگر نمی‌توان کار کمدی به آن مفهوم انجام داد. زمانیکه شما با هر فردی شوخی می‌کنی به سرعت به او برمی‌خورد،بنابراین نمی‌شود کمدی خوب و جذابی نوشت و بهتر است کاری شیرین را طراحی کرد و به نگارش درآورد.

این نویسنده با اشاره به اینکه مردم مازندران به نسبت سایر شهرها درصد کمی اعتراض کردند،گفت:‌ دلیل این موضوع در وهله اول این بود که ما به شدت همه موارد را رعایت می‌کردیم و بعد از آن هم متوجه شدیم که جنبه مازندرانی‌ها بیشتر از سایر افراد است. همچنین در این سالها «پایتخت» به عبارتی نسبت به مردم برادری‌اش را ثابت کرده بود،اما همین الان اگر بخواهیم «پایتخت» را در مورد استانی دیگر بسازیم کار خیلی سختی خواهیم داشت.

وی درباره اینکه آیا بازیگران در «سنگ پا» لهجه خاصی دارند نیز گفت: بازیگران در این سریال،هیچگونه لهجه‌ای ندارند و قصه نیز در تهران اتفاق می‌افتد.

نویسنده سریال «شوخی کردم» ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز سریال «سنگ پا» گفت: این سریال  به نسبت کارهای مشترک من و تنابنده آنهم با این تیم که همگی خیلی واقعی و رئال بودند،فانتزی و بامزه است،اما همچنان یک طنز اجتماعی است و شاید این ویژگی باعث شود تا بتوانیم تعادل بین رئال و فانتزی را به صورت یکدست تا پایان نگارش حفظ کنیم.

این نویسنده درباره پروسه زمان نگارش این سریال گفت: با اینکه چند ماهی است از شروع نگارش می‌گذرد،اما تا الان همین پنج قسمت را چهار بار بازنویسی کردیم و در کنار آن برای پیدا کردن قصه‌ها زمان زیادی گذاشتیم که همه اینها زمان زیادی را از ما گرفته است. از طرفی هم «سنگ پا» کاری نیست که بتوان سر صحنه و به صورت همزمان آن را نوشت و باید به تعداد قابل قبولی از متن برسیم تا بتوانیم بدون نگرانی کار را کلید بزنیم.

الوند دلیل استفاده از واژه سنگ پا را برای نام این سریال توضیح داد و افزود:فعلا نام موقت برای این سریال «سنگ پا» است و شاید تغییر کند،آنهم به این دلیل که سنگ پا نقش اساسی در قصه سریال دارد.

وی درباره اینکه از شروع نگارش سریال به ادامه دار شدن آن هم فکر می‌کنید گفت: نه اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم. در کل با این مسئله موافق نیستم چراکه شما برای یک سریال قراردادی را چه با سازمان صدا و سیما و چه با تهیه کننده اثر می‌بندید و در طی این قرارداد می‌بایست کلیه حقوق مالی و معنوی اثر خود را واگذار کنید و دیگر نمی‌توانید سراغ آن شخصیت بروید. به این معنی است که فرم این قراردادها درست نیست. اگر برای مثال بخواهیم برای ساخت ادامه سریال پایتخت اقدام کنیم باید از هزار جا مجوز گرفته و بعد کار خود را شروع کنیم.

سریال «سنگ پا»‌ به طراحی: محسن تنابنده و نویسندگی خشایار الوند،‌کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری برای ماه رمضان شبکه یک سیما ساخته خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار