کد خبر: 768378
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
رقباي ديروز و ياران امروز هاشمي دست نياز به سوي وي دراز كرده و ضمن حمايت از كانديداتوري پدر معنوي كارگزاران حاضر به تبعيت از خواسته‌هاي وي مي‌شوند.
رقباي ديروز و ياران امروز هاشمي دست نياز به سوي وي دراز كرده و ضمن حمايت از كانديداتوري پدر معنوي كارگزاران حاضر به تبعيت از خواسته‌هاي وي مي‌شوند. سعيد حجاريان گوي سبقت را از ساير همفكران خود ربوده و ضمن اعلام آمادگي براي پياده كردن مطالبات وي جهت دعوت از وي، تأكيد مي‌كند: «جريان بي‌رمق اصلاحات نياز به احيا و ريكاوري دارد كه ورود هاشمي به صحنه اين فضا را براي ما مهيا مي‌كند.(1)»
يكي ديگر از وابستگان به اين طيف نيز در اين رابطه تحليل متعصبانه‌اي را ارائه مي‌دهد: «تحليل مردم از خلق حماسه سياسي در سال 92، حضور آقاي هاشمي در كسوت نامزدي است. حتي عده‌اي از مردم بر اين اعتقاد بودند كه در سطوح بالا توافقاتي براي نامزدشدن آقاي هاشمي انجام شده و دليل نامگذاري امسال نيز با نام حماسه سياسي همين موضوع است. در حقيقت، مردم بر اين اعتقادند كه خواسته رهبري براي «حماسه سياسي» با نامزدي هاشمي در انتخابات محقق مي‌شود.» (2)
هاشمي رفسنجاني گزينه مطلوب و نماد شكيل دموكراسي تجديدنظرطلبان در انتخابات رياست جمهوري سال 92 در انتخابات ششم مجلس شوراي اسلامي اينگونه مورد هجوم هواخواهان ليبراليسم در داخل قرار مي‌گيرد.
عبدالكريم سروش، برجسته‌ترين روشنفكر طيف تجديدنظرطلب ورود هاشمي رفسنجاني به انتخابات مجلس ششم را ضربه‌اي جبران‌ناپذير به آداب دموكراسي عنوان مي‌كند : «كسي كه (هاشمي رفسنجاني) قدرت خود را از طريق غيردموكراتيك به دست آورده، ورود او به مسابقه (انتخابات دوره ششم مجلس) تشويش ايجاد مي‌كند. بنابراين بهتر است چنين كسي از حق خود استفاده نكند و به دموكراتيك بودن مسابقه لطمه نزند(3)»
مجتبي بديعي، عضو شوراي مركزي حزب منحله مشاركت، آقاي هاشمي را عنصر اصلي تمام گرفتاري‌هاي كشور دانسته و بيان مي‌كند: «هاشمي كسي نيست كه به اين سادگي حيات سياسي‌اش را از دست بدهد. هاشمي عامل تمامي گرفتاري‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور است. هاشمي يك فاجعه است(4)»
محسن ميردامادي، عنصر ديگر حزب منحله و تندرو مشاركت اينگونه اظهار نظر مي‌كند : «بهتر بود آقاي هاشمي نمي‌پذيرفت كه خطبه‌هاي نماز جمعه را در هفته‌هاي انتخابات به عهده بگيرد، در حالي كه مجلس با تصويب قانون فعاليت‌هاي تبليغاتي كانديداها را محدود كرده است، استفاده از صدا و سيما و نماز جمعه مي‌تواند اين برداشت را به همراه داشته باشد. كه ميان كانديداها برابري تبليغات وجود ندارد. (5)»
1. گفت‌وگو با روزنامه بهار، 21 فروردين 92.
2. محمد هاشمي، سايت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، سه شنبه 27 فروردين 1392
3. روزنامه عصر آزادگان 11/11/78
4. روزنامه بيان، ۱۵ دي ۷۸
5. آريا، 3/11/78
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار