کد خبر: 767773
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
امير اسماعيلي خبر داد
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) گفت: پدافند هوايي در بيش از ۳ هزار و ۶۰۰ نقطه در سطح كشور گسترش داده شده و اين گسترش تا ۵هزار نقطه پدافندي در حال افزايش است.
به گزارش تسنيم، امير فرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در جمع كاركنان گروه پدافند هوايي پونل منطقه شمال گفت: ايجاد شبكه يكپارچه قرارگاه پدافند هوايي و استفاده از ظرفيت‌هاي متعدد از جمله رادار‌هاي بومي، شبكه گسترده ديده‌باني و استفاده از اطلاعات مردمي در نقاط مختلف كشور باعث شده است پدافند هوايي توان مناسبي در حراست از آسمان كشور داشته باشد.
امير اسماعيلي اظهار داشت: وسعت گستره سرزميني ايران ايجاب مي‌كند تا براي اشراف كامل بر آسمان كشور برنامه‌ريزي دقيقي انجام شود و به همين خاطر بيش از 3هزار و 600 نقطه پدافندي در سطح كشور گسترش داده شده است و اين گسترش تا 5هزار نقطه پدافندي در حال افزايش است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي افزود: كليه اطلاعات دريافتي از جمله مشاهده‌هاي مردمي، اطلاعات دريافتي از رادارها و سامانه‌هاي شنود الكترونيكي و گزارش‌هاي ديده‌باني به صورت كامل در شبكه يكپارچه قرارگاه پدافند هوايي تجزيه و تحليل مي‌شود و تصميم‌هاي به موقع براي دفاع مناسب از فضاي كشور اتخاذ مي‌شود.
 اسماعيلي در پايان تصريح كرد: نمونه بارز اين انسجام در شبكه يكپارچه و بومي قرارگاه پدافند هوايي در مواردي همچون شناسايي و فرود هواپيماي ايساف و فرود اجباري هواپيماي ريگي و دستگيري وي مشاهده شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار