کد خبر: 768947
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
مديرعامل خانه هنرمندان:
مجيد رجبي‌معمار، مديرعامل خانه هنرمندان ايران در نشست خبري اعلام برنامه‌هاي خانه هنرمندان که ديروز در اين مرکز برگزار شد، از ناتواني خانه هنرمندان در قبال خريد گنجينه خبر داد...
بهنام صدقي
مجيد رجبي‌معمار، مديرعامل خانه هنرمندان ايران در نشست خبري اعلام برنامه‌هاي خانه هنرمندان که ديروز در اين مرکز برگزار شد، از ناتواني خانه هنرمندان در قبال خريد گنجينه خبر داد و گفت: با توجه به بودجه‌اي که خانه هنرمندان داشته چند اثر ارزشمند خريداري شده و روي ديوار خانه هنرمندان آويخته شده است، در مجموع مي‌‌توان گفت گنجينه‌‌اي در کار نيست چراکه براي تشکيل گنجينه نياز به سرمايه‌گذاري هنگفتي است.
به گزارش «جوان»، مجيد رجبي‌‌معمار با اشاره به اينكه قبلاً مديران متعددي در اين مجموعه حضور داشتند، بنده هم دو ماه و نيم است که مسئوليت خانه هنرمندان را برعهده گرفتم، افزود: رسم است که وقتي مسئولي جديد روي کار مي‌‌آيد نسبت به مسئولان قبلي نقد مي‌‌کند اما من به دنبال اين مسئله نيستم، چون به نظرم هر کدام از دوستان در حد توان خود کارهايي انجام دادند و من هم با برنامه و سياست‌هاي جديد اين محل را مديريت خواهم کرد.
  
خانه هنرمندان متعلق به تمام هنرمندان است
مديرعامل خانه هنرمندان ايران در ادامه گفت: با توجه به اينکه خانه هنرمندان متعلق به تمام هنرمنداني است که به اين مملکت خدمت مي‌‌کنند يکي از وجوهي که بايد تقويت شود حضور همه هنرمندان در اين مجموعه است و تلاش مي‌‌شود که امکانات بيشتري در اختيار هنرمندان عرصه‌هاي مختلف قرار گيرد. ضمن اينکه از همه انجمن‌ها و خانه‌‌ها خواستيم که ظرفيت‌ها و خواسته‌‌هايشان را اعلام کنند و مجموعه نيز با توجه به مقدورات و امکانات در اختيار خود به آنها کمک کند. وي خاطرنشان کرد: اولويت جدي ما اين است که هنرمندان استان‌‌هاي مختلف کشور آثارشان را عرضه کنند، لذا هفته‌هاي هنري استان‌‌هاي مختلف و حتي اديان ديگر را در برنامه‌هاي خود قرار داديم. علاوه بر اين توسعه تعاملات فرهنگي و هنري با کشورهاي ديگر در قالب هفته هنر ايران برگزار خواهد شد که در آن مجموعه برگزيده آثار هنرمندان ايراني را به کشورهاي مختلف اعزام مي‌‌کنيم ضمن اينکه ميزبان هنرمندان خارجي نيز هستيم. پس از برجام تعاملات ما بيشتر خواهد شد و اين برنامه را داريم که با کشورهاي همسايه و منطقه تعاملات هنري بيشتري داشته باشيم، حتي با کشورهاي اروپايي که به لحاظ فرهنگي و تاريخي به هم نزديک هستيم اين تعاملات صورت مي‌‌گيرد.
  
گنجينه‌اي در کار نيست
رجبي‌‌معمار در خاتمه در خصوص ايجاد گنجينه‌اي در خانه هنرمندان گفت: با توجه به بودجه‌‌اي که خانه هنرمندان داشته چند اثر ارزشمند خريداري شده و روي ديوار خانه هنرمندان آويخته شده است. در مجموع مي‌‌توان گفت گنجينه‌اي در کار نيست، چراکه براي تشکيل گنجينه نياز به سرمايه‌گذاري هنگفتي است که در شرايط حاضر خانه هنرمندان بودجه خريد اين آثار را ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار