کد خبر: 767652
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
اولاد آدم
اولاد آدم معتقد است در راستاي اجرايي شدن حذف تحريم‌ها و همسويي با جهان، بايد يك گام اساسي به سوي حذف قيمت‌ها در داخل كشور برداشته شود! بعد از حذف قيمت از روي توليدات به سوي حذف وزن و تعداد و مقدار از روي برچسب توليدات مي‌رويم، بعد از آن مي‌رويم سراغ حذف تاريخ مصرف... و اينگونه عمليات آزادسازي را به صورت پلكاني پيش مي‌بريم و روزگار مصرف‌كننده را بهينه مي‌كنيم. (فكرش را بكنيد اولاد آدم بشود مصرف‌كننده بهينه گاز‌سوز!) اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه با حذف قيمت مصرف‌كننده از روي كالاها، اندازه‌گيري نرخ تورم براي دولت هم آسان شده و هر دفعه كه نرخ آن اعلام مي‌شود به صفر نزديك‌تر مي‌شود چون دلش مي‌خواهد و كسي هم نيست كه سند رو كند و قيمت‌ها هم جايي ثبت نشده! پس پيش خودتان بگوييد: آفرين به هوشمندي اين دولت!
بماند كه تعيين دقيق قيمت‌ها و نرخ‌ تغيير آنها تقريباً در تمامي مسائل اقتصادي، از اجراي سياست‌هاي پولي گرفته تا تعيين ميزان بهبود اوضاع اقتصادي طي زمان و ميان كشورهاي مختلف و نيز ارزيابي هزينه‌ها و مخارج دولتي و ساختار ماليات‌ها نقشي اساسي ايفا مي‌كند. اما اينها مي‌گويند به ما چه؟ چراكه ما اغلب با قيمت بسياري از محصولاتي كه مي‌خريم، آشنا هستيم. مي‌دانيم كه اين اواخر، براي يك كيلو گوشت چرخ‌شده گوساله يا يك بطري شير، چه مبلغي را پرداخت كرده‌ايم. حتي معتادها مي‌دانند كه چه مبلغي را بابت مواد مي‌پردازند. بنابراين ديگر به برچسب قيمت مصرف‌كننده احتياجي نيست! برچسب‌ها فقط يك ورق هستند كه اسراف مي‌كنيم. لذا ما به صورت خودجوش كمپين مچاله‌كنندگي ورق‌پاره‌هاي درج مبلغ مصرف‌كننده را كليد مي‌زنيم! و كليدش را به همه نشان مي‌دهيم!
تازه اين يك طرف ماجراست كه شما مي‌بينيد. آنطرف‌ترش را كه مسئولان مي‌بينند، هنوز نديده‌ايد! مي‌پرسيد كدام طرف؟ جلو يا عقب؟ بالا يا پايين؟ راست يا چپ؟ شمال يا جنوب؟ غرب يا شرق؟ يسار يا يمين؟... عجله نكنيد! هر كه عجله كند مي‌گويند چيني است و آمده است تا باز هم جنس بنجل پيشاتحريمي را در پساتحريم هم به دولت تدبير غالب كند!
حالا اگر قول مي‌دهيد كه عجله نكنيد، دستورالعمل را در زير مي‌آورم. مو به مو اجرا كنيد و هر روز صبح كه بيدار شديد، احساس خوشبختي بيشتري خواهيد كرد. اگر اينطور نبود، حتماً به دكتر خودتان مراجعه كنيد!( آگهي ميان برنامه: راه دور نرويد!همين كنار دفتر روزنامه يك روانشناس خوب مي‌شناسم كه ساعتي 80 هزارتومان از ديپلمه‌ها، ساعتي 90 هزار تومان از ليسانسه‌ها و ساعتي 120 هزار تومان از دكترها براي مشاوره مي‌گيرد! قرار است هر چند نفر را كه براي او ببرم، يك نوبت مرا ديپلمه حساب كند!)
گام اول: حذف قيمت پفك بعد از حذف تحريم‌ها!
آورده‌اند كه درج قيمت مصرف‌كننده روي كالاها، ابزاري براي سوء استفاده برخي افراد شده و بسياري از فروشگاه‌ها و عرضه‌كنندگان كالا از اين موضوع به نفع خود استفاده مي‌كنند كه در اين راستا قرار است به طور آزمايشي، قيمت مصرف‌كننده از روي برخي كالاهاي غيراساسي مثل تنقلات حذف شود تا كالاها بر اساس سه درصد سود عمده‌فروشي و 12 تا 15 درصد سود خرده‌فروشي عرضه شوند. نپرسيد چرا؟ به خاطر اينكه در برخي كالاها شاهديم سودهاي 100 درصدي دريافت مي‌شود! به گفته رئيس اتحاديه بنكداران مواد‌ غذايي، بر اساس طرحي كه قرار است به زودي اجرايي شود در ابتدا قيمت مصرف‌كننده از برخي كالاهاي غيرضروري مثل پفك و چيپس حذف مي‌شود تا بعد از بررسي نتايج و نقاط ضعف آن نحوه پياده‌سازي و ادامه طرح در بقيه كالاها مورد بررسي قرار گيرد.
اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه نترسيد! بازرسان مربوطه بر اين كار نظارت مي‌كنند و طبيعي است با اين كار قيمت كالاها ارزان‌تر از سابق مي‌شود. ديديد چه آسان شد؟ ديديد همانطور كه دلار پس از حذف تحريم گران‌تر نشد و فقط گران شد، اين اجناس هم گران‌تر نمي‌شوند‌! تازه اين اولش است. بعد از مواد مصرفي مي‌رويم سراغ آزادسازي نرخ اجاره‌خانه! بعد سود بانكي! بعد...
گام دوم: اول مناره را مي‌دزديم بعد چاله را مي‌كنيم!
اولاد آدم حيفش آمد كه اين بشارت را خودش به شما بدهد! بنابراين تريبون را مي‌دهد به دست عامل اجرايي فرمان حذف برچسب قيمت‌ها؛ رئيس اتحاديه بنكداران مواد غذايي با اشاره نكردن به مناره و چاله يا چاله و مناره، گفت: در كشورهاي ديگر هم بر اساس اعتمادي كه وجود دارد قيمت مصرف‌كننده روي كالاها درج نمي‌شود ولي بر اساس رقابتي كه بين فروشگاه‌ها و مراكز عرضه وجود دارد هيچ وقت كالاهاي گران عرضه نمي‌شوند و آنها بر اساس سود محاسبه شده و واقعي اقدام به عرضه كالاها مي‌كنند.
بله در گام دوم ما مي‌شويم مانند ممالك پيشرفته! يعني برچسب قيمت‌ها كه حذف شود، همه به هم اعتماد پيدا خواهند كرد. ملت به دولت و دولت به ملت. البته دولت به ملت اعتماد دارد كه ملت هيچ‌گاه آخ نمي‌گويد!
گام سوم: آخ!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
0
اوه اوه اوه : عجب هرج و مرجی بشه با این سناریوی جدید حذف قیمت مصرف کننده
بابا دم این آقای بنکدار گرم که اینطوری از حقوق هم صنفی هاش حمایت میکنه ای کاش آقایون دولتی هم یکم یاد بگیرن که چطوری میشه از حقوق مصرف کننده دفاع کنن. اونوقت دولتیهای ما میشینن حرف از حذف سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده میزنن... بجای اینکه تقویتش کنن تا حسن نیتشون را به مردم ثابت کنن اونوقت آقای وزیر میگه باید سازمان حمایت منحل بشه تا بتونن راحتتر کارشونو یکنن. متاسفم...
مسعود سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
0
یک طرح ...دیگر که معلوم نیست چه هدف سود جویانه دیگری پشت آن است ، آدم حس میکنه احمدی نژاد و تصمیمات خلق الساعه اون برگشته
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
اولاد محترم ادم "به قول بزرگی "در پسا تحریم در سکوی پرتاب قرارگرفته ایم.اما ایشان بیان نکردند"پرتاب به جلو ویا پرتاب
به عقب منظور ایشان بوده ست.در پسا
تحریم "مصرف کننده کیلوئی ارزیابی
می شود نه نفری.طرح به همین خاطر
ست.
اهورای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
عجیب ولی واقعی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار