کد خبر: 768525
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
نوربخش پس از تأكيد جنتي بر غير سياسي بودن شخصيت سالار عقيلي اعلام كرد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پنج‌شنبه هفته گذشته با غير سياسي دانستن شخصيت سالار عقيلي حضور او در شبكه من‌و‌تو را به خاطر نداشتن شناخت وي از ماهيت اين شبكه اعلام كرد.
مصطفي شاه‌كرمي
علي جنتي، شامگاه پنج‌شنبه(هشتم بهمن‌ماه) پس از بازديد از سالن بازگشايي شده «قشقايي» و تماشاي نمايش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» در تئاترشهر، درباره‌ حضور سالار عقيلي که منجر به حذف او از جشنواره موسيقي فجر شده بود، با اشاره به اينکه او مشکلي ندارد، گفت: ايشان آدم سياسي نبوده که تمام شبکه‌هاي خارجي را بشناسد و بداند که چه رويکردي دارد. او فقط براي اجراي برنامه‌اي در لندن بوده که گفته مي‌شود اگر در يک برنامه تلويزيوني حضور داشته باشد مردم متوجه مي‌شوند که قرار است برنامه اجرا کند و در آنجا فقط چند کلامي درباره‌ فرهنگ و هنر ايران صحبت کرده است.  
وي درباره‌ اينکه چطور مي‌شود يک هنرمند يک شبکه خارجي فارسي‌زبان را که در رسانه‌ها مطالبي منتشر شده است، نشناسد، افزود: اين خيلي هم بعيد نيست، چون آدم‌هايي که سياسي نيستند تمام همت خود را در همان زمينه‌ کاري خود متمرکز مي‌کنند و شايد اگر مي‌گفتند بي‌بي‌سي بيشتر متوجه مي‌شدند.  
پس از اين اظهارات جنتي كه به نوعي چراغ سبز رسمي براي بلامانع بودن حضور سالار عقيلي به عنوان خواننده گروه «وزيري» در جشنواره موسيقي فجر قابل تحليل است، رئيس سي و يکمين دوره جشنواره موسيقي فجر از بازگشت «سالار عقيلي» به جدول اجراهاي جشنواره‌ موسيقي فجر خبر داد و اعلام کرد که اين خواننده موسيقي سنتي همراه با گروه موسيقي «وزيري» در همان روز اعلام شده به اجراي برنامه خواهد پرداخت. حميدرضا نوربخش ضمن اعلام اين خبر گفت: بعد از حواشي به وجود آمده درباره‌ اين خواننده، کميته‌ نظارت بر جشنواره اعلام کرد که شرايط براي حضور ايشان در جشنواره فراهم نيست؛ اما با توجه به اينکه او خواننده‌ شناخته شده‌اي است و در اين مدت خدمات بسياري نيز انجام داده‌ است، من و ديگر مسئولان جشنواره تمامي تلاش خود را انجام داديم تا ايشان به جدول جشنواره بازگردند. خوشبختانه وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز نسبت به اين موضوع، موضع روشني داشته‌اند، از سوي ديگر مسئولان جشنواره معتقدند که نبايد با هنرمندان برخوردي قهري داشت.  وي در رابطه با علت تعجيل بلاوجه اوليه در اعلام حذف و اكنون نيز بازگشت عقيلي به جشنواره موسيقي فجر پس از چراغ سبز جنتي در اظهارات دو روز پيش وي، بيان کرد: با توجه به ‌همزماني نشست آغاز بليت‌فروشي جشنواره با اين اتفاق و اعلام کميته‌ نظارت به ستاد جشنواره مبني بر عدم حضور ايشان، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در اين خصوص، ناگزير به اعلام آن شديم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار