کد خبر: 767249
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
شوراي نگهبان به وزارت كشور ابلاغ كرد
سخنگوي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات گفت: به دو دليل تأييد نشدن سيستم‌هاي اخذ رأي به لحاظ امنيتي و همچنين ابهام قانوني، برگزاري انتخابات 94 به صورت الكترونيكي منتفي شد.
سيامك ره‌پيك در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما افزود: به دو دليل تأييد نشدن سيستم‌هاي اخذ رأي به لحاظ امنيتي و ابهام قانوني، پيشنهاد وزارت كشور مبني بر برگزاري انتخابات الكترونيكي در 9 حوزه كلانشهر مورد تأييد شوراي نگهبان قرار نگرفت. وي تصريح كرد: در انتخابات 94 چه براي مجلس شوراي اسلامي و چه براي خبرگان انتخابات به صورت الكترونيكي برگزار نخواهد شد. ره‌پيك افزود: پيشنهاد برگزاري انتخابات 94 به صورت الكترونيكي در جلسه 30 دي ماه شوراي نگهبان مطرح شد و عمدتاً به دو دليل مورد تأييد قرار نگرفت. وي ادامه داد: نخست اينكه با توجه به بررسي‌هاي فني، تأييديه كاملي از مراجع سه‌گانه و از كارشناسان شوراي نگهبان ارائه نشد و دوم اينكه خلأ و ابهام قانوني باقي‌مانده بود، به اين دلايل، پيشنهادي كه وزارت كشور براي برگزاري انتخابات به صورت الكترونيكي در 9 حوزه كلانشهرها مطرح كرده بود مورد تأييد قرار نگرفت. ره‌پيك تأكيد كرد: نظريه فعلي شوراي نگهبان اين است كه با توجه به اينكه زيرساخت‌هاي قانوني و فني وجود ندارد فعلاً اين بحث منتفي است. سخنگوي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات خاطرنشان كرد: روز گذشته (پنج‌شنبه) نظر شوراي نگهبان (مبني بر منتفي بودن انتخابات الكترونيكي) را با مستنداتي كه بيان شد به وزارت كشور ارسال كرديم.
سخنگوي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات همچنين به جلسه شب گذشته شوراي نگهبان با حضور وزير كشور نيز اشاره كرد و گفت: در اين جلسه در مورد بررسي صلاحيت‌ها نكاتي مطرح شد و وزير كشور نظراتي داشتند، مجموع بحث‌ها اين بود كه در بررسي صلاحيت‌ها قانون رعايت شود تا حق كسي ضايع نشود. طبيعتاً هم شوراي نگهبان و هم ساير دستگاه‌ها خودشان را مقيد و موظف مي‌دانند كه قانون را مراعات كنند، به حقوق معترضين توجه كنند و ان‌شاءالله هم در زمان مقرر و هم به شكل متعارف و مناسب صلاحيت‌ها بررسي شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار