کد خبر: 768824
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
اولین «تئاتر کوچک» در قالب یک جعبه نمایشی با قابلیت اجرا در دورترین مناطق کشور توسط مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد.

به گزارش «جوان» به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «تئاتر کوچک» رسانه‌ای است که در قالب یک جعبه و با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید می‌شود و مربیان مراکز سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به عنوان ابزار جدیدی برای اجرای تئاتر استفاده کنند.
این تکنیک هنری که به تعداد 31 جعبه نمایشی تولید شده است با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ایجاد حس مشارکت در کودکان و نوجوانان و ارایه یکی از تکنیک‌های هنر نمایش است که اولین تولید آن با اقتباس از کتاب «آدم کوچولوی گرسنه» آغاز شده است
کتاب «آدم کوچولوی گرسنه» به نویسندگی «پیر دلی»، ترجمه کلر ژوبرت و تصویرگری «سسیل هودریزیه» یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های کانون در سال‌های اخیر بوده است،
داستان این کتاب از این قرار است که «آدم کوچولوی گرسنه» یک روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شود و چیزی برای خوردن ندارد، به سراغ نانوا می‌رود اما پولی ندارد و...
فهیمه میرزاحسینی دانش آموخته مقطع کارشناسی‌ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه هنر طراحی و ساخت اولین «تئاتر کوچک» را به عهده داشته است.
میرزا حسینی تاکنون آثار نمایشی از قبیل: «آرش»، «خواستگاری آبجی خانم» و «خداحافظ راکون پیر» را در پرونده هنری خود ثبت کرده است.
تئاتر کوچک که در قالب یک بسته نمایشی با یک چمدان چوبی تولید شده پیش از این، روز اول بهمن سال جاری در شهر اهواز رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار