کد خبر: 768299
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
مدیرکل شیلات گیلان از بهره برداری از ۱۸ طرح شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۲۹ هزار و ۹۹۷ میلیون ریال در ایام یوم الله دهه فجر در این استان خبر داد.

اسحاق شعبانی گفت: این طرح ها در شهرستان‌های رشت، آستانه آشرفیه، تالش، ماسال، صومعه‌سرا، فومن، شفت و آستارا افتتاح خواهد شد.

وی اشتغال‌زایی مستقیم را در طرح‌های مذکور 36 نفر اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این 18 طرح در سطح استان برای 72 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

شعبانی تصریح کرد: فعالیت آبزی‌پروری در سطح گیلان به‌دلیل ظرفیت‌های مناسب استان می‌تواند گام مؤثری درباره اشتغال‌زایی باشد.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه طرح‌های مذکور در زمینه پرورش ماهیان خاویار، قزل آلا، گرم آبی و سرد آبی است خاطرنشان کرد: استان گیلان به دلیل دارا بودن مناطق ساحلی و ظرفیت‌های مناسبت در بخش شیلات زمینه مناسبی برای رشد و توسعه محصولات آبزی دارد.

شعبانی درباره ظرفیت 18 پروژه مذکور گفت: 35 تن ماهی خاویار، 115 تن ماهی قزل آلا، 60 تن ماهی سردآبی و 827 تن ماهی گرم آبی ظرفیت 18 پروژه مذکور است با با بهره‌برداری از طرح‌ها 1 هزار 37 تن انواع ماهی در سطح استان پرورش داده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار