کد خبر: 768292
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
شهردار مشهد از اتصال فرودگاه بین المللی این شهر به ناوگان قطار شهرى همزمان با دهه فجر خبر داد.

سیدصولت مرتضوی گفت: این امربه منظور تسهیل در تردد مسافران و زائران حرم رضوى از فرودگاه بین المللی مشهد مقدس به داخل شهر صورت می گیرد.

وى ادامه داد: حجم پروژه هاى شهرى كه در سال آينده به بهره بردارى مى رسد را ۳۰ هزار ميليارد ريال دانست و گفت: در سالهای ۹۱ و ۹۲ گستره ساخت و سازهای مشهد نزدیک به ۱۰ میلیون متر مربع بوده است که این رقم در سال ۹۳ به شش میلیون متر و در نیمه نخست امسال به دو میلیون و ۳۰۰ هزار متر کاهش یافت.

وي افزود: خط دوم قطار شهری مشهد بايد طى پنج سال با اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری مى رسيد كه پس از اين مدت در سال ۹۲ با انجام چهار کیلومتر حفاری حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل مشکلات مالی پروژه متوقف شد.

مرتضوي با بيان اينكه از اسفند ۹۲ تا کنون حدود ۱۰ کیلومتر عملیات حفاری و احداث ایستگاه های خط دوم قطار شهرى مشهد اجرا و به پایان رسید، اعلام كرد: اسفندماه امسال سه رام قطار برای این خط وارد مشهد می شود.

وى ادامه داد: در شش ماهه نخست سال آینده مرحله نخست این خط و در سال ۹۶ کل این خط به طول ۱۴.۵ کیلومتر با ظرفیت جابه جایی ۲۲ هزار مسافر در ساعت، به بهره برداری می رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار