کد خبر: 767800
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
فرمانده نیروی انتظامی شهر سقز خبرداد:
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سقز گفت: 30 قلم اشیاء عتیقه از 4 نفر کشف شد که این افراد به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

حمیدرضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سقز اظهار داشت: با رصد نیروهای خدمتگزار و هوشیار انتظامی، مقداری اشیاء عتیقه کشف و ضبط شد و در این راستا 4 نفر قاچاقی نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با کار اطلاعاتی در مجموعه پلیس آگاهی شهرستان سقز و با همکاری کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سقز، این افراد در هنگام خرید و فروش این اشیاء عتیقه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این افراد 30 قلم اشیاء عتیقه و تاریخی و مقدار دیگری با قدمت کمتر و بدل کشف شد و در این راستا پرونده‌ای تشکیل و متهمان تحویل دستگاه قضایی سقز داده شدند.

اکبری تمام موفقیت‌های نیروی انتظامی را مرهون حمایت‌های مردم و دستگاه‌ها دانست و از تلاش همکاران خود در حفظ و تقویت امنیت مردم و حفظ و حراست از آسایش مردم قدردانی کرد.

فرمانده انتظامی سقز افزود: حدود دو ماه پیش نیز پرسنل آگاهی شهرستان سقز در یک عملیات غافلگیرانه و در حین فروش اشیاء عتیقه توسط یک فرد بومی به 4 نفر غیربومی، همگی افراد دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

وی با بیان اینکه، نیروی انتظامی همواره حافظ جان و مال مردم است، با دغدغه فراوان نسبت به حفاری‌های غیرمجاز موضوع را پیگیری و با افرادی که بخواهند آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان را به تاراج ببرند طبق قانون برخورد خواهد کرد.

اکبری افزود: نیروی انتظامی همواره آماده دریافت اخبار مردم در تمام زمینه‌ها به ویژه در راستای کشف آثار تاریخی و باستانی است چرا که این آثار جزو تاریخ منطقه و سرمایه ملی ایران اسلامی به شمار می‌آیند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سقز هم گفت: این اشیاء عتیقه بسیار با ارزش بوده و قدمتی بیش از 3 هزار سال دارند.

حمید گلالی‌پور، افزود: این اشیای قدیمی در هنگام معامله و خرید و فروش توسط قاچاقچیان در شهر صاحب از توابع شهرستان سقز، از سوی پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی کشف شد.

وی اظهار کرد: این اشیا، مربوط به هزاران سال قبل از میلاد بوده که به همت اداره آگاهی شهرستان سقز و پرسنل این اداره در یک کار منسجم و هماهنگ کشف شد.

گلالی‌پور با قدردانی از مردم و نیروی انتظامی که این اداره را در شناسایی و دستگیری افراد قاچاقچی اشیای عتیقه کمک کردند، خواستار ادامه این همکاری‌ها برای قطع دست سارقان میراث فرهنگی شد.

وی همچنین از مردم خواست تا اگر کسانی را می‌شناسند که کالای فرهنگی را نزد خود نگه داشته‌اند، آنان را تشویق کنند تا این آثار را به اداره کل میراث فرهنگی استان برای نگهداری در موزه تحویل دهند تا مردم از وجود این آثار که متعلق به همین گذشتگانشان است بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: سقز دارای 350 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی است که 150 مورد از آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

گلالی‌پور از عموم مردم خواست در صورت هرگونه حفاری در مکان‌های باستانی و محدوده‌های تاریخی شهرستان از سوی افراد ناشناس، این اداره را در جریان بگذارند تا از تاراج این اشیاء با ارزش که متعلق به این منطقه تاریخی و این کشور پهناور است، جلوگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر