کد خبر: 769183
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرمانده معظم كل قوا با صدور پيامي درگذشت نظامي متدين و متعهد، امير سرلشكر محمد سليمي را تسليت گفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي آمده است: با تأسف و تأثر اطلاع يافتم كه دوست و همكار ديرين اينجانب در فعاليت‌هاي نظامي، امير سرلشكر محمد سليمي رحمت‌الله عليه پس از مدتي بيماري دشوار، دار فاني را وداع گفته و به لقاءالله پيوسته است. اين نظامي متدين و متعهد از جمله معدود ياران ارتشي است كه از آغازين هفته‌هاي پيروزي انقلاب، وسيله ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي و عنصر مؤثر در جذب بدنه متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراكز حساس نظامي همچون وزارت دفاع و فرماندهي ارتش و سرپرستي دفتر مشاورت امام در نيروهاي مسلح و رياست ستاد مركز جنگ‌هاي نامنظم در سال هاي اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده‌اي به جاي آورد. اينجانب مصيبت درگذشت اين همكار صَديق را به خاندان محترم و بازماندگان و همكاران ايشان در نيروهاي مسلح تسليت مي‌گويم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسئلت مي‌كنم.
‌  
پيام تسليت سرلشكر فيروزآبادي
سردار سرلشكر فيروزآبادي، رئيس ستاد ‌كل نيروهاي مسلح نيز در پيامي درگذشت امير سرلشكر محمد سليمي را تسليت گفت. در بخشي از اين پيام آمده است: دوست و همكار ديرين حضرت امام خامنه‌اي عزيز، رزمنده پرشور، مجاهد و چهره آشناي دوران دفاع مقدس مرحوم امير سرلشكر محمد سليمي كه عمر با بركتش را پاي پرچم اسلام ناب محمدي(ص) و دفاع از حريم ديانت و ولايت و حراست از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران سپري كرد و حضور ارزشمند در صحنه دفاعي كشور داشت، جان و روح بزرگش در سي و هشتمين طليعه فجر انقلاب اسلامي از تن رنجورش رهيد و در جوار قرب الهي آرميد. صاحب نشان نصر و پيشكسوت فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران در سخت‌ترين شرايط در هشت سال دفاع مقدس به نحو احسن از حريم كشور بقيه‌‌الله الاعظم حضرت مهدي (عج)، دفاع نمود و در سنگرهاي سرپرست دفتر مشاورت نظامي حضرت امام خميني (ره)، رياست ستاد مركز جنگ‌هاي نامنظم، ‌نقش‌آفريني در آزادسازي سوسنگرد، وزير دفاع، ‌فرماندهي كل ارتش، مشاور ارشد فرماندهي معظم كل قوا در امور ارتش خدمت نمود و از بنيانگذاران ارتش انقلابي محسوب مي‌شد. از درگاه خداوند سبحان، علو درجات و رحمت واسعه الهي در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامي همنشيني با سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را براي آن فقيد سعيد مسئلت داريم و با عرض تسليت به همه همرزمان ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبر، سلامتي و سعادت براي بازماندگان به ويژه همسر مكرمه و فرزندان محترم ايشان خواستاريم.
پيكر امير سرلشكر سليمي، فرمانده سابق كل ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز (سه‌شنبه) از ساعت 8:30 صبح از مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح واقع در ميدان سبلان، خيابان شهيد قدوسي، به سمت قطعه 70 بهشت زهرا تشييع مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار