کد خبر: 768370
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
سرويس پخش اينترنتي فيلم و تلويزيون به همت شركت باران تلكام و با همكاري سازمان صدا و سيما آغاز به كار كرد.
اين سرويس در حال حاضر قابليت پخش همه شبكه‌هاي تلويزيوني موجود را با كيفيت پخش محتوا و بيشترين سرعت اتصال به اينترنت داراست.
سرويس آيوباكس رايگان است و در آينده براي خدمات ارزش افزوده يا ديگر خدماتي كه به آن مجهز مي‌شود با هماهنگي سازمان صدا و سيما هزينه‌اي با درنظر گرفتن حداقل‌ها دريافت خواهد شد.
تلويزيون پروتكل اينترنتي (IPTV) تكنولوژي جديدي در عرصه رسانه است كه در سال‌هاي اخير در كشورهاي پيشرفته و توسعه‌ يافته گسترش زيادي يافته است.
تلويزيون اينترنتي به گونه‌اي است كه مخاطب مي‌تواند آرشيوي از بين همه برنامه‌هاي موجود صدا و سيما را مشاهده و خود آنچه را مي‌خواهد انتخاب و در زمان دلخواه تماشا كند. اين فناوري جديد با نام‌هايي چون تلويزيون روي دسكتاپ (TOD) و تلويزيون از طريق پروتكل اينترنتي  (IPTV)  در سراسر دنيا شناخته شده است.
تلويزيون اينترنتي يا اينترنت TV در واقع يك پروتكل تلويزيوني است كه از طريق اينترنت پخش و منتشر مي‌شود و به تماشاگرانش امكان انتخاب برنامه دلخواهشان را از ميان مرجعي از نمايش‌هاي تلويزيوني مي‌دهد.
اينترنت پرسرعت، واي‌فاي، كابل و ماهواره از جمله زيرساخت‌هايي محسوب مي‌شود كه پخش تلويزيون اينترنتي را امكانپذير مي‌كند.
اخيرا با توسعه فناوري (OTT فراشبكه)، عرضه‌كنندگان خدمات و محتوا با فاصله گرفتن از چالش‌هاي توسعه شبكه مخابراتي، سرويس خود را بر بستر انواع شبكه‌ها (OTT فراشبكه) عرضه مي‌كنند كه نرم افزار‌هاي پيام‌رسان رايج‌ترين نوع اين فناوري هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار