کد خبر: 768682
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
برنامه شبکه مستند براي پخش تصاويری بکر از دوران انقلاب
ويژه برنامه‌هاي دهه فجر شبکه مستند سيما اعلام شد، اين شبکه تلاش کرده است تصاوير ديده نشده يا کمتر ديده شده‌اي از انقلاب اسلامي را به نمايش بگذارد که از اين جمله فيلمي درباره فرح پهلوي است که پيش از انقلاب ساخته شده است.
محمدصادق عابديني
ابوالقاسم ناصري، مدير طرح و برنامه شبکه مستند سيما در نشست خبري معرفي ويژه برنامه‌هاي اين شبکه در ايام دهه فجر انقلاب اسلامي، استراتژي اين شبکه را توجه به مناسبت‌هاي ملي و مذهبي در طول سال و به خصوص انقلاب اسلامي عنوان و تصريح كرد: به دليل وضعيت مالي سازمان به جاي توليد انبوه برنامه به سمت توليد کارهاي نو و بکر رفته‌ايم که پيش از اين کمتر به سراغ آنها رفته‌اند. ناصري با بر شمردن برخي از موضوعات مرتبط با انقلاب که پيش از اين بارها در مورد آنها کار شده است، گفت: براي تبيين انقلاب اسلامي سراغ موضوعات بکري مانند پرچم جمهوري اسلامي، مبارزات کارمندان راديو و تلويزيون در دوران انقلاب و سرود ملي رفته‌ايم. وي افزود: هدف ما صرف گفتن تاريخ نيست بلکه مي‌خواهيم به واسطه بيان تاريخ به تقويت بنيان‌هاي اتحاد ملي که يکي از نمادهاي آن سرود و پرچم ملي است بپردازيم.
مدير طرح و برنامه شبکه مستند سيما يکي از مستند‌هاي ويژه‌اي را که از اين شبکه در ايام دهه فجر پخش خواهد شد، با عنوان«سينماي پهلوي» معرفي کرد و گفت: در سال‌هاي 57- 56 براي کاستن از شدت انقلاب گروه فيلمساز فرانسوي به ايران دعوت شدند تا از زندگي فرح به عنوان شخصيتي که از نظر دربار موجه بود فيلمي ساخته شود تا به واسطه پخش آن جريان انقلاب اسلامي کند و منحرف شود. ناصري ادامه داد: پخش اين فيلم نتيجه عکس داد، زيرا مردم تا پيش از اين از وضعيت زندگي خاندان پهلوي و دربار و امکانات داخل کاخ‌ها مطلع نبودند و از سفره رنگين خاندان پهلوي اطلاع نداشتند. مردم با ديدن اين فيلم به بي‌عدالتي و اختلاف طبقاتي پي بردند و باعث شد انقلاب سرعت بگيرد و راه انقلاب به روشني پيش برود. در ادامه نشست، مختار هوشنگي مدير پخش شبکه مستند نيز با اشاره به 38 عنوان ويژه برنامه اين شبکه براي جشن 37 سالگي انقلاب اسلامي، گفت: تلاش شده تصاوير ديده نشده از انقلاب بدون حذفيات و تدوين براي مخاطبان تلويزيون و به خصوص نسل جوان که در آن زمان حضور نداشتند پخش شود. هوشنگي افزود: سعي شده در ويژه برنامه‌هاي شبکه مستند طيف‌هاي مختلفي از مستندسازان انقلاب، عکاس انقلاب تا حضور زنان در انقلاب و حتي شکنجه شدگان دوران پهلوي در مستند‌هاي شبکه ديده شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار