کد خبر: 768295
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از صادر شدن 10 موافقت‌نامه و مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان یزد با ظرفیت 590 مگاوات خبر داد.
10 نیروگاه خورشیدی در استان یزد ساخته می شود

محمدحسن صباغ‌زادگان شبکه برق استان را یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور با کمترین میزان خاموشی و قطعی خواند و گفت: در حال حاضر قدرت نصب شده نیروگاهی استان در قالب هفت نیروگاه بخش دولتی و خصوصی فعال استان 2000 مگاوات است که تا تابستان سال 1395 و قبل از شروع پیک مصرف این مقدار با بهره‌برداری از فازهایی از دو نیروگاه سرو و تابان 500 مگاوات افزایش خواهد یافت و به 2500 مگاوات خواهد رسید.

وی با اشاره به واگذاری قراردادهای نیروگاه‌های مقیاس کوچک به استان‌ها از مهرماه سال جاری، افزود: استان یزد در این زمینه پیشتاز کشور است به نحوی که نخستین قرارداد مولدهای کوچک مقیاس توسط برق منطقه‌ای یزد منعقد شد و هم‌اکنون 11 قرارداد به ظرفیت 168 مگاوات را در دست اقدام دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ادامه داد: در حال حاضر سه نیروگاه در این بخش با ظرفیت 48 مگاوات به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال نیز 2 نیروگاه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود و مابقی نیز در حال ساخت هستند.

به گفته‌ی صباغ‌زادگان، استان یزد در سال گذشته علی رغم در اختیار داشتن ظرفیت 2.8 درصد تولید برق کشور، با تولید 8879 میلیون کیلووات ساعت یعنی 3.3 درصد تولید برق کشور رتبه‌ی نهم کشور را از آن خود کرده و در 9 ماهه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 15 درصدی تولید مواجه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار