کد خبر: 769138
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي:
رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي با تشريح علت محرمانه بودن مدل جديد قراردادهاي نفتي گفت: متن مدل جديد قراردادي نفتي به‌دستور وزير نفت در اختيار ديوان محاسبات و مرکز پژوهش‌هاي مجلس قرار گرفته است.
سيدمهدي حسيني در گفت‌وگو با تسنيم با تأکيد بر اينكه «بر اعتقاد خود راسخ هستيم که در مدل جديد قرارداد نفتي، منافع ملي حفظ شده است»، گفت: برخي معتقدند اين قرارداد بازگشتي است به قراردادهاي پيش از ملي شدن صنعت نفت، اين در حالي است که قراردادهاي مورد نظر امتيازي بود اما مدل جديد قراردادها، پيمانکاري است که تأمين منابع مالي هم با آن صورت مي‌گيرد. در 20 سال گذشته که قراردادهاي نفتي در قالب بيع متقابل اجرا مي‌شد، آيا شرکت ملي نفت واگذار شد؟!
وي در پاسخ به اين سؤال كه «متن خام قرارداد نفتي ساير کشورها براي عموم قابل دسترس است و شاهد اين موضوع اينکه بارها از سوي شما اعلام شد براي تدوين مدل جديد قرارداد نفتي، متن قرارداد ساير کشورها نيز بررسي شده است اما چرا در ايران هميشه متن قراردادها به‌ويژه متن مدل جديد قراردادهاي نفتي محرمانه است؟»، گفت: اگرچه ما حتي به قراردادهاي امضا شده ساير کشورها دست يافتيم اما دسترسي به اين قراردادها به‌راحتي ميسر نشد و متن قراردادها روي سايت شرکت‌ها قرار داده نشده است.
وي ادامه داد: کميته بازنگري قراردادهاي نفتي، بند‌بند اين مدل قراردادي را در سمينار تهران ارائه کرد و نظر ما نيز اين بود که متن مدل روي سايت قرار بگيرد اما شايد شرکت ملي نفت با هدف برخي اصلاحات، صلاح نديده است متن جديد را روي سايت قرار دهد و آن را محرمانه نگه داشته است، اين موضوع ربطي به کميته ندارد. اين سياستي است که شرکت ملي نفت يا وزارت نفت در پيش گرفته تا متن مدل جديد نهايي شود. اگر به من باشد که در سمينار تهران آن را ارائه دادم، اگر مي‌خواستيم چيزي را محرمانه نگه داريم اين کار را نمي‌کرديم.
رئيس کميته بازنگري قراردادهاي نفتي ادامه داد: در زمينه‌هاي مختلف در کشور قرارداد بسته مي‌شود، در کدام يک از اين موارد تاکنون اين‌همه توضيحات ارائه شده است؟ دو سال پيش، زماني که مدل مفهومي اين قرارداد آماده شد در يک سمينار و طي 12 ميزگرد تمامي موضوعات قرارداد بررسي شد. همچنين با تمامي نهادهاي مرتبط - دانشگاه‌ها، سازمان برنامه، ديوان محاسبات، کميسيون انرژي مجلس، مرکز پژوهش‌هاي مجلس و... - در اين زمينه جلسه برگزار کرديم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
0
دولت نگفته همکارانتان هم محرم باشند یا نامحرم ؟
اگر نامحرمن محرم بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
0
زرشک گندکارت در اومده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار