کد خبر: 769149
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
پخش مستند «آشناي دور» از شبکه افق سيما
با اعلام ويژه‌برنامه‌هاي شبکه افق سيما به مناسبت فرارسيدن دهه مبارک فجر، نام مستند «آشناي دور» درباره ارادت مردم کنيا به انقلاب اسلامي و مردمي که نام فرزندانشان را بر اساس نام بزرگان انقلاب اسلامي انتخاب کرده‌اند، در فهرست پخش اين شبکه به چشم مي‌خورد.
هادي عسگري
شبکه افق مانند ديگر شبکه‌هاي تلويزيوني سيما ويژه‌برنامه‌هايي را براي دهه مبارک فجر در نظر گرفته است. طبق اعلام اين شبکه، در ايام دهه فجر اين ويژه‌برنامه‌ها به روي آنتن خواهند رفت. يکي از مستندهايي که در کنداکتور تهيه شده توسط شبکه افق سيما ديده مي‌شود، «آشناي دور» نام دارد. اين مستند به کارگرداني مجيد عزيزي در قاره آفريقا و کشور کنيا ساخته شده است؛ جايي که يک معلم قرآن شيعه، انقلاب اسلامي را عاشقانه دوست دارد.
اين فرد که عمر عبدالله نام دارد، بعد از ازدواج تصميم مي‌گيرد براي نشان دادن علاقه‌اش به انقلاب اسلامي نام فرزندانش را براساس نام بزرگان انقلاب انتخاب کند. ميزان ارادت او به انقلاب و بنيانگذار کبير آن به حدي است که نام يکي از فرزندانش را روح‌الله خميني گذاشته است؛ عبدالله ديگر فرزندان خود را هم به نام شخصيت‌هاي ديگر انقلاب همچون علي خامنه‌اي، مرتضي مطهري و حسين بهشتي نامگذاري کرده است. در مجموعه مستند «قصه‌هاي انقلاب» کاري از مهدي شاه‌محمدي که به شيوه گرافيکي تدوين شده، در هر قسمت شاهد پرداختن به يکي از مقاطع حساس انقلاب خواهيم بود؛ از جمله اين موضوعات مي‌توان به قيام خونين 19 دي مردم قم در سال 1357، قيام مردم تبريز در چهلم شهداي قم، فرار چندين باره شاه از کشور و همچنين وضعيت ارتش ايران در دوران پهلوي اشاره کرد. «بسته 57» هم عنوان مستند ديگري است كه به سفارش گروه تلويزيوني بسيج صداوسيما توليد شده و به تهيه پيش‌نويس قانون اساسي ايران و تثبيت آن مي‌پردازد. تصاوير آرشيوي و مصاحبه با صادق طباطبايي، حجت‌الاسلام ناطق‌نوري، محسن رفيقدوست و حجت‌الاسلام محمود دعايي بخش‌هايي از اين مستند را شامل مي‌شود. مهرداد غفارزاده تهيه‌کننده و شهرام ميلاني معتمد کارگردان «بسته 57» هستند. «قاب‌هاي ماندگار» هم عنوان مجموعه مستندي 29 قسمتي در مورد انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است؛ در هر قسمت از اين مستند، شاهد روايتي خواهيم بود که بر مبناي يک عکس شکل مي‌گيرد. اين مجموعه نگاهي دارد به عکس‌هاي ماندگار عکاسان هشت سال دفاع مقدس. در اين مستند عکاسان نام آشناي اين عرصه با انتخاب يک عکس از ميان صدها عکس ديگر خود، با محوريت دفاع، ايثار و شهادت، درباره چگونگي به ثبت رساندن آن سخن مي‌گويند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار