کد خبر: 768616
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
صدا بازیگری مجموعه انیمیشنی «حساب کتاب» که به کارگردانی بابک و بهنود نکویی درباره مفاهیم اقتصادی تولید می‌شود، به محمدرضا علیمردانی سپرده شد.
به گزارش روابط عمومی استودیو گنبد کبود، علمیردانی یک بار دیگر بعد از مجموعه‌های موفقی چون «دیرین دیرین» و «حیات وحش»، صدابازیگری تمام شخصیت‌های مجموعه «حساب کتاب» را برعهده دارد.

محمدرضا علیمردانی که نوروز امسال او را در نقش «بائو» در سریال پایتخت دیده‌ایم، درباره طراحی صداهای مجموعه «حساب کتاب» گفت: من صدای آدم‌هایی که در جامعه با آنها برخورد دارم را بازسازی می‌کنم و بر اساس ویژگی هر کاراکتر یکی از این صداها را به او اختصاص می‌دهم. اگرچه مدتی است ترجیح می‌دهم بیشتر بر بازیگری تمرکز داشته باشم اما کیفیت آثار برادران نکویی و بخصوص زبان، لحن و ویژگی‌های تصویری مجموعه «حساب کتاب» باعث شد، همکاری با آنها را بپذیرم و به جای تمام کاراکترهای این مجموعه حرف بزنم.

بابک نکویی یکی از کارگردان‌های این مجموعه درباره سپردن صدابازیگری همه شخصیت‌های این مجموعه به یک صدابازیگر توضیح داد: محمدرضا علیمردانی ثابت کرده این توانایی را دارد و این اتفاق در دنیا هم سابقه دارد؛ به عنوان نمونه مل بلانک که به مرد هزار صدا معروف است به جای تعداد زیادی از شخصیت‌های لونی تونز از جمله باگز بانی، دافی داگ و توئیتی حرف زده است.

نکویی معتقد است محمدرضا علیمردانی توانایی ارائه شخصیت‌های متنوع و متعدد با کیفیت عالی را دارد و حضور او به درخشش انیمیشن «حساب کتاب» کمک خواهد کرد.

گفتنی است این مجموعه مفاهیمی همچون رکود، تورم، نقدینگی، سرمایه، بیمه، وام و پس‌انداز را به زبان ساده و طنزآمیز شرح می‌دهد.

«حساب کتاب» به تهيه‌کنندگي بانکتاک www.banktalk.ir و بر اساس اطلاعات و آمار رسمی تولید می‌شود و ارائه اطلاعات مفید و کاربردی جهت افزایش دانش عمومی مخاطبان از مهمترین اهداف آن است. هر قسمت از این مجموعه ماجراهای یک گزارشگر و کارشناس اقتصادی را روایت می‌کند که می‌کوشد، نگاه مردم به مفاهیم اقتصادی را اصلاح کند.

گفتنی است نگارش فیلمنامه این مجموعه نیز برعهده بابک و بهنود نکویی بوده و تاکنون چند قسمت از آن درباره تورم، ثبات نرخ ارز، کنترل نقدیندگی و آشنایی با وظایف بانک مرکزی تولید شده است.

تولیدکنندگان انیمیشن «حساب کتاب» به منظور دسترسی ساده‌تر، امکان انتشار گسترده‌تر برای مخاطبان بیشتر، این مجموعه را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام یا سایت‌هایی چون آپارات، یوتیوب و ویمو (Vimo)  منتشر خواهند کرد.

حسام جواهری به عنوان انیماتور در تولید مجموعه «حساب کتاب» حضور داشته و مهناز سلیمان‌نژاد طراحی فضا را برعهده داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار